کتاب خودشیفتگان شیدا و آنچه باید درباره بازی‌های روانی افراد خودشیفته بدانید  

کتاب-خودشیفتگان-شیدا

کتاب خودشیفتگان شیدا با زبانی ساده شما را با بازی‌های روانی افراد خودشیفته آشنا می‌کند تا بتوانید به خود یا اطرافیانی که درگیر یک رابطه سمی با آنها هستند، کمک کنید.

 

موسسه خانواده سلامت بنیان- آیا میان اطرافیان و نزدیکان شما، فرد یا افرادی وجود دارند که بسیار خودشیفته هستند و با رفتارهای سمی خود، شما را آزار می‌دهند؟

در این صورت، بهتر است حتما کتاب خودشیفتگان شیدا را بخوانید.

این کتاب نوشته سینتیا زین است و دکتر نادیا سلطانی و دکتر علی شیخ‌الاسلامی، آن را ترجمه کرده‌اند. دکتر ارسیا تقوا نیز مقدمه‌ای بر آن نوشته است.

نویسنده در این کتاب کوشیده با زبانی ساده شما را با بازی‌های روانی افراد خودشیفته آشنا کند تا بتوانید به خود یا اطرافیانی که درگیر یک رابطه سمی با آنها هستند، کمک کنید.

1کتاب خودشیفتگان شیدا - کتاب خودشیفتگان شیدا و آنچه باید درباره بازی‌های روانی افراد خودشیفته بدانید  

خواندن بخشی از پیشگفتار مترجمان کتاب، شما را با شخصیت افراد خودشیفته بهتر آشنا می‌کند. در این بخش آمده است:

خودشیفتگی به معنای عشق به خود نیست. افراد خودشیفته عاشق تصویری ایده‌آل و اغراق‌آمیز از خود هستند و نه عاشق خود؛ چراکه این تصویر ساختگی به آنها این امکان را می‌دهد که بر احساس ناامنی عمیق درونی خود سرپوش بگذارند. آنان غرق در رویای رسیدن به موفقیت، قدرت، درخشش، زیبایی و همسری ایده‌آل هستند. خودشیفتگان به دنبال قربانی می‌گردند؛ قربانیانی که از آنها تغذیه کنند و تصویر ایده‌آل و ساختگی‌شان را همچنان زنده نگه دارند.

سه دسته از افراد، خوراک بسیار لذیذی برای افراد خودشیفته هستند: دسته اول، افراد همدل، مهربان و بسیار احساسی، این افراد حاضر به از خودگذشتگی هستند و احساسات و دردهای دیگران را به نوعی احساسات و رنج‌های خود می‌دانند. این حس همدلی در ابتدای رابطه برای خودشیفتگان بسیار جذاب است. دسته دوم، افرادی هستند که شخصیتی وابسته دارند و از استقلال فکری و شخصیتی برخوردار نیستند و مایل‌اند در کنار افراد مقتدر قرار گیرند تا به نوعی، احساس اعتمادبه‌نفس نداشته خود را از افراد به ظاهر قدرتمند خودشیفته وام بگیرند. دسته سوم، افرادی هستند که به نوعی برای خودشیفتگان سود دارند، مانند کسی که منزلت اجتماعی بالایی دارد یا افراد زیبا، ثروتمند و امثال آنها. خودشیفتگان از این طعمه‌ها نیرو کسب می‌کنند و در مقابل دیگران فریاد می‌زنند که ببینید من چقدر قدرتمندم که توانسته‌ام چنین فرد زیبا، جذاب و ثروتمندی را در اختیار داشته باشم.

خودشیفته می‌بایست برنده هر نبردی باشد و به هر طریق ممکن، قربانی را به چنگ آورد و او را وابسته خود کند. پس در ابتدا سیل محبت خود را به سوی شما روانه می‌کند و بعد از این که مطمئن شد طعمه گرفتار او شده و به او وابسته شده، کم کم انتقادها، تحقیرها و توهین‌ها از راه می‌رسند و شما که همچنان در رویای روزهای اول به سر می‌برید، این تحقیرها را جدی نمی‌گیرید و انتقادها را باور نمی‌کنید و برای بازگرداندن آن روزهای عاشقانه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزید تا این که به ناگاه خودشیفته رابطه را تمام می‌کند.

خودشیفتگان این توانایی را دارند که نقش عاشق‌پیشه را بازی کنند، بدون این که عشق و دوست داشتن واقعی را تجربه کرده و از آن بویی برده باشند. آنها بازیگرانی بی‌نظیرند. خودشیفته این توانایی را دارد که در دیگران نیز حس خودشیفتگی پدید آورد و کاری کند که شما به‌عنوان شریک عاطفی او، خود را فردی فوق‌العاده بینگارید، فوق‌العاده از آن جهت که برگزیده خودشیفتگان هستید، زیرا از دیدگاه خودشیفته، هر کسی لیاقت همدمی با آنها را ندارد و طرف مقابل باید بسیار خرسند باشد و به خود ببالد از این که به‌عنوان شریک عاطفی خودشیفته برگزیده شده است. کوتاه سخن این که خودشیفته با شناخت دقیقی که از قربانی به دست می‌آورد، او را اسیر بازی‌های خود می‌کند.

 

کتاب خودشیفتگان شیدا در 3 بخش نوشته شده که هر بخش شامل موضوعات زیر است:

بخش اول: آیا شما با یک فرد خودشیفته سروکار دارید؟/ مشاهده جنگل/ یک داستان آشنا/ حقیقت می‌تواند شما را آزاد کند/ ترولینگ/ نامه‌ای به یک خودشیفته/ خودت را بشناس/ زنان خودشیفته/ خشم و عصبانیت

بخش دوم: قدرت انتخاب/ انعکاس دروغین/ وضوح، درک، بینش/ پدر و مادر خودشیفته

بخش سوم: پس گرفتن کنترل/ بررسی روابط افراد خودشیفته/ خودشیفته‌ها و فضای مجازی/ آیا خودشیفتگی درمان دارد؟

مطالب مرتبط

اعتمادبه نفس خود را با خواندن این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید 

کتاب والدین سمی و التیام زخم های تربیتی که والدین به فرزندانشان زده اند 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *