چگونه می توانیم لذت خود از رابطه جنسی را افزايش دهيم؟

لذت از رایطه زناشویی

چه مرد و چه زن نقاط حساس متعددي دارد كه تحريك اين نقاط لذتبخش است. در افراد مختلف اين نقاط متفاوت است البته در اكثر افراد نقاط حساس معمول وجود دارد ولي مي توان با شناختن نقاط مختلف بدن شريك جنسي و يا شناخت خلق و خوي او اقداماتي كرد كه سكس لذتبخش تر باشد.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، يكي از سوالاتي كه هميشه ذهن افراد را با خود درگير مي كند اين است كه چرا مردها عليرغم داشتن همسر باز هم به سراغ زنان ديگر مي روند و حتي چرا برخي از مردها خيانت مي كنند و يا چرا زنها عليرغم داشتن شوهر به سراغ مردان ديگر مي روند و خيانت مي كنند؟

عمده ترين پاسخ به اين پرسش تنوع طلبي انسان است. البته زياده خواهي و … نيز بي تاثير نيست اما مهمترين دليل اين مورد تنوع طلبي است. در اغلب زندگي ها در آغاز راه دو نفر براي هم جذابيت هاي خاصي دارند. دو نفر به دنبال شناخت هم هستند و بسياري از رفتارها برايشان جديد و جالب است و همين موضوع آنها را به هم مشغول مي كند ولي بعد از گذشت مدت زماني همه چيز حالت يكنواخت و روزمره پيدا مي كند. اين روزمرگي منشا برخي ناهنجاريهاست كه يكي از آنها خيانت است.

یکی از دلایل خیانت، روزمره شدن سکس است

وقتي سكس يا رابطه جنسي حالت روزمره پيدا كند به تدريج فرد احساس لذت كمتري مي كند و به دنبال تنوع براي افزايش اين لذت مي رود و ساده ترين راه را سكس با شركاي ديگر و نا آشنا مي پندارد. در واقع غير از ارضا نشدن، لذت نبردن از سكس نيز باعث گرايش به غير مي شود. بسياري از مرداني كه به زنشان خيانت كرده اند به علت كمي علاقه نبوده است. هستند مرداني كه به همسر اول خود علاقه فراواني دارند و او را دوست دارند و حاضر نيستند زندگي با او را ترك كنند ولي چون سكس با زن اول برايشان حالت روزمره و عادت پيدا كرده براي تنوع به سراغ زنان ديگر مي روند. يا بسياري از زنان به دليل روزمرگي سكس با همسر به خيانت روي مي آورند. البته خيانت دلايل ديگري نيز دارد كه مجال بحث در مورد آن اينجا نيست.

اگر سكس از حالت روزمرگي و عادت خارج شود لذت بسيار بيشتري خواهد داشت و حس تنوع طلبي را به نوعي پاسخگو خواهد بود. براي اينكه سكس از حالت روزمره خارج شود بايد گزينه هاي متعددي را مد نظر قرار داد و در طول زندگي نيز به تعداد گزينه ها  افزود.

نقاط حساس بدن همسر خود را بشناسید

آموختن درباره شريك جنسي مي تواند يكي از اين گزينه ها باشد. چه مرد و چه زن نقاط حساس متعددي دارد كه تحريك اين نقاط لذتبخش است. در افراد مختلف اين نقاط متفاوت است البته در اكثر افراد نقاط حساس معمول وجود دارد ولي مي توان با شناختن نقاط مختلف بدن شريك جنسي و يا شناخت خلق و خوي او اقداماتي كرد كه سكس لذتبخش تر باشد.

شناختن شريك جنسي ميسر نيست مگر با وقت گذاشتن و تحريك تمام نقاط بدن و بررسي وضعيت لذت او. اينكار باعث مي شود تا سكس از سكوت خارج شود، حالتي دوسويه بيابد و شركاي جنسي توجه بيشتري به هم داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که سكس فقط به معنای دخول نيست.

وقتي شركاي جنسي براي هم ارزش قايل باشند و به لذايذ يكديگر توجه كنند و با وقت گذاشتن به سكس بپردازند سكس آنها جذاب مي شود. در واقع وقتي در سكس به دنبال كسب شناخت از طرف مقابل باشيم و با وي در مورد رابطه صحبت كنيم و از لذت ها و خواسته ها و انتظارات او با خبر شويم آن وقت مي توانيم با برنامه ريزي بهتر و توجه به خواسته هاي او سكس را از روز مرگي خارج كنيم و او نيز متقابلا تلاش خواهد كرد تا با توجه به خواسته هاي ما سكس را براي ما جذابتر كند.

شايد تحريك يك نقطه لذت بخش باشد ولي مي توان اين تحريك را به روشهاي مختلفي انجام داد و همين خود نوعي تنوع است. در واقع بر اساس شناختي كه در هر بار رابطه از شريك خود به دست مي آوريم در سكس خود تنوع ايجاد مي كنيم. اين شناخت بدون هم صحبت شدن در رابطه با سكس  امكان پذير نيست. صحبت در اين زمينه به تدريج كمك مي كند تا زن و مرد در رابطه با هم احساس راحتي بيشتري كنند. اگر از كاري خوششان نمي آيد به راحتي بيان كنند و اگر كاري برايشان لذت بخش است از شريك جنسي خود بخواهند آن كار را برايشان انجام دهد تا لذت بيشتري تجربه كنند. به تدريج ديوار يا فاصله بين دو نفر كمتر شده و آنها با هم احساس راحتي بيشتري مي كنند.

رودربایستی را کنار بگذارید و صحبت کنید

بسياري از افراد در سكس رودر بايستي دارند و عليرغم لذت نبردن از كاري قدرت بيان آن را ندارند و همين باعث سردي آنها مي شود و يا از امري لذت مي برند ولي نمي توانند به راحتي بخواهند آن كار بيشتر انجام شود. شناختن همديگر يخ رابطه را ذوب مي كند و بر گرما و لذت آن مي افزايد.

كشف برخي از گزينه ها راه ديگري است كه تنوع را افزايش خواهد داد. كشف موقعيتهاي مكاني و زماني خاص كه مي تواند براي طرف مقابل جذابيت داشته باشد. كشف راههاي مختلف در رابطه كه مي تواند كمك كند تا هم شناخت افزايش يابد و هم رابطه لذت بخش تر باشد. تجربه پوزيشن هاي مختلف سكس و درك احساس يا لذت وي از آن. در واقع غير از شناخت بدن فرد مقابل بايد به احساسات وي توجه كرد و احساسات فرد را در حالتها و شرايط مختلف درك كرد. لزومي ندارد كه هميشه در يك حالت رابطه انجام شود يا در يك زمان خاص بلكه مي توان راهها و روشهايي را كشف كرد كه سكس در آن شرايط لذت بخش باشد. هر چقدر قدرت كشف گزينه هاي جديدتر و لذتبخش تر بيشتر باشد سكس جذابتر خواهد بود و تنوع بيشتري خواهد داشت.

ابتکار و خلاقیت فراموش نشود

استفاده از ابتكار و خلاقيت در داشتن سكس متفاوت بسيار كمك كننده است. فراهم كردن شرايط مناسب اتاق خواب براي برقراري سكس بهتر يكي از اين روشهاست. ابتكار در انجام سكس در مكانها و زمانهاي مختلف. بكار بردن روشهاي جديد، تنوع را در سكس افزايش خواهد داد. برخي از افراد ابتكارات خاصي به خرج مي دهند مثلا هنگام سكس از يك موسيقي لايت استفاده مي كنند و يا شرايط نور را تغيير مي دهند يا لباسهاي مبتكرانه اي مي پوشند و … همه اينها باعث خواهد شد تا سكس تنوع و جذابيت بيشتري داشته باشد.

توصيف تخيلات و افكار جنسي برای یکدیگر

يكي ديگر از راه هايي كه باعث جذابيت سكس مي شود و كمك مي كند تا دو نفر از هم شناخت بهتري داشته باشند توصيف تخيلات و افكار جنسي خود براي ديگري است. بسياري از مسايلي كه مستقيم نمي توان بيان كرد را در قالب داستانهاي سكسي مي توان بيان كرد. اگر زني تمايل دارد مرد براي او كاري انجام دهد مي تواند داستاني سكسي براي همسرش تعريف كند كه در آن شخصيت هاي داستان آن كار را با هم انجام مي دهند و زن داستان لذت زيادي مي برد و از مرد داستان تشكر زيادي مي كند. در واقع غير مستقيم به مرد خويش مي فهماند كه تمايل به انجام آن كار را دارد. يا بالعكس مرد مي تواند با بيان تخيلات خود غير مستقيم از زن بخواهد كار خاصي برايش انجام دهد.

ايجاد تنوع در سكس كار سختي نيست و هر چقدر اين تنوع افزايش يابد سكس جذابتر شده و رابطه دو نفر با هم صميمانه تر خواهد شد و احساس آرامش و لذت بيشتري خواهند كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *