رابطه جنسی چه فوایدی برای جسم و روح شما دارد؟

رابطه-جنسی

تابو کردن رابطه جنسی مشکلات زیادی را ایجاد می کند به طوری که ریشه عمده اختلالات عملکرد جنسی مسایل روانشناختی است و در میان عوامل روانشناختی عاملی که بسیار تأثیرگذار است ذهنیتی است که نسبت به سکس وجود دارد و بسیاری افراد این رابطه را امری پلید و نادرست می دانند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- دکتر علی شیخ الاسلامی، سکس تراپیست؛ معمولا در کشور ما توجه کمی به بعد روابط جنسی در ازدواج و خانواده می شود در حالی که یکی از ابعاد خانواده سالم بعد سکس است. در تعالیم دینی ما نیز برای سکس اهمیت زیادی قائل شده اند اما در طول تاریخ تغییراتی که رخ داده موجب شده ما روابط جنسی را به نوعی تابو و منطقه ممنوعه تبدیل کنیم. در حالی که رابطه جنسی مساله ای غریزی و طبیعی است که در چارچوب ازدواج بسیار هم امر پسندیده ای است.

sex2 - رابطه جنسی چه فوایدی برای جسم و روح شما دارد؟

تأکید بر طبیعی بودن رابطه جنسی در قرآن و سیره پیامبر

قرآن یکی از دلایل ازدواج را ارضای غریزه جنسی می داند. پیامبر اسلام نیز توجه و تأکید خاصی روی این مساله داشتند و خیلی راحت مسایل مربوط به سکس را مطرح می کردند. این نمونه ها نشان می دهد روابط جنسی یک بعد عادی و طبیعی زندگی ماست و نباید خیلی روی این موضوع سخت گیری داشته باشیم و آن را تبدیل به تابو کنیم.

تابو بودن سکس موجب اختلال عملکرد جنسی می شود

تابو کردن این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می کند به طوری که ریشه عمده اختلالات عملکرد جنسی مسایل روانشناختی  است و در میان عوامل روانشناختی عاملی که بسیار تأثیرگذار است ذهنیتی است که نسبت به سکس وجود دارد و بسیاری افراد این رابطه را امری پلید و نادرست می دانند. این نوع نگرش باعث می شود این افراد حتی در روابط درست و سالمی هم که باید داشته باشند دچار مشکل شوند.

فواید رابطه زناشویی

رابطه جنسی فوایدی برای انسان دارد که یکی از این فواید تقویت سیستم ایمنی بدن است. کسانی که روابط جنسی مستمر و درستی دارند در مقایسه با کسانی که این روابط را تجربه نمی کنند سیستم ایمنی قوی تری دارند. دلیل این مساله فعل و انفعالات هورمونی است که به دنبال سکس ایجاد می شود.

couple - رابطه جنسی چه فوایدی برای جسم و روح شما دارد؟

هورمون اندورفین که در نتیجه رابطه جنسی ترشح می شود یک نوع مسکن درونی برای بدن است. به دنبال یک رابطه جنسی بیشترین میزان اندورفین ترشح می شود و این مساله به از بین رفتن بسیاری از دردهای مفصلی و ماهیچه ای کمک می کند.

آرامش روحی و روانی فایده دیگر سکس درست و سالم است. کمک به سیستم مقابله ای یکی دیگر از فواید روابط جنسی مستمر و سالم است به این معنا  که وقتی افراد سکس خوبی داشته باشند در مواجهه با اضطراب و استرس بهتر عمل می کنند.

بخشی از فایده رابطه جنسی مربوط به تأثیری است که در رابطه میان فردی زوجین می گذارد. کسانی که روابط جنسی خوبی دارند روابط عاطفی شان هم خوب است. در واقع، روابط عاطفی و روابط جنسی ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. همچنین، رابطه جنسی خوب موجب می شود بسیاری از روابط فرازناشویی و انحرافات مرتبط با این مساله اتفاق نیفتد. از سوی دیگر، کسانی که رابطه جنسی خوبی دارند آستانه تحملشان نسبت به مشکلات افزایش پیدا می کند.

یک نظر

  • مینا گفت:

    ممنونم از مطالب خوبتون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *