مقدمات جسمانی رابطه جنسی لذت بخش

رابطه-جنسی

ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دراز و نشست، دویدن، دوچرخه سواری و شنا اگر سه جلسه 30 دقیقه ای در هفته انجام شود به بهبود رابطه جنسی افراد کمک می کند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- دکتر علی شیخ الاسلامی، سکس تراپیست، برای این که رابطه جنسی خوبی شکل بگیرد یک سری مقدمات لازم است. برخی از مقدمات شامل مقدمات جسمی می شوند که ورزش، سبک زندگی و تغذیه بخشی از این مقدمات را تشکیل می دهند. بخشی دیگر، مقدمات عاطفی است که زن و شوهر قبل از برقراری رابطه باید به آن توجه کنند. سومین مقدمه یک رابطه جنسی خوب داشتن یک قرارداد جنسی است که این مساله کمک می کند هم رابطه جنسی از نظم و استمرار برخوردار شود و هم به دلیل گفتگویی که زوجین مجبورند راجع به رابطه جنسی داشته باشند به ارتقای کیفیت رابطه جنسی آنها کمک شود.

تأثیر ورزش در بهبود رابطه جنسی

ورزش یا فعالیت فیزیکی به این دلیل که گردش خون را در بدن تسهیل می کند و چون سیستم هورمون های ما را تنظیم می کند باعث می شود عملکرد جنسی ما به مراتب بهتر و قوی تر از زمانی باشد که ورزش نمی کنیم. با ورزش سوخت و ساز بدن تغییر پیدا می کند و بسیاری از مواد غذایی که در قالب چربی در بافت های مختلف بدن ذخیره شده اند به مصرف می رسند و وزن به حالت ایده آل خود می رسد. از طریق ورزش کردن رسوبات بدن پاکسازی می شود و همین مساله به عملکرد بهتر گردش خون کمک می کند.

sport sex - مقدمات جسمانی رابطه جنسی لذت بخش

ورزش منظم کمک می کند خون رسانی به اندام جنسی ما تقویت شود. بخشی از چرخه جنسی، برانگیختگی جنسی است که این مساله به معنای تغییرات فیزیولوژیکی است که در زمان رابطه جنسی در اندام های جنسی اتفاق می افتد. بخش مهمی از این تغییرات فیزیولوژیک از طریق گردش خون صورت می گیرد. ورزش از طریق کمک به تقویت گردش خون باعث می شود مرحله برانگیختگی در رابطه جنسی بهتر و کامل اتفاق بیفتد و زمینه ارگاسم را بیشتر فراهم کند. به طور کلی، افرادی که ورزش می کنند ارگاسم بیشتر و بهتری را تجربه می کنند. ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دراز و نشست، دویدن، دوچرخه سواری و شنا اگر سه جلسه 30 دقیقه ای در هفته انجام شود به بهبود عملکرد جنسی افراد کمک می کند.

نقش ورزش کگل در رابطه جنسی

ورزش کگل نیز در این زمینه موثر است. عضلات ناحیه کف لگن سیستم تناسلی ما را در بر می گیرد و در رابطه جنسی ما اثر دارد. در ورزش کگل این عضلات کف لگن را تقویت می کند و در نتیجه عملکرد جنسی بهبود پیدا می کند.

یکی از شیوه های ورزش کگل این است که فرد دراز می کشد، زانوها را جمع می کند و بدون این که شانه ها و کف پایش بلند شود باسن را بلند می کند و با زانوها و بقیه بدن در یک امتداد قرار می دهد. 5 ثانیه نگه می دارد و مجددا به حالت قبل بر می گردد و این حرکت را چندین بار تکرار می کند. روش دیگری که برای این ورزش وجود دارد این است که در حالت نشسته عضلاتی که از طریق آنها ادرارتان را بند می آورید منقبض کنید. عضلات را 5 ثانیه منقبض نگه دارید و بعد رها کنید.

خانم هایی که این ورزش را قبل از زایمان انجام دهند می توانند زایمان بهتری را تجربه کنند و از درد و ناراحتی های کمتری در حین بارداری و زایمان رنج ببرند.

برای سکس خوب، وزن ایده آل داشته باشید

یکی دیگر از مقدمات جسمی که برای یک رابطه جنسی خوب باید به آن توجه کنیم وزن است. یکی از تأثیرات بافت چربی این است که تأثیر هورمون های جنسی را کاهش می دهد. افراد چاق که چربی زیادی در بدنشان دارند میزان هورمون موثر جنسی شان کمتر از کسانی است که وزن ایده آلی دارند.

تأثیر مخرب سیگار و الکل در رابطه جنسی

سیگار کشیدن یکی از عوامل مخرب در روابط جنسی است چون رسوب دیواره عروق را تشدید و خون رسانی به اندام ها را مختل می کند. همچنین، عروق ناحیه تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود افراد هم در مرحله برانگیختگی و هم در مرحله رسیدن به ارگاسم دچار مشکل شوند. در کسانی که سیگار را کنار می گذارند 3 تا 6 ماه بعد علایم مشکل ساز برطرف می شود و عملکرد بهتری را در رابطه جنسی تجربه می کنند.

و ورزش - مقدمات جسمانی رابطه جنسی لذت بخش

متأسفانه در جامعه ما این باور غلط وجود دارد که اگر الکل مصرف کنند توان و میل جنسی شان بیشتر می شود. این در حالی است که الکل مخرب روابط جنسی است و در درازمدت روابط جنسی را دچار مشکل می کند. عوارض سوء الکل روی متابولیسم کبد باعث می شود میزان هورمون های موثر جنسی تغییر پیدا کند.

به تغذیه اهمیت دهید

در زمینه تغذیه چیزی که برای ما اهمیت دارد آنتی اکسیدان ها هستند. کار آنتی اکسیدان ها  پاکسازی عروق است و رسوباتی که در دیواره عروق اتفاق افتاده را پاکسازی و گردش خون را در بدن ما بهبود می بخشند و به عملکرد سیستم های مختلف بدن ما کمک می کنند.

.jpg - مقدمات جسمانی رابطه جنسی لذت بخش

آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزی ها به وفور وجود دارند و توصیه ما این است که همیشه از میوه ها و سبزیجات در وعده های غذایی استفاده کنند تا رابطه جنسی بهتری داشته باشند. ما غذا یا دارویی که در زمینه مسایل جنسی جادو کند نداریم. غذاها قرار نیست معجزه کنند اما ثابت شده که برخی از مواد غذایی اثراتی روی تمایلات جنسی افراد می گذارند.

یکی از مواد غذایی اثربخش در بهبود عملکرد جنسی مارچوبه است. صدف دریایی هم به دلیل روی زیادی که دارد در تولید اسپرم ها و تقویت سیستم تناسلی اثرگذار است. بادام زمینی نیز میزان ترشح تستسترون را تقویت و تمایلات جنسی را بیشتر می کند به همین دلیل کسانی که بی میلی جنسی دارند باید بیشتر از بادام زمینی استفاده کنند. بادام، پسته، عسل، موز و خرما هم در تقویت قوای جنسی افراد موثر هستند.

مطالب مرتبط: 

11 نکته کاربردی که به شما کمک می کند سکس فوق العاده ای را تجربه کنید 

یک نظر

  • مهراد گفت:

    عالی بود

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *