اعتماد به نفس خود را با این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید

معرفی-کتاب-اعتماد-به-نفس

خواندن کتاب‌هایی در زمینه اعتماد به نفس هم باعث می‌شود ریشه فقدان این ویژگی در خودمان را بشناسیم، هم به حل بهتر مساله کمک خواهد کرد.

 

موسسه خانواده سلامت بنیان – حتما زمان هایی برایتان پیش آمده که احساس می‌کنید نمی‌توانید در کاری موفق شوید، شکست می‌خورید یا این که هر چه تلاش می‌کنید به نتیجه مطلوب نمی‌رسید. زمانی که با تردید و دودلی روبرو هستید، وقتی با ترس به سمت کاری می‌روید، زود عصبانی می‌شوید، زود احساس درماندگی می‌کنید و وقتی همه چیز در نظرتان منفی و یاس‌آور باشد، در دنیای من ضعیف قرار دارید.زمانی که از تلاش برای رسیدن به آرزوهایمان دست برمی‌داریم، اینجاست که باید بگوییم به خودمان اعتماد نداریم و به عبارتی، اعتماد به نفس ما کاهش پیدا کرده است.

اعتماد به نفس یعنی خودباوری و کسی که به خود باور داشته باشد دارای اعتماد به نفس است. در واقع، اعتماد به نفس به این معناست که یک فرد در تحقق اهداف یا انجام یک کار خاص به توانمندی‌های خود اعتماد داشته باشد. در موارد زیادی افرادی که در حوزه خاصی به تخصص دست پیدا می‌کنند در همان حوزه از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار می‌شوند. وقتی که فردی در موقعیت‌ها و مهارت‌های خاصی تخصص پیدا کند به این معناست که در حوزه‌های مختلف دارای اعتماد به نفس بالایی است و در مجموع دارای اعتماد به نفس کلی است.

با این وجود، بسیاری از ما دچار کمبود اعتماد به نفس هستیم و این مساله، دشواری‌های زیادی در زندگی برایمان پیش می‌آورد.

خواندن کتاب‌هایی در این زمینه، هم باعث می‌شود اصل مشکل و ریشه‌های آن را بشناسیم، هم به حل بهتر مساله کمک خواهد کرد.

در ادامه، 4 کتاب معرفی شده است که خواندن آنها گام موثری برای حل مشکل اعتماد به نفس پایین است.

در باب اعتماد به نفس

این کتاب، نوشته آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف مشهور سوئیسی است که آثار مختلفی در زمینه فلسفه و روانشناسی دارد.

او در کتاب در باب اعتماد به نفس، مجموعه‌ای از افکار، ایده‌ها و مهارت‌ها را به صورت سیستماتیک به مخاطب خود یاد می‌دهد که در نهایت، به افزایش اعتماد به نفس، منجر خواهد شد.

باب اعتماد به نفس - اعتماد به نفس خود را با این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید

یکی از جملات درخشان این کتاب این است:

اعتماد به‌ نفس نوعی مهارت است و نه موهبتی الهی

این دیدگاه، مخالف دیدگاه اکثر مردم است که فکر می‌کنند اعتماد به نفس، یک ویژگی غیر قابل حصول است و آدم‌ها یا با این ویژگی متولد می‌شوند یا از اول آن را ندارند و تا آخر زندگی نیز نخواهند داشت.

رمز اعتماد به نفس

این کتاب که کتی کی و کلیر شیپمن، آن را نوشته‌اند، جزو کتاب‌های خودیاری زنان محسوب می‌شود و یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است.

این کتاب نشان می‌دهد که اگر زنان روی غرایز خود کار کنند و جرات و شهامت داشته باشند، می‌توانند با افزایش اعتماد به نفس، زندگی خود را تغییر دهند.

اعتماد به نفس - اعتماد به نفس خود را با این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید

نویسندگان این کتاب که روزنامه‌نگاران موفقی هستند، سراغ بهترین روانشناسان جهان رفتند و از آنها خواستند به این سوال پاسخ دهند که چگونه می‌توانیم با اقدام و عمل و مواجهه با خطر، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم.

آنها همچنین، با رهبران زن در زمینه‌های مختلف، از سیاست گرفته تا ورزش، هنر و غیره گفتگو کردند تا بدانند که آنها چگونه توانستند اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به جایگاه فعلی خود را پیدا کنند.

موهبت کامل نبودن – برنه براون

برنه براون، نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی، در نگارش این کتاب روی پذیرش خود واقعی و دوری از کمال‌گرایی مضر تمرکز کرده است.  

کامل نبودن - اعتماد به نفس خود را با این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید

خواندن کتاب موهبت کامل نبودن، به کسانی که از کمال‌گرایی رنج می‌برند و نمی‌توانند به راحتی، ضعف‌ها و نواقص خود را بپذیرند، کمک می‌کند گره‌های زندگی خود را باز کنند و راحت‌تر بتوانند اعتماد به نفس از بین رفته خود را برگردانند.

اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

اگر دوست دارید راه‌تان به سمت موفقیت هموار شود، نیاز به اعتماد به نفس کافی دارید. حال، اگر احساس می‌کنید این ویژگی در شما به اندازه کافی وجود ندارد، می‌توانید کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد، نوشته کیت برتون و برینلی پلیتز را بخوانید.

Etemad Be Nafs Be Zaban Adamizad - اعتماد به نفس خود را با این 4 کتاب از زمین به آسمان ببرید

این کتاب به زبان ساده به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت خود را کشف کنید، با اطمینان «نه» بگویید، در دیگران اعتماد به نفس ایجاد کنید و فرزندانی با این ویژگی تربیت کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب این است که راه‌حل‌هایی مفید برای اعتماد به نفس پیدا کردن در برخی از موقعیت‌های زندگی روزمره دارد، موقعیت‌هایی مانند آمادگی برای مصاحبه شغلی، درخواست ازدواج، تلفن زدن به یک مشتری مهم، خرید درست و مطمئن و بازیابی خود بعد از یک شکست بزرگ.

مطالب مرتبط

عزت نفس چیست و چه فرقی با اعتماد به نفس دارد؟

این 24 گام محکم را بردارید تا اعتماد به نفستان زیاد شود 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *