اگر با افراد مختلف سکس دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید

نفرت-از-سکس

شاید در نگاه اول سکس با افراد مختلف و تجربه سکس‌هایی متنوع خوشایند و سرشار از لذت به نظر برسد ولی به مرور زمان فرد دچار درگیری ذهنی در ناخودآگاه خود می شود.

دکتر علی شیخ الاسلامی، سکس تراپ و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان- برخی از افراد تمایلی به انجام سکس ندارند و حتی در میان مردان هم این مساله دیده می شود. البته، دلایل این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است و باید با در مورد هر فرد این مساله مورد شناسایی و تشخیص قرار گیرد.

برای نمونه یکی از دوستان که مراجعان 19 ساله بود به من می گفت از 14 سالگی رابطه جنسی را شروع کرده و با دختران 14 تا 30 ساله رابطه داشته است. اما الان از دخترها بیزار است و هیچ تمایلی به سکس ندارد. سوال این پسر این بود که مشکل او جسمی است یا روانشناختی و از چه طریق می تواند مشکل خود را درمان کند؟

یکی از دلایل بیزاری از سکس تجربه سکس با افراد مختلف است

مشکل این فرد یک مشکل ذهنی و روانی و نشأت گرفته از رفتارهای جنسی اوست و برای حل مشکل نیاز به روان درمانی دارد. دلیل ایجاد این مشکل سکس با افراد مختلف است. در واقع، سکس با افراد مختلف و تجربه سکس‌های متفاوت با افراد متفاوت باعث شده او در حال حاضر احساس خوبی نسبت به سکس نداشته باشد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که با افزایش سن این مشکل بیشتر خواهد شد چون فرد به زمان ازدواج نزدیک می شود و ناخودآگاه از ازدواج می ترسد.

احساس مالکیت یکی از جنبه های سکس لذت بخش است

شاید در نگاه اول رابطه جنسی با افراد مختلف و تجربه سکس‌هایی متنوع خوشایند و سرشار از لذت به نظر برسد ولی به مرور زمان فرد دچار درگیری ذهنی در ناخودآگاه خود می شود. یکی از جنبه های لذت‌بخش سکس، احساس مالکیت است چه زن و چه مرد وقتی احساس کنند طرف مقابل در تملک آنهاست احساس لذت بیشتری از سکس می کنند ولی وقتی احساس این است که فرد در این لحظه مال من و در لحظه ای دیگر متعلق به فرد دیگری است یا در آغوش فرد دیگری است لذت رابطه جنسی از بین می رود و این رابطه به یک عادت تبدیل می شود.

در مورد سکسی که در ازدواج انجام می گیرد چون این احساس مالکیت وجود دارد سکس جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر است ولی در سکس خارج از چارچوب ازدواج این احساس وجود ندارد. به طوری که زنان روسپی به مرور رابطه جنسی را بعنوان یک عادت انجام می دهند و لذتی از رابطه جنسی نمی برند ولی اگر همین زنان از تن فروشی دست برداشته و ازدواج کنند و سکس خود را محدود به یک نفر با تعهد به او نمایند مجددا از رابطه جنسی لذت خواهند برد. در مورد مردان هم همین مساله صادق است و لذتی که یک مرد از رابطه با همسر خود که به او متعهد است می برد از لذت رابطه جنسی که با زنان روسپی خواهد داشت به مراتب بیشتر است.

ارضای جسمی و روانی در رابطه جنسی باید همراه با هم باشد

در رابطه جنسی متنوع و با شرکای جنسی مختلف از لحاظ جسمانی ارضا صورت می گیرد ولی جنبه روانی ارضا به درستی صورت نمی گیرد و فرد لذت سکس را به خوبی تجربه نمی کند و این رابطه او را سیراب نخواهد کرد.

لذا مردان و زنانی که خارج از چارچوب ازدواج به رابطه جنسی می پردازند علیرغم ارضای جسمانی، ارضای روانی و آرامش پس از سکس را تجربه نمی کنند و به مرور سکس برای آنها جنبه عادت پیدا می کند و برای ارضای روانی به رابطه جنسی بیشتر و متنوع‌تر رو می‌آورند ولی هر چه سکس بیشتر می شود نتیجه معکوس است و لذت از آن کمتر می شود و تشنگی برای سکسی دیگر بیشتر خواهد شد.

رابطه جنسی در چارچوب ازدواج به دلیل آن که ارضای جسمانی و ارضای روانی را همزمان با هم ایجاد می کند بیشترین لذت را دارد و بهترین راه برای ارضای جسمانی و روانی چه برای زن و چه برای مرد است.

مطالب مرتبط: 

چگونه می توانیم لذت خود از رابطه جنسی را افزایش دهیم؟

موانعی که بر سر راه رابطه جنسی وجود دارند

مقدمات جسمانی رابطه جنسی لذت بخش

یک نظر

  • ه گفت:

    ایااین فردی که مثال زدید اگر درچارچوب قران وقوانین احکام صیغه رابطه های متعدد را تجربه می کرد بازهم به این مشکل بر میخورد یا نه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *