در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

.jpg - در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

در فصل پاییز از مناطق کویری و با آب و هوای نسبتا گرم استقبال بیشتری می شود. به همین دلیل به معرفی دیدنی های شهر جندق می پردازیم که در حاشیه جنوبی دشت کویر ایران قرار دارد و از توابع بخش خور و بیابانک شهرستان نایین است.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، “اکوسایکولوژی” علم نوظهوری است که توسط تئودور روسزاک پایه‌گذاری شده است و بر رابطه انسان با طبیعت و نقش طبیعت در سلامت روان انسان تأکید دارد. در این رابطه تکنیک‌های اکوتراپی یا طبیعت‌ درمانی نیز وجود دارند که می‌توانند به سلامت روحی و روانی افراد به ویژه‌ شهرنشینانی که بیشتر از طبیعت دور هستند کمک کنند.

از آن‌جایی که سفر کردن به طبیعت یکی از تکنیک‌های اکوتراپی است در سلسله گزارش‌هایی به معرفی مناطق طبیعی در دسترس عموم می‌پردازیم.

در فصل پاییز از مناطق کویری و با آب و هوای نسبتا گرم استقبال بیشتری می شود. به همین دلیل به معرفی دیدنی های شهر جندق می پردازیم که در حاشیه جنوبی دشت کویر ایران قرار دارد و از توابع بخش خور و بیابانک شهرستان نایین است.

قلعه انوشیروان

جندق در حاشيه مسير جاده ابريشم قرار داشته و به عنوان بندرگاه کوير محل استراحت کاروان هاي عبوري بوده است. در جندق قلعه انوشيروان وجود دارد که در زمان ساسانیان بنا شده و تنها قلعه‌اي در کشورمان محسوب مي‌شود که هنوز هم مردم در آن سکونت دارند. اين قلعه داراي خانه‌هاي بسيار زيبا و قديمي است که هنوز هم مردم جندق در آن ساکن هستند.

300x96 - در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

در قلعه انوشيروان مسجد جامع جندق و خانه تاريخي يغماي جندقي شاعر و مديحه سراي ايران قرار دارد و این خانه در بين خانه‌هاي قلعه انوشيروان منزل يغماي جندقي داراي معماري خاصي است.

روستای مصر

در 40 کیلومتری جندق روستای توریستی مصر قرار دارد که جزو جاذبه های کویری معروف کشورمان به شمار می آید. اين روستا حدود 150 سال پيش توسط شخصي به نام يوسف بنا شده است. روستاي مصر به علت موقعيت جغرافيايي و وجود تپه‌هاي ماسه بادي زيبا مورد توجه طبيعت گردان و بيابانگردان قرار گرفته است.

300x139 - در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

در اين روستا کاروان هاي شتر سواري براي استفاده گردشگران مهياست. همچنين کاروان هاي توريستي مصر شب را در ميان بيابان مي‌گذرانند تا گردشگران، پرستاره ترين شب ها را تجربه کنند چرا که ستاره‌ها در شب هاي کوير بسیار زيبا و نزديک به نظر مي‌رسند.

محصولات شهر جندق

شهر جندق محصولات مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به زعفران اشاره کرد. اين شهر داراي مرغوب ترين زعفران کشور است اما به علت کمبود آب در اين منطقه اين محصول تنها براي استفاده بومي برداشت مي‌شود. به غير از زعفران، سير، نعناع و انار از ديگر محصولات کشاورزي اين ناحيه هستند. فرش جندق نیز در زمان قديم از معروف ترين قالي هاي ايران به شمار مي‌رفت.

300x225 - در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

تجربه شترسواری

 وقتی به جندق سفر می‌کنید فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات‌وحش جندق هم با كل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، كبك و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

300x225 - در روزهای سرد پاییزی از گرمای کویری جندق لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *