چگونه می‌توانید پرخوری قبل از پریود را کاهش دهید؟

پرخوری قبل از پریود

آیا شما هم جزو آن دسته از زنانی هستید که سندرم قبل از قاعدگی سراغ‌تان می‌آید و دچار پرخوری قبل از پریود می‌شوید؟ راه‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند این مشکل کمتر آزارتان دهد.

 

موسسه خانواده سلامت بنیان- یکی از مشکلاتی که خیلی از خانم‌ها با آن درگیر هستند، سندرم پیش از قاعدگی یاPMS  است. این سندرم، علایم مختلفی دارد، از زودرنجی و پرخاشگری گرفته تا درد در ناحیه سینه‌ها، پرخوری و غیره. بسیاری از خانم‌ها از چند روز قبل از قاعدگی، اشتهای زیادی پیدا می‌کنند و دچار پرخوری قبل از پریود می‌شوند. اتفاقی که حتی موجب ناراحتی و عذاب وجدان آنها و ترس از چاقی می‌شود.  

اولین نکته‌ای که خانم‌ها باید به خاطر داشته باشند این است که این مساله کاملا فیزیولوژیک است و نه باید خود را بابت آن سرزنش کنند. ماجرا از این قرار است که چند روز قبل از شروع پریود، هورمون پروژسترون بیشتر از حد معمول ترشح می‌شود که نتیجه آن، تحریک اشتهای فرد و پرخوری اوست.

رو آوردن به کربوهیدرات

در این دوران، بهتر است خانم‌ها نسبت به خوردن موادغذایی حاوی کربوهیدرات مقاومت به خرج ندهند. این موادغذایی دارای قند و نشاسته هستند و به همین دلیل، باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین و در نتیجه، ایجاد خوشحالی و بهبود روحیه و خلق‌وخوی خانم‌ها می‌شوند.

کربوهیدرات در برخی موادغذایی مانند سیب‌زمینی، نان سبوس‌دار و انواع میوه و سبزیجات پیدا می‌شود و استفاده از آنها از پرخوری قبل از پریود جلوگیری می‌کند.

قبل از پریود - چگونه می‌توانید پرخوری قبل از پریود را کاهش دهید؟

استفاده از انواع مکمل‌ها

خانم‌هایی که می‌خواهند دچار پرخوری قبل از پریود نشوند، بهتر است در طول ماه و روزهای قبل از قاعدگی، مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین B6 را فراموش نکنند. این مکمل همچنین، مشکلاتی مانند حساسیت پستان‌ها، بدخلقی و نفخ شکم را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های دیگری که در کاهش این مشکل نقش دارند، عبارتند از:

  • منیزیم
  • ویتامین E
  • فولیک اسید
  • کلسیم

پایین آوردن میزان نمک غذا

یکی از مشکلاتی که باعث پرخوری قبل از پریود می‌شود، احتباس آب در بدن است. برای این که این مشکل را کاهش دهید، حتما میزان نمک غذای‌تان را پایین بیاورید. دلیلش هم این است که نمک، میزان سدیم در بدن را بالا می‌برد و آب بسیار زیادی را در بدن حبس می‌کند.  

کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافیئن‌دار

اگر می‌خواهید پرخوری قبل از پریود شما کمتر شود، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار، به‌ویژه قهوه را کمتر کنید. این نوشیدنی‌ها باعث بالا رفتن التهابات می‌شوند و نشانه‌های سندرم قبل از قاعدگی را تشدید می‌کنند.

پرهیز از خوراکی‌های دارای قند تصفیه شده

کار دیگری که می‌توانید برای کاهش پرخوری قبل از پریود انجام دهید این است که سراغ موادغذایی دارای قندهای تصفیه‌شده نروید. این قندها که در موادی مانند شیر، ماست، کشک و غذاهای چرب و شور پیدا می‌شوند، نفخ بدن شما را نیز افزایش می‌دهند.

.jpg - چگونه می‌توانید پرخوری قبل از پریود را کاهش دهید؟

استفاده از فیبر  

استفاده از موادغذایی دارای فیبر به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید از پس مشکل پرخوری قبل از قاعدگی بربیایید، چون فیبر باعث می‌شود احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید. غذاهای دارای فیبر عبارتند از انواع میوه‌ها، سبزیجات، انواع لوبیاها، غلات، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و غیره.

کاهش استرس با استفاده از تکنیک‌های آرامش‌بخش

بسیاری از خانم‌ها در روزهای قبل از قاعدگی دچار استرس می‌شوند و همین استرس، پرخوری آنها را به دنبال دارد. پس یکی از کارهایی که برای کاهش پرخوری قبل از پریود می‌توانید انجام دهید، پایین آوردن استرس و اضطراب است. برای کاهش استرس خود از ورزش و تکنیک‌های آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق، ماساژ، مدیتیشن و یوگا استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *