بامب شل و روایتی از آزار جنسی زنان در یکی از بزرگترین رسانه‌های آمریکا

بامب شل

فیلم بامب شل به موضوع تبعیض جنسیتی علیه زنان می‌پردازد و به زنان یاد می‌دهد شجاع باشند و در مقابل این آزارها سکوت نکنند. 

موسسه خانواده سلامت بنیان- یکی از فیلم‌های مهم سال 2019 که تحسین منتقدان را به همراه داشت فیلم بامب شل (Bombshell) بود. کارگردانی این فیلم را جی روچ برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را چارلز راندولف نوشته است.

شارلیز ترون و مارگو رابی برای بازی در این فیلم به ترتیب نامزد دریافت بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند.

بامب شل براساس یک داستان واقعی نوشته شده و به ماجرای آزار جنسی کارکنان فاکس نیوز توسط راجر ایلز، مدیر ارشد این رسانه می‌پردازد.

bombshell - بامب شل و روایتی از آزار جنسی زنان در یکی از بزرگترین رسانه‌های آمریکا

حوادث این فیلم در سال 2015 و زمانی رخ می‌دهد که قرار است اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برگزار شود. میگن کلی، مجری فاکس نیوز که قرار است این برنامه را اجرا کند، به دلیل انتقاداتی که از ترامپ داشته از طرف او مورد هجمه قرار گرفته است؛ هجمه‌هایی که اغلب رنگ و بوی جنسی دارد.

این وضعیت، فشار روانی سنگینی را به میگن وارد می‌کند اما این پایان ماجرا نیست. یکی دیگر از مجریان فاکس نیوز تصمیم می‌گیرد نسبت به آزارهای جنسی راجر، مدیر این رسانه واکنش نشان دهد و کارکنان و مجریان زن فاکس نیوز را با خود همراه کند. اینجاست که پای میگن نیز به این ماجرا باز می‌شود و او باید در این باره تصمیم‌گیری کند. اما از ریسک‌هایی که این کار برایش به همراه دارد، می‌ترسد. او که با رییس‌جمهور آینده آمریکا در افتاده حالا باید با مدیرش هم در بیافتد تا بقیه زنان آزار نبینند اما این کار می‌تواند او را از کار بیکار کرده و گذران زندگی‌اش را به خطر بیندازد.

bombshell3 - بامب شل و روایتی از آزار جنسی زنان در یکی از بزرگترین رسانه‌های آمریکا

بامب شل به موضوع جنسیت و تبعیض‌هایی می‌پردازد که تنها به واسطه جنسیت آدم‌ها علیه آنها اعمال می‌شود. به‌طوری که زنان علی‌رغم توانایی‌های بالایی که دارند برای رسیدن به موقعیت‌های ممتاز شغلی باید آزارهای جنسی را تحمل کنند و دم نزنند.

این فیلم به زنان یاد می‌دهد شجاع باشند و در مقابل این آزارها سکوت نکنند. به این ترتیب، مردانی که به خود اجازه آزار جنسی می‌دهند، احساس امنیت نخواهند کرد و این مساله به نفع همه زنان تمام می‌شود.

مطالب مرتبط: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *