تغذیه و سلامت

با این ۱۰ روش موثر، چین و چروک را از پوست خود دور کنید

برای این که پوست جوان‌تر و زیباتری داشته باشید باید سبک‌ زندگی‌تان را تغییر دهید و از کارهایی که به پوست شما آسیب می‌رساند دوری کنید.

موسسه خانواده سلامت بنیان- زیبایی برای همه افراد، چه زن باشند و چه مرد اهمیت دارد و هیچ‌کس دوست ندارد پوست چروکیده و ناسالمی داشته باشد. با این حال، نوع سبک زندگی ما از نوع تغذیه و خواب گرفته تا زندگی در هوای آلوده و استرس و اضطراب، همگی باعث آسیب دیدن پوست می‌شوند. البته، راه‌هایی وجود دارد برای این که این آسیب‌ها به حداقل برسد و پوست شفاف و سالمی داشته باشیم. در این مطلب به ۱۰ روش اشاره می‌کنیم که با در پیش گرفتن آنها می‌توانیم زیباتر و جوان‌تر بمانیم.

۱٫ آب کافی بنوشید

نرسیدن آب کافی به بدن باعث دهیدراته شدن پوست می‌شود و این کم آبی، خشک شدن پوست را در پی دارد. از آن جایی هم که پوست خشک مقاومت کمی دارد بیشتر دچار چین و چروک و پیری می‌شود. پس سعی کنید در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست زیباتری داشته باشید.

۲٫ خوب خوابیدن را فراموش نکنید

پزشکان معتقدند کم خوابی و بی خوابی باعث کاهش جریان در بدن و در نتیجه، رنگ پریدگی صورت می‌شود. از سوی دیگر، بهترین زمان برای بازسازی سلول‌های پوست، شب هنگام است. پس اگر خواب خوب و کافی داشته باشید پوست شما دیرتر پیر می‌شود.

۳٫ در مصرف قند و شکر صرفه‌جویی کنید

استفاده از شکر باعث التهاب پوست می‌شود و در نتیجه، پوست شما دچار مشکلاتی مانند خشکی، چین و چروک و پیری زودرس خواهد شد. پس تا جایی که می‌توانید مصرف قند و شکر را کاهش دهید تا پوست شفاف‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

۴٫ در انتخاب لوازم آرایش دقت کنید

شاید برای کاهش هزینه‌هایتان به دنبال لوازم آرایش ارزان قیمت و بدون برچسب سلامت باشید اما بدانید که با این کار، در درازمدت به پوستتان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنید. پس در انتخاب لوازم آرایش دقت کنید و حتما به تاریخ تولید و انقضای لوازمی که خریداری می‌کنید توجه داشته باشید.

۵٫ دور مصرف دخانیات خط قرمز بکشید

هر وقت صحبت از سلامتی اعضای مختلف بدن می‌شود پای دشمن درجه یک سلامتی یعنی سیگار هم وسط می‌آید. پس جای تعجب نیست که استفاده از سیگار به پوست هم آسیب برساند چون باعث کم شدن اکسیژن سلول‌ها می‌شود و پوستتان را خسته و تیره می‌کند.

۶٫ سراغ ضد آفتاب مناسب بروید

برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های UVA و UVB، استفاده از کرم ضد آفتاب با درجه مناسب SPF را جدی بگیرید. چون قرار گرفتن در معرض اشعه UVA در طولانی مدت باعث افزایش چروک و پیری زودرس پوست می‌شود.

۷٫ استرس را کنار بگذارید

داشتن استرس زیاد شما را مستعد انواع و اقسام بیماری‌ها می‌کند و پوستتان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، چون استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش بازسازی سلول‌ها می‌شود. پس به خودتان سخت نگیرید و تا جایی که می‌توانید استرس را از خود دور کنید.

۸٫ با ورزش آشتی کنید

روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا ورزش کنید چون فعالیت بدنی، سلول‌های خون را افزایش می‌دهد و اکسیژن رسانی را بهبود می‌بخشد. همچنین، ورزش کردن باعث بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون‌های مفید برای کاهش استرس می‌شود. به این ترتیب، سرعت روند جوان‌سازی پوستتان افزایش پیدا می‌کند.

۹٫ آبرسانی به پوست را جدی بگیرید

از هر اتفاقی که باعث کم آبی بدن و خشک شدن پوستتان می‌شود جلوگیری کنید. یکی از کارهایی که باعث خشکی پوست می‌شود حمام کردن طولانی مدت با آب گرم است چون آب خیلی گرم چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. پس بیشتر از ۵ دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. همچنین، برای جلوگیری از خشکی پوستتان از شامپوهای حاوی مرطوب کننده استفاده و بعد از حمام هم با کرم‌های مرطوب کننده یا روغن‌هایی مانند روغن بادام، روغن بنفشه و … از پوست خود محافظت کنید.

۱۰٫ به کلاژن‌ سازی اهمیت دهید

کلاژن نقش مهمی در بازسازی و جوان سازی پوست بازی می‌کند اما بعد از ۳۰ سالگی روند تولید کلاژن کند می‌شود، پس باید خودتان به تولید آن کمک کنید. تغذیه در کلاژن سازی نقش مهمی دارد و مصرف موادغذایی مختلف مانند ماهی، سبزیجات تازه، تخم مرغ، گوجه فرنگی، انواع مغزها، سیر، ویتامین ث و … به تولید کلاژن کمک می‌کند. مکمل‌هایی نیز وجود دارند که به کلاژن سازی کمک می‌کنند و برای استفاده از آنها می‌توانید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

مطالب مرتبط: 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن