فیلم اشتیاق دودن بوفان؛ عاشقانه‌ای که در دل یک آشپزخانه گرم روایت می‌شود  

فیلم-اشتیاق-دودن-بوفان

اگر به فیلم‌های رمانتیک و تاریخی علاقه دارید، فیلم Taste of Things یا اشتیاق دودن بوفان فیلمی لذت‌بخش برای شماست.

 

موسسه خانواده سلامت بنیان – اگر دوست دارید یک فیلم عاشقانه و آرام ببینید و در حین آن احساس خوبی داشته باشید، تماشای فیلم Taste of Things را به شما توصیه می‌کنیم.  

نام فرانسوی این فیلمLa Passion de Dodin Bouffant ‎ (اشتیاق دودن بوفان) است و ژولیت بینوش در نقش یوجنی و بونوآ ماژیمل در نقش دودن بوفان در آن بازی می‌کنند.    

تران آن هونگ، کارگردان فرانسوی – ویتنامی این فیلم، جایزه بهترین کارگردانی فستیوال کن را در سال 2023 به دست آورد.  

داستان این فیلم که یک درام تاریخی و رمانتیک است، در سال 1885 اتفاق می‌افتد و رابطه عاشقانه بین یک سرآشپز و خانمی که برای او کار می‌کند را به تصویر می‌کشد.

دودن بوفان - فیلم اشتیاق دودن بوفان؛ عاشقانه‌ای که در دل یک آشپزخانه گرم روایت می‌شود  

آقای سرآشپز بسیار روی طعم و عطر غذاها حساس است و آشپزی هر کسی را قبول ندارد، اما حساب یوجنی که بیست سال است برای او کار می‌کند، فرق دارد و آقای سرآشپز کاملا او را قبول دارد.  

گذشته از این، احساساتی عاشقانه و نرم بین این دو جریان دارد، اما یوجنی با وجود گذشت بیست سال از این رابطه، هنوز به خواستگاری بوفان پاسخ مثبت نداده است و فکر می‌کند همین شکل رابطه بهتر است. با این وجود، در ادامه فیلم، نظر او تغییر می‌کند.  

فیلم «طعم چیزها» را باید با لذت و آرامش مزه مزه کنید. در سکانس‌های مختلف این فیلم که اتفاقا کم هم نیستند، شما شاهد تماشای آشپزی کردن این دو و صحنه‌های طولانی سرو غذا هستید. این سکانس‌ها پر از ظرایف زیباست و حس زندگی را به مخاطب القا می‌کند.  

در واقع، داستان این فیلم مربوط به دوره‌ای می‌شود که وقت صرف کردن برای آشپزی و خوردن غذا، مساله بسیار مهمی بود و در واقع، غذا می‌توانست آدم‌ها را دور هم جمع کند و احساس نزدیکی به آنها بدهد.

در این فیلم، همان‌طور که آدم‌ها برای درست کردن غذا و صرف آن، حوصله به خرج می‌دهند، رفتار آنها در روابطشان هم به همین شکل است. به‌طور کلی، ریتم آرام و کند فیلم نیز نشان‌دهنده همین مفهوم است.  

دودن بوفان scaled - فیلم اشتیاق دودن بوفان؛ عاشقانه‌ای که در دل یک آشپزخانه گرم روایت می‌شود  

این درست برخلاف روزگار ماست که دوره‌ای فست‌فودی محسوب می‌شود‌ و نه تنها غذاها به سرعت آماده و سریع خورده می‌شوند، بلکه رابطه آدم‌ها هم به همین شکل درآمده و فست‌فودی شده است. به‌طوری‌که، حضور در روابط طولانی و متعهدانه نسبت به قبل کمتر شده و روابط، شکل فست‌فودی به خود گرفته‌اند؛ زود شروع می‌شوند و زود به پایان می‌رسند.

در فیلم اشتیاق دودن بوفان، آشپزی تمثیلی از عشق و مراقبت و اهمیت دادن آدم‌ها به یکدیگر است و به‌گونه‌ای، به شخصیت آنها شکل داده است.  

گفتنی است، این فیلم براساس رمان La Vie et la passion de Dodin-Bouffant gourmet (حماسه پر شور دودن بوفان) ساخته شده است.

مطالب مرتبط

بامب شل و روایتی از آزار جنسی زنان در یکی از بزرگترین رسانه های آمریکا 

داستان ازدواج، روایتگر ماجرای یک طلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *