غرور و تعصب و داستان خواهرانی که تمام آرزوی مادرشان ازدواج آنهاست

فیلم غرور و تعصب

فیلم غرور و تعصب در سال 2005 توسط جو رایت، کارگردانی شد و کیرا نایتلی، بازیگر نقش الیزابت توانست برای بازی در این نقش، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

موسسه خانواده سلامت بنیان- داستان فیلم سینمایی غرور و تعصب در قرن 18 میلادی می‌گذرد، زمانی که هنوز مهمترین و حتی تنها کاری که یک دختر باید انجام می‌داد پیدا کردن شوهر و ازدواج کردن بود!

براساس همین دیدگاه اجتماعی، خانم بنت تمام زندگی خود را صرف پیدا کردن همسر مناسب برای 5 دخترش جین، الیزابت، مری، لیدیا و کیتی کرده بود. این مساله تا حدی برای او اهمیت داشت که حتی حاضر بود غرور خانواده و دخترانش را زیر پا بگذارد.

پدر خانواده یعنی آقای بنت نیز در این زمینه نظر خاصی نداشت و تابع نظر همسرش بود و دلش می‌خواست دخترانش زودتر سر و سامان بگیرند. البته، زمانی که لازم بود، پشت یکی از دخترانش درآمد و با ازدواج اجباری او مخالفت کرد.

با این حال، یکی از دختران او یعنی الیزابت نگاه متفاوتی به زندگی و ازدواج داشت. او حاضر نبود با هر مردی صرفا به دلیل ثروت او ازدواج کند و این کار، باعث خشم مادرش می‌شد.

الیزابت که دختری باهوش، اهل مطالعه و دارای علایق خاص بود، به دنبال عشقی رمانتیک در زندگی می‌گشت و دلش می‌خواست در چنین شرایطی ازدواج کند. او با مردی به نام آقای دارسی آشنا شد و او را بسیار مغرور، متعصب و ناخوشایند دید اما این همه ماجرا نیست.

این فیلم برگرفته از رمان غرور و تعصب اثر نویسنده انگلیسی، جین آستن است. فیلم غرور و تعصب در سال 2005 توسط جو رایت، کارگردانی شد و کیرا نایتلی، بازیگر نقش الیزابت توانست برای بازی در این نقش، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

مطالب مرتبط: 

نمایش خشونت حاصل از نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در فیلم انگل

داستان ازدواج روایت‌گر ماجرای یک طلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *