لزوما کامل ترین فرد مناسب ترین همسر نیست

ازدواج

در انتخاب همسر باید به دنبال فردی باشیم که متناسب ترین فرد با ویژگی های شخصیتی، خانوادگی اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی مان باشد نه اینکه در پی کامل ترین فرد باشیم. به خاطر داشته باشید که لزوما کامل ترین فرد مناسب ترین فرد برای ازدواج نیست.

موسسه خانواده سلامت بنیان، زهرا رضیئی، روانشناس؛ انسان در زندگی مدام در حال تصمیم گیری و انتخاب های کوچک و بزرگ است، از انتخاب و تصمیم برای خرید یک ماشین گرفته تا انتخاب های مهم تر مثل انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب همسر.

مواردی که ضامن موفقیت ازدواج است

انتخاب همسر یکی از تصمیماتی است که می تواند زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر این انتخاب آگاهانه و منطقی باشد نیمی از راه رادرست طی کرده ایم. موفقیت ازدواج هم به انتخاب درست و آگاهانه و هم به برخوردار بودن از مهارت های زندگی بر می گردد و اگر فرد در هر کدام دچار کاستی و ضعفی باشد زندگی او را دچار بحران می کند.

کمال گرایی و سردرگمی در انتخاب همسر

یکی از مشکلاتی که پیش روی جوانان در شرف ازدواج می باشد، ضعف در تصمیم گیری برای انتخاب همسراست. با توجه به اینکه روش های سنتی انتخاب همسر توسط خانواده و آشنایان کمتر مورد مقبولیت جوانان است آنها از طریق موسسات و افرادی که به صورت رسمی و غیر رسمی در این حوزه فعالیت می کنند اقدام به انتخاب همسر می نمایند. اما با توجه به این که این مراکز جوانان را در معرض انتخاب های گسترده تری قرار می دهند، در عین حال با گسترش کمال گرایی در میان جوانان، فرد در انتخاب خود دچار سردرگمی می شود.

لزوما کامل ترین فرد مناسب ترین فرد برای ازدواج نیست

متاسفانه این گروه از جوانان در پی انتخاب فردی به عنوان همسر می باشند که اگر اغراق نکرده باشیم باید بگوییم تقریبا بیشتر ویژگی های مثبت افراد معرفی شده به ایشان را داشته باشد که بلا شک این امر امکان پذیر نیست. طبیعتا هر فردی در کنار شرایط برجسته دارای نقاط ضعفی نیز هست. بنابراین در انتخاب همسر باید به دنبال فردی باشیم که متناسب ترین فرد با ویژگی های شخصیتی، خانوادگی اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی مان باشد نه اینکه در پی کامل ترین فرد باشیم. به خاطر داشته باشید که لزوما کامل ترین فرد مناسب ترین فرد برای ازدواج نیست.

مطالب مرتبط: 

اول عاشق شویم بعد ازدواج کنیم یا برعکس؟// دلایلی که نباید براساس آنها ازدواج کرد

۹ سناریوی جالب برای پیش بینی رفتار همسر آینده مان

چند راهکار کاربردی برای این که قبل از ازدواج بفهمیم گزینه ازدواج ما در هنگام اختلاف چه رفتاری خواهد داشت

چند اشتباه متداول که قبل از ازدواج مرتکب می شویم// این افراد گزینه های مناسبی برای ازدواج نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *