لذت چشمه آب گرم در فصل زمستان

گنو - لذت چشمه آب گرم در فصل زمستان

چشمه آب گرم گنو مقصد خوبی برای گردشگری در فصل زمستان است. چشمه آبگرم گنو در کوه گنو واقع شده که در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج‌های خانوادگی است.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، “اکوسایکولوژی” علم نوظهوری است که توسط تئودور روسزاک پایه‌گذاری شده است و بر رابطه انسان با طبیعت و نقش طبیعت در سلامت روان انسان تأکید دارد. در این رابطه تکنیک‌های اکوتراپی یا طبیعت‌ درمانی نیز وجود دارند که می‌توانند به سلامت روحی و روانی افراد به ویژه‌ شهرنشینانی که بیشتر از طبیعت دور هستند کمک کنند.

از آن‌جایی که سفر کردن به طبیعت یکی از تکنیک‌های اکوتراپی است در سلسله گزارش‌هایی به معرفی مناطق طبیعی در دسترس عموم می‌پردازیم.

چشمه آب گرم گنو مقصد خوبی برای گردشگری در فصل زمستان است. چشمه آبگرم گنو در کوه گنو واقع شده که در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج‌های خانوادگی است.

photo 2017 04 08 11 50 23 300x198 - لذت چشمه آب گرم در فصل زمستان

با وجود اینکه آب و هوای استان هرمزگان در اغلب مواقع سال گرم و شرجی است، اما محیط اطراف کوه گنو به دلیل ارتفاع زیادش آب و هوای معتدلی دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که دلیل شرجی بودن هوای این استان همین کوه گنو است. زیرا این کوه که با ارتفاع ۲۳۴۷ متری ششمین کوه بلند این استان به حساب می‌آید، مانع عبور بخارات آب دریا می‌شود و در نتیجه هوای این استان اغلب شرجی است. معتدل بودن آب و هوای این کوه باعث می‌شود که گردشگران زیادی به این منطقه سفر کرده و ساعاتی را در آنجا سپری کنند. لازم به ذکر است که گنو به‌عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود.

چشمه گنو در دره‌ای واقع شده که شمال تا جنوب آن را ارتفاعات آهکی کوه گنو پوشانده است. البته چشمه گنو تنها چشمه موجود در این منطقه نیست و انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو، پشتنگ، هوبیر، پشت بنگرو، رمر، سرچربه، پرکوه، مردو و خرگو از جمله چشمه‌های این منطقه هستند.

در صبح‌های سرد بخار آب این چشمه که دمایی در حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد دارد با هوای ۲۰ درجه‌ای محیط برخورد می‌کند و تا ارتفاع یک متری آب را بخاری ناپایدار تشکیل می‌دهد که جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

گرم گنو 300x200 - لذت چشمه آب گرم در فصل زمستان

برای بهره بردن از آبگرم چشمه گنو دو استخر مردانه و زنانه در این منطقه ایجاد کرده‌اند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. چندین مجتمع نیز برای استراحت و اقامت مسافران در این محل تعبیه شده است و فروشگاه‌هایی نیز برای خرید وسایل مورد نظر در این منطقه یافت می‌شود. ألاچیق‌هایی در محیط اطراف این بخش وجود دارند که گردشگران می‌توانند در آن‌ها بنشینند و از مناظر و هوای خوب منطقه استفاده کنند.

گنو 300x281 - لذت چشمه آب گرم در فصل زمستان

آب استخر‌های مذکور از طریق چشمه گنو تامین می‌شود و پساب استخر‌ها نیز مثل رودخانه از استخر خارج شده و سپس به شکل آبشاری کوچک به پایین می‌ریزد. لازم به ذکر است که از این پساب جهت آبیاری نخلستان‌های موجود در اطراف این منطقه استفاده می‌شود.

هر چه به بخش‌های بالاتر کوه گنو بروید، هوای خنک‌تری را تجربه خواهید کرد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که جاده‌ای آسفالته و پیچ در پیچ تا بالای این ارتفاعات کشیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *