کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

هایی درباره بارداری - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

علاوه بر مشورت با پزشک، مطالعه کتاب‌هایی که در زمینه بارداری نوشته شده‌اند هم می‌تواند برای شما مفید باشد.

موسسه خانواده سلامت بنیان- بارداری یک فرایند برنامه‌ریزی شده است و باید قبل از این که اقدام به بچه‌دار شدن کنید، به خوبی درباره جوانب مساله بارداری، مراقبت‌های این دوران و زایمان اطلاعات داشته باشید. در این صورت، می‌توانید دوران حاملگی و زایمان را با راحتی و سلامت بیشتری سپری کنید.

علاوه بر مشورت با پزشک، مطالعه کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده‌اند هم می‌تواند برای شما مفید باشد. در ادامه، به چند مورد از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم.

کتاب بارداری سلامت بنیان

این کتاب را ریحانه سادات احمدیان نوشته و انتشارات نیرومند آن را منتشر کرده است.

موضوعات زیر تنها بخشی از مطالبی هستند که هر مادری باید قبل از بارداری بداند و در کتاب به آنها اشاره شده است: زمان مناسب برای بارداری، اهمیت حضور همسر در کنار زن باردار، رابطه زناشویی در دوران بارداری، اعتیاد نوزادان، افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان، ویار، نحوه رفتار با فرزند بزرگ‌تر، مشاوره ژنتیک و نام‌گذاری کودک.

سلامت بنیان - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

در بخشی از کتاب در مورد نقش پدر آمده است: “شاید حرف زدن پدر با جنین در وهله اول عجیب به نظر برسد اما عیبی ندارد که پدر هم با جنین صحبت کند. برای صحبت کردن با جنین می‌توان به مادر نزدیک شد و صحبت کرد. اگر صدای شما خیلی خشمگین یا اضطراب‌آور باشد ممکن است کودک یاد بگیرد یا از آن بترسد. با آرامش خود صدایی نشاط‌بخش به او هدیه کنید. از هفته هجدهم به بعد با هم دعوا نکنید چرا که ممکن است جنین بشنود و روی او اثر نامطلوب بگذارد”.

می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را از اینجا تهیه کنید.

کتاب تغذیه دوران بارداری

این کتاب را زهره هنری، کارشناس ارشد علوم بهداشت و تغذیه نوشته تا راهنمایی برای مادران باردار باشد.

دوران بارداری - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

مادر در این دوران نه تنها باید به تغذیه خود توجه داشته باشد و مواد مغذی را دریافت کند بلکه باید به فکر مواد غذایی موردنیاز برای رشد جنین خود نیز باشد و تغذیه خود را براساس این موارد تنظیم کند.

شما می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را از اینجا تهیه کنید.

کتاب بارداری به زبان آدمیزاد

این کتاب نوشته دکتر جوآن استون و همکارانش است که نیالا نصیر اوغلی ترجمه آن را برعهده داشته و انتشارات هیرمند آن را چاپ کرده است.

به زبان آدمیزاد - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

در این کتاب، اطلاعات پزشکی و مراقبتی بسیار مفیدی درباره دوران حاملگی مادر و بعد از آن، به خواننده ارایه شده و هر زنی که قصد حاملگی دارد، می‌تواند از آن استفاده کند.

خرید نسخه الکترونیک این کتاب، از اینجا امکان‌پذیر است.

راهنمای کامل 9 ماه بارداری زیبا

نام کامل کتاب این است: (راهنمای کامل 9 ماه بارداری زیبا: هفته به هفته همراه با ورزش‌های دوران بارداری و پس از زایمان).

لورا رایلی مولف این کتاب بوده و فریبا فتحی و مانیا ستوده، آن را ترجمه کرده‌اند. ناشر این کتاب نیز، انتشارات اردیبهشت است.

کامل 9 ماه بارداری زیبا - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

این کتاب به تغییراتی که طی هر هفته از بارداری در بدن مادر و جنین اتفاق می‌افتد، اشاره کرده است. البته، به این موضوع هم پرداخته که حاملگی در آدم‌های مختلف لزوما شبیه هم نیست و اگر بعضی از تغییرات را در خود مشاهده نکردید، نباید نگران شوید.

نسخه الکترونیک این کتاب از اینجا قابل تهیه است.  

کتاب مغز کودک من

کتاب مغز کودک من (از بارداری تا یک‌سالگی) به قلم حامد اختیاری و فاطمه کشوری به رشته تحریر درآمده و انتشارات مهرسا آن را چاپ کرده است.

کودک من - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

تمرکز این کتاب روی موضوع تحول مغز در جنین و وظایفی است که مادر در این دوران برعهده دارد. همچنین به تاثیر مسایلی مانند تغذیه، استرس و اضطراب و رفتارهای مادر بر جنین می‌پردازد. این کتاب به تحول مغز نوزاد تا پایان یک‌سالگی نیز اشاره می‌کند و برای بهبود و تسریع رشد مغز نوزاد، پیشنهادهایی برای والدین دارد.

تهیه نسخه الکترونیک این کتاب از اینجا امکان‌پذیر است.

کتاب راهنمای بارداری برای پدران

این کتاب را شارون پرکینز و متیو ام.اف میلر نوشته‌اند و آرزو زاهدی آن را ترجمه کرده است.

بارداری برای پدران - کتاب‌هایی که قبل از بارداری باید بخوانید

مخاطب کتاب، پدران آینده هستند و نویسنده سعی کرده آنها را با مسایل مربوط به مادر و نوزاد، چه از نظر روحی و روانی و چه از نظر جسمی آشنا کند.

نسخه الکترونیک این کتاب از اینجا قابل دانلود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *