به “هنر شفاف اندیشیدن” آراسته شویم

هنر شفاف اندیشیدن

رولف دوبلی در کتاب خود سعی کرده درباره خطاهایی صحبت کند که جلوی تفکر و رفتار منطقی انسان را گرفته و موجب غلبه بی منطقی در زندگی و جهان ما شده است.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، رولف دوبلی، نویسنده سوییسی پس از کتاب “هنر خوب زیستن” کتاب “هنر شفاف اندیشیدن” را در سال 2013 روانه بازار کرد و به سرعت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. در ایران نیز عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز دست به کار ترجمه کتاب شدند و آن را توسط نشر چشمه چاپ و روانه کتابفروشی‌های ایران کردند. این کتاب مورد پسند ذائقه مخاطبان ایرانی نیز قرار گرفت و تبدیل به یکی از پر فروش‌ها شد.

قسمت‌های کتاب هنر شفاف اندیشیدن در اصل در هفته‌های معروف آلمانی، سوییسی و هلندی به تدریج منتشر شد و بعدها در دو کتاب آلمانی گردآوری شد.

این کتاب در دسته کتاب‌های علوم انسانی قرار دارد و می‌توان آن را کتابی در زمینه تأثیر روانشناسی در علم مدیریت اعم از مدیریت انسان‌ها در زندگی خود تا مدیریت سازمانی دانست. هنر شفاف اندیشیدن 99 خطای رایج ذهنی و شناختی که در میان همه انسان‌ها در کشورها و فرهنگ‌های مختلف مشترک است را گردآوری کرده و سعی دارد با استفاده از تجربیات نویسنده و آزمایش‌های علمی روانشناختی چشم ما را به روی این خطاها باز کند و همچنین برای فرار از این خطاها و تله‌ها راهکار ارایه دهد.

رولف دوبلی در کتاب خود سعی کرده درباره خطاهایی صحبت کند که جلوی تفکر و رفتار منطقی انسان را گرفته و موجب غلبه بی منطقی در زندگی و جهان ما شده است. او تفکر منطقی و شفاف را بهترین راه برای داشتن زندگی مطلوب می‌داند اما در این بین به احساس انسانی و شهود نیز بی توجه نیست و می‌گوید در چه مواقعی باید منطق و در چه مواقعی احساس را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داد.

نویسنده در بخش‌هایی از این کتاب خطاهایی را گوشزد می‌کند که تبلیغات از آنها برای تأثیرگذاری بر مردم استفاده می‌کند و این‌گونه است که ما به فروشگاه می‌رویم تا دو قلم جنس کوچک بخریم اما با کوله‌باری خرید به خانه برمی‌گردیم.

هنر شفاف اندیشیدن در 325 صفحه توسط نشر چشمه منتشر شده و می‌توانید آن را با قیمت 32 هزار تومان تهیه کنید.

کتاب های دیگر:

معرفی چند کتاب شعر کودک و نوجوان

کتاب نظام رفاه و تأمین اجتماعی منتشر شد

‫2 نظر

  • مهراد گفت:

    در زمینه ی معرفی کتاب فعال تر شوید خیلی عالی میشه که کتاب های خوبی که خوانده ایم را به باقی هم معرفی کنیم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *