داستان ازدواج روایت‌گر ماجرای یک طلاق

992fa824 94e1 453c ac3c be247377f076 - داستان ازدواج روایت‌گر ماجرای یک طلاق

ماجرای فیلم داستان ازدواج درباره زوج هنرمندی است که با وجود علاقه‌ای که به هم دارند تصمیم به طلاق گرفته‌اند، تصمیمی که زندگی آنها را از روند عادی خود خارج می‌کند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) یکی از فیلم‌های سال 2019 است که منتقدان را به تحسین واداشت. این فیلم را نوآ بامباک نویسندگی و کارگردانی کرده است و اسکارلت جوهانسون و آدام درایور بازیگران اصلی آن هستند.

داستان Marriage Story درباره زوج هنرمندی است که با وجود علاقه‌ای که به هم دارند تصمیم به طلاق گرفته‌اند. این تصمیم روی زندگی آنها و اطرافیانش تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و زندگی را از روند عادی خود خارج می‌کند.

در ابتدای فیلم، صدای چارلی و نیکول را می‌شنویم که درباره ویژگی‌های مثبت هم صحبت می‌کنند اما در سکانس بعد متوجه می‌شویم نوشتن ویژگی‌های مثبت یکدیگر بخشی از فرایند مشاوره قبل از طلاق آنها بوده است. با این حال، این کار هم فایده‌ای به حال زندگی مشترک آنها ندارد و این زوج، عزمشان را برای طلاق جزم کرده‌اند.

نکته‌ای که در داستان ازدواج وجود دارد این است که کار طلاق به این راحتی‌ها نیست و از نظر حقوقی و مالی مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود می‌آورد. این مشکلات، شغل چارلی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و او مجبور است دائم بین نیویورک و کالیفرنیا (محل زندگی جدید نیکول و پسرش) در رفت و آمد باشد.

دلیل نیکول برای طلاق این است که همسرش توانایی‌های او را نادیده می‌گیرد و تنها به پیشرفت خودش توجه می‌کند. نیکول بازیگر تئاتر و چارلی کارگردان است. در طی زندگی مشترک، روز‌به‌روز موقعیت چارلی در تئاتر بهتر شده و تبدیل به یکی از کارگردانان سرشناس تئاتر شده است. این در حالی است که نیکول معتقد است خودش به دلیل این ازدواج روزبه‌روز پسرفت کرده و چارلی اجازه نداده او به اندازه توانایی‌هایش رشد کند.

این مساله موقعیت سختی برای نیکول پیش آورده است. او از یک طرف همسرش را بسیار دوست دارد و دلش می‌خواهد همراه با او فرزندش را بزرگ کند اما از طرف دیگر، نمی‌تواند شرایط حرفه‌ای‌اش را تحمل کند. در این شرایط، خیانت چارلی هم وضعیت را پیچیده‌تر و عزم نیکول را برای جدایی جزم‌تر می‌کند.

داستان ازدواج روی طلاق تمرکز دارد و با شخصیت‌پردازی دقیق و پر از جزئیات خود سعی می‌کند روندی که یک زندگی عاشقانه می‌تواند تبدیل به نفرت و طلاق شود را به تصویر می‌کشد.

مطالب مرتبط: 

«سفید»، حکایت مردی که ناتوانی جنسی او را از همسرش جدا می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *