شرکت در جلسات مشاوره، احتمال طلاق را کاهش می دهد

طلاق

مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان اظهار داشت: شایسته است که زوجین همواره به دلیل آخرین راه حل خود موضوع طلاق را پیش بگیرند، به طوری که قبل از ارائه دادخواست، باید در مدتی حداقل ۶ ماهه تحت مشاوره های مستمر قرار بگیرند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع بررسی افزایش کلینیک های کاهش طلاق و کارکردها و چالش های آن، با حضور دکتر علی شیخ الاسلامی؛ روان شناس، پزشک و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان و حجت الاسلام حسن نوروزی؛ سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

دکتر شیخ الاسلامی با اشاره به فعالیت کلینیک های کاهش طلاق در کشور، گفت: بدون شک این کلینیک ها در کشور می توانند نقش بسیار خوبی را در کاهش این آسیب اجتماعی در کشور داشته باشد، به طوری که این کلینیک ها همواره در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار بگیرند.

وی در ادامه افزود: کلینیک های کاهش طلاق همواره باید زمانی دست به کار شوند که زوجین تصمیم به طلاق را گرفته باشند، به طوری که با این تصمیم قبل از مراجعه با دادگاه از طریق این کلینیک ها به موضوع یا مشکل خود رسیدگی کنند.

مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان با اشاره به این که اکثر نتایج حاصل از این کلینیک ها، رای به طلاق است، اظهار داشت: کلینیک های کاهش طلاق همواره زمانی وارد مشکل زوجین می شوند که رفع و حل مشکلات سخت تر و پیچیده تر شده است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در موضوع وقوع جدایی در کشور، عنوان کرد: شایسته است که زوجین همواره به دلیل آخرین راه حل خود موضوع طلاق را پیش بگیرند، به طوری که قبل از ارائه ی دادخواست طلاق باید در مدتی حداقل ۶ ماهه تحت مشاوره های مستمر قرار بگیرند.

دکتر علی شیخ الاسلامی همچنین در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از زوجین جدایی را همواره به عنوان اولین قدم تلقی می کنند، به طوری که بدون هیچگونه تلاش برای رفع مشکلات خود مسیر طلاق را پیش می گیرند.

وی در خصوص شیوه ازدواج در کشورهای غربی، توضیح داد: ساکنان جهان غرب همواره با شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج این امکان را برای خود فراهم می آورند تا در بهترین شرایط ممکن ازدواج خود را به ثبت برسانند، به طوری که این کار یکی از سیاست های تشویقی کشورهای غربی برای شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شمار می آید.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی، حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به گسترش شهرنشینی و ارتباطات اجتماعی و مجازی در کشور، گفت: عدم توجه کافی به مسائل مذهبی و مسجدی و درگیر شدن با دنیای ماشینی امروز یکی از مهم ترین دلایل افزایش نرخ طلاق در کشور به شمار می رود.

وی همچنین در ادامه افزود: در حال حاضر در استان یا شهرستان هایی که وضعیت سنتی در آن ها حاکم است نرخ طلاق رشد چندانی ندارد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد آگاهی در ایام ابتدایی زندگی مشترک، عنوان کرد: شرکت دختر و پسر در حال ازدواج در کلاس های مشاوره و آگاهی بخش می تواند احتمال وقوع طلاق در زندگی را کاهش دهد.

وی با اشاره به این که امروزه دادگاه های کشور در قبال انجام امور جدایی با سخت گیری به این کار اهتمام می ورزند، اظهار داشت: در حالت کلی وقوع طلاق به هر دلیلی در کشور امری خوب و پسندیده نیست، چرا که برخی از مسائل پیش آمده برای افراد بعد از گذشت مدت کوتاهی و پروسه های مشاوره می تواند رفع شود.

مطالب مرتبط: 

سوالاتی که زن و شوهرهای در آستانه طلاق درباره فرزندانشان دارند 

یک نظر

  • مرضیه گفت:

    عالی بود.واقعا جلسات مشاوره قبل از ازدواج دید حقیقی و وسیعی از طرف مقابل به افراد میده

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *