چگونه یک خانواده می‌تواند به فرزند خود آموزش جنسی غیر مستقیم بدهد؟

family

نحوه روابط درون خانواده تاثیر روانی مهمی روی فرزندان دارد و در روابط جنسی آینده آنها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

موسسه خانواده سلامت بنیان – دکتر علی شیخ‌الاسلامی، سکس‌تراپیست؛ بسیاری از خانواده‌ها به این نکته توجه ندارند که نحوه ارتباطات درون خانواده و آموزش‌هایی که بچه‌ها در خانواده می‌بینند، می‌تواند در زندگی جنسی آینده آنها تاثیرگذار باشد.

خانواده اولین کانون اجتماعی است که فرد آن را تجربه می‌کند و بسیاری از آموزش‌ها را در این کانون دریافت خواهد کرد که روی شکل‌گیری شخصیت او اثرگذار است.

البته، به غیر از خانواده، مدارس، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و همسالان نیز تاثیرات بسیار زیادی در شکل‌گیری شخصیت فرد دارند. هر چقدر کانون خانواده قوی‌تر باشد، تاثیر سایرین کمتر خواهد شد و هر چقدر تاثیر خانواده کمتر باشد، تاثیرپذیری از سایرین افزایش می‌یابد.

خانواده‌های گرم چه ویژگی‌هایی دارند؟

البته، به این نکته توجه داشته باشید که مدرسه، رسانه‌ها و همسالان نمی‌توانند نقش خانواده را ایفا و کمبود آن را جبران کنند. دلیلش هم این است که بسیاری از آموزش‌ها به‌ صورت نامحسوس و غیر مستقیم در خانواده صورت می‌گیرد. برای مثال، روابط اجتماعی در خانواده آموزش داده می‌شود. در خانواده‌ای که روابط بین اعضا گرم است، افراد از هم پشتیبانی می‌کنند، رفت و آمدهای اجتماعی بیشتری وجود دارد و دور هم بودن‌ها بیشتر است، افراد از لحاظ اجتماعی گرم‌ترند. برعکس، هر چقدر این ویژگی‌ها در یک خانواده کمتر باشد، افراد به صورت ناخودآگاه در روابط خود سردتر خواهند بود.

.png - <strong>چگونه یک خانواده می‌تواند به فرزند خود آموزش جنسی غیر مستقیم بدهد؟</strong>

در کشورهای غربی به دلیل عدم وجود ارتباطات خانوادگی قوی، روابط اجتماعی سردتری حاکم است و در کشورهای سنتی مثل کشور ما به دلیل وجود روابط خانوادگی گرم‌تر، وضعیت کمی متفاوت است. البته، جهانی شدن و تغییرات ناشی از آن، جامعه ما را نیز بی نصیب نگذاشته و میزان سردی در روابط اجتماعی افزایش یافته است.

نوع آموزش غیرمستقیم جنسی که خانواده به فرزند خود می‌دهد  

خانواده در زمینه آموزش مسایل جنسی به فرزندان نیز نقش بسیار بزرگی دارد. والدین می‌توانند این مسایل را به صورت مستقیم به فرزندان خود آموزش دهند. اما نحوه روابط درون خانواده نیز به صورت غیر مستقیم، تاثیر روانی مهمی روی فرزندان دارد و در روابط جنسی آینده آنها تاثیرگذار خواهد بود.

خانواده جایگاهی است که فرد در آن یاد می‌گیرد چگونه روابط عاطفی و احساسی برقرار کند و چگونه در زندگی دوست داشته باشد و دوستش بدارند.

جنسی - <strong>چگونه یک خانواده می‌تواند به فرزند خود آموزش جنسی غیر مستقیم بدهد؟</strong>

زن و مردی که از لحاظ عاطفی نسبت به هم علاقه دارند، لذت بیشتری از رابطه جنسی می‌برند. در مقابل، هر چقدر این رابطه تضعیف گردد، لذت از سکس کاهش می‌یابد و رضایت کمتری ایجاد می‌کند. یک سکس نامناسب نیز متقابلا باعث خواهد شد تا روابط عاطفی تحت تاثیر قرار گیرد و علاقه کمتر شود.

جنبه عملی و جنبه روانی درست در رابطه جنسی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بدون وجود هر یک از آنها، سکس خوبی شکل نمی‌گیرد.

بخش عمده‌ای از رفتارهای ما در خانواده شکل می‌گیرد و هر چقدر رفتارهای والدین مبتنی بر علاقه و عشق به یکدیگر باشد، رفتارهای فرزندان نیز بهتر خواهد بود و در زندگی آینده با همسر خویش با علاقه و محبت بیشتری رفتار خواهند کرد. در نتیجه، لذت آنها از روابط جنسی افزایش می‌یابد و به این ترتیب، خانواده گرم‌تری خواهند داشت.

فرزندان یک خانواده گرم و صمیمی، کمتر دچار ناهنجاری‌های جنسی می‌شوند

فرزندی که محبت پدر یا مادر به دیگری را می‌بیند، ناخودآگاه یاد می‌گیرد با همسر خویش مهربان رفتار کند و به او عشق بورزد. فرزندی هم که درگیری و تنش را تجربه کرده باشد، ناخودآگاه می‌آموزد در زندگی، رفتارهایی پر از تنش و درگیری و دعوا داشته باشد.

family - <strong>چگونه یک خانواده می‌تواند به فرزند خود آموزش جنسی غیر مستقیم بدهد؟</strong>

معمولا کسانی که روابط گرم و صمیمانه پدر و مادر خود را دیده‌اند و در چنین خانواده‌ای بزرگ شده‌اند، کمتر از سایر افراد به ناهنجاری‌های جنسی رو می‌آورند. در مقابل، هر چقدر تنش و سردی در روابط بین والدین بیشتر باشد، احتمال رو آوردن فرزندان آنها به رفتارهای ناهنجار جنسی بیشتر خواهد بود.

پس برای این که فرزندتان آینده بهتری داشته باشد، بتواند خانواده موفقی تشکیل دهد و سکس لذت‌بخشی را تجربه کند، لازم است که شما و همسرتان به یکدیگر عشق بورزید و رفتاری گرم و دوستانه با یکدیگر داشته باشید.

مطالب مرتبط: 

11 نکته کاربردی که به شما کمک می کند سکس فوق العاده ای را تجربه کنید

همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *