لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

کویر مصر

شتر سواری در کویر مصر از آن دست تجربه‌های است که خاطره‌اش برای همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند. شترهایی که اهالی روستای مصر نگهداری می‌کنند و به مسافران کرایه می‌دهند، می‌تواند تصویری امروزی از عبور و مرور گذشته‌گان به ما بدهد.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، “اکوسایکولوژی” علم نوظهوری است که توسط تئودور روسزاک پایه‌گذاری شده است و بر رابطه انسان با طبیعت و نقش طبیعت در سلامت روان انسان تأکید دارد. در این رابطه تکنیک‌های اکوتراپی یا طبیعت‌ درمانی نیز وجود دارند که می‌توانند به سلامت روحی و روانی افراد به ویژه‌ شهرنشینانی که بیشتر از طبیعت دور هستند کمک کنند.

از آن‌جایی که سفر کردن به طبیعت یکی از تکنیک‌های اکوتراپی است در سلسله گزارش‌هایی به معرفی مناطق طبیعی در دسترس عموم می‌پردازیم.

کویر مصر یکی از مقاصد گردشگری در ایران است که طی سال های اخیر بیشتر شناخته شده است و پذیرای مسافران زیادی است. بهترین زمان برای سفر به کویر مصر آبان ماه تا اردیبهشت ماه است و به همین دلیل این روزها می توانید مسافرت لذت بخشی را به آنجا تجربه کنید.

003 8 300x300 - لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

روستای مصر در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور در استان اصفهان قرار دارد. برای رفتن به این روستا می توانید به خور و بیابانک در استان اصفهان بروید و از آن‌جا راه خود را به سمت جندق و روستای مصر و فرحزاد ادامه دهید. همچنین می‌توانید از اصفهان به سمت نایین و بعد روستای جندق بروید و در نهایت به مصر برسید.

 

یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در کویر مصر ، خانه‌های محلی‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی است. گزینه‌ دیگر هتل‌های منطقه هستند که از میان آن‌ها می‌توان به هتل سنتی تی دا، هتل بالی و هتل یه تا اشاره کرد.

شتر سواری در کویر مصر از آن دست تجربه‌های است که خاطره‌اش برای همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند. شترهایی که اهالی روستای مصر نگهداری می‌کنند و به مسافران کرایه می‌دهند، می‌تواند تصویری امروزی از عبور و مرور گذشته‌گان به ما بدهد. این تجربه‌ی خوش را می‌توانید در حاشیه‌های کویری روستا به‌دست بیاورید.

shotor 300x170 - لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

ATV یا موتور چهار چرخ از وسایلی است که امروزه برای کاشفان کویر بسیار محبوب است. این موتور با چرخ‌های قدرتمند می‌تواند شما را از تپه‌های شنی کویر مصر عبور دهد. هیجان و سرعت با موتور چهار چرخ به جان شما تزریق می‌شود.

چهار چرخ و کشف لذت عبور از تپه های شنی سفرزون 300x200 - لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

خیلی از مسافران کویر برای تجربه‌ی هیجان انگیز آفرود به این مناطق سفر می‌کنند. برای این کشف پر سرعت باید از ماشین‌های دو دیفرانسیل استفاده کنید. این ماشین‌ها را به همراه راننده‌های حرفه‌ای در کویر مصر می‌توانید کرایه کنید و آدرنالین را مهمان خون جاری در رگ‌هایتان کنید.

1 1 300x200 - لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

همه تصاویر خیال انگیزی که از آسمان شب سراغ دارید در این این نقطه به حقیقت می‌رسند. ستاره‌های درخشان و کوچک و بزرگی که انگار دستی سخاوتمند در این بی‌کرانی پاشیده است و ماه که در واضح‌ترین حالت خود قرار دارد، تن کویر را روشن می‌کنند. اگر خیال شب بیداری در کویر مصر را دارید قبل از هر چیز اطراف محل اقامت‌تان محلول روغن سوخته ـ گازوییل را با دقت بریزد تا مارها و عقرب‌ها مهمان محفل‌تان نشوند.

mhs 9128 edit2 300x200 - لذت کویرگردی در زمستان در کویر مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *