پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

jangal 5 1 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

بعضی ها به جاده اسالم به خلخال لقب رویایی ترین جاده جنگلی ایران را داده اند؛ جاده ای که در بهار و پاییز زیبایی های طبیعی منحصر به فردی دارد.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، “اکوسایکولوژی” علم نوظهوری است که توسط تئودور روسزاک پایه‌گذاری شده است و بر رابطه انسان با طبیعت و نقش طبیعت در سلامت روان انسان تأکید دارد. در این رابطه تکنیک‌های اکوتراپی یا طبیعت‌ درمانی نیز وجود دارند که می‌توانند به سلامت روحی و روانی افراد به ویژه‌ شهرنشینانی که بیشتر از طبیعت دور هستند کمک کنند.

از آن‌جایی که سفر کردن به طبیعت یکی از تکنیک‌های اکوتراپی است در سلسله گزارش‌هایی به معرفی مناطق طبیعی در دسترس عموم می‌پردازیم.

بعضی ها به جاده اسالم به خلخال لقب رویایی ترین جاده جنگلی ایران را داده اند؛ جاده ای که در بهار و پاییز زیبایی های طبیعی منحصر به فردی دارد. این جاده‌ی ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود.

جاده اسالم به خلخال از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. اگر از شهر اسالم این مسیر را شروع کنید، ابتدا با جاده‌ای پوشیده از درختان جنگلی مواجه خواهید شد که مسیر بسیار پیچ در پیچ و البته زیبایی دارد. با دور شدن از شهر اسالم و حدود یک ساعت رانندگی، منظره اطراف به دشت‌های سرسبز تغییر پیدا می‌کند و دامنه دید زیادی خواهید داشت.

بهتر است که در سفرتان به این جاده، حتما باک ماشین را در اسالم یا خلخال پر کنید، زیرا در این مسیر ۷۰ کیلومتری پمپ بنزینی وجود ندارد.

طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد گذر از این مسیر را دارید، بهتر است زمانی را برای استراحت و گردش در جنگل‌های آن اختصاص دهید. به دلیل وجود دریای خزر در نزدیکی این جاده، همیشه شاهد رطوبت و مه در جاده هستیم و البته همین موضوع نیز ظاهر بسیاری زیبایی به آن بخشیده است.

در این میان روستا‌ها و مناطق عشایرنشینی وجود دارند که بسیار زیبا هستند و می توانید شاهد کلبه‌های کوچک، کندو‌های عسل و دشت‌های گل باشید. در این مسیر دریاچه زیبایی به نام دریاچه نئور وجود دارد و گردشگران در سفرشان می‌توانند به بازدید از آن نیز بپردازند.

در جاده اسالم به خلخال هتل چند ستاره‌ای وجود ندارد، اما اتاق‌هایی به‌عنوان میهمان‌خانه در مسیر و نزدیکی روستا‌ها وجود دارند که از آن‌ها می‌‌توانید برای اقامت استفاده کنید. برای خوردن ناهار و شام نیز می‌توانید از غذاخوری‌های موجود در مسیر استفاده کنید. از موارد جالب توجه در این غذاخوری‌ها، طریقه نگهداری گوشت است. به دلیل خنکی هوای منطقه، مغازه‌دارها گوشت را بیرون از مغازه آویزان می‌کنند که ظاهر جالبی به محیط می‌بخشد.

c595d785defad404f4ddf5ee0f76a5e3 300x300 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

10589211606 eb75fbd188 b 300x200 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

3242424 300x199 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

74c27ce0 c65e 48fb ae59 e6e4241f3dcf 300x169 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

76e85102 3916 4bdb 92e5 b6d48ff0b9f8 300x200 - پاییز رویایی جاده اسالم به خلخال

در همین زمینه بخوانید:

 اکوسایکولوژی// فیلبند؛ روستایی در میان اقیانوسی از ابرها

اکوسایکولوژی// روستای وردیج؛ روستایی با آدمک های سنگی

یک نظر

  • سارا گفت:

    عجب طبیعت زیبایی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *