همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

سالم - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

یکی از نکاتی که در خانواده ها اصلا رعایت نمی شود بحث قرارداد جنسی است. یک زن و شوهر باید میان خودشان یک قرارداد جنسی داشته باشند و از قبل درباره تعداد دفعات، زمان، مکان و شرایط رابطه جنسی و انتظاراتی که در این رابطه دارند با هم صحبت کنند و توافقی داشته باشند که براساس آن توافق عمل کنند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- در نشست هفته فرهنگی خانواده که در فرهنگسرای خانواده (شفق) برگزار شد دکتر علی شیخ الاسلامی، روانشناس و مدیر عامل موسسه خانواده سلامت بنیان به ارایه مطالبی با موضوع «خانواده و سلامت جنسی» پرداخت. در این گزارش می توانید مشروح صحبت های دکتر شیخ الاسلامی را مطالعه کنید.

یکی از مهمترین کارکردهای خانواده، رفع نیازهای جنسی است. اگر به این بعد از زندگی مشترک به درستی توجه کنیم در تحکیم زندگی مشترک ما نقش اساسی خواهد داشت.

دلایل تشکیل خانواده از منظر قرآن

براساس آیات قرآن 4 دلیل برای تشکیل خانواده وجود دارد. دلیل اول ارضای نیازهای جنسی است. آرامش جسمی و روحی دومین دلیلی است که در قرآن برای ازدواج ذکر شده است. سومین دلیل ازدواج، مودت و محبت است. ما در دوران جوانی با عشق و عاطفه ای که به هم نثار می کنیم نوعی سرمایه گذاری عاطفی انجام می دهیم تا در سنین پیری با رحمت و عطوفت طرف مقابل رو به رو شویم. در واقع، تفاوت ازدواج با سایر شیوه های ارتباط زن و مرد در همین سرمایه گذاری بلندمدت است. آخرین دلیل ازدواج نیز میل به تداوم وجود خویش است. همه ما انسان ها نیاز داریم نسلی را از خود به جا بگذاریم و یکی از کارکردهای زندگی مشترک به دنیا آوردن فرزندان و بقای نسل است.

نحوه برخورد پیشوایان دینی با نیازهای جنسی

در ادیان مختلف به موضوع روابط جنسی زن و مرد توجه شده اما اسلام به صورت خاص تری به این مساله پرداخته است. مسایل جنسی در جامعه ما تبدیل به تابو شده و حتی بسیاری از افراد آن را منفی تلقی می کنند این در حالی است که در سیره پیشوایان دینی ما به اهمیت رابطه جنسی تأکید فراوان شده است.  

از پیامبر نقل است که به ابوذر گفتند به سمت خانواده ات برو و از طریق رابطه ای که با همسرت برقرار می کنی پاداش ببر. ابوذر پرسید: مگر این کار پاداش دارد؟ پیامبر فرمود: بله همان طور که اگر از راه نامشروع اقدام کنی گناه برایت نوشته می شود اگر از راه حلال با همسرت ارتباط داشته باشی به پاداش می رسی.

همچنین روایت است خانمی نزد پیامبر آمد و گفت مرد من مدت هاست از من دوری می کند و روزها را به روزه و شب ها را به نماز می گذارد. پیامبر از این مساله خشمگین شده و سراغ مرد رفت و به او گفت من رهبانیت نیاوردم، در دینی که من آوردم همه چیز در حد تعادل وجود دارد و قرار نیست ما فقط به عبادت بپردازیم بلکه باید از مواهب دنیوی به شکل درست و به اندازه بهره مند شویم.

فواید و مزایای رابطه جنسی از نظر علمی

از لحاظ علمی نیز بررسی ها و تحقیقات مختلف نشان داده رابطه جنسی مزایای زیادی دارد. به طوری که کسانی که به صورت صحیح و مستمر رابطه جنسی دارند از سیستم ایمنی قوی تری در مقابل کسانی که رابطه جنسی ندارند و این نیاز را در خود سرکوب می کنند، برخوردار هستند. پس یکی از فواید رابطه جنسی تقویت سیستم ایمنی بدن ماست.

Notes womens health - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

دومین فایده ای که رابطه جنسی دارد  کاهش دردهای مفصلی و عضلانی است و افرادی که رابطه جنسی صحیح و مستمر دارند در مقایسه با کسانی که این رابطه را تجربه نمی کنند دردهای مفصلی و عضلانی کمتری دارند. فایده سوم رابطه جنسی صحیح و مستمر این است که آرامش و سلامت روحی و روانی در افراد ایجاد می کند. این افراد همچنین در مواجهه با استرس ها بهتر عمل می کنند.

نکته ای که در رابطه جنسی اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه شود ارتباطی است که بین رابطه جنسی و رابطه عاطفی وجود دارد. رابطه جنسی خوب و صحیح به تقویت رابطه عاطفی زن و شوهر کمک می کند و بالعکس. پس اگر روابط جنسی خوبی در خانواده وجود داشته باشد منجر به تحکیم خانواده خواهد شد و از آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری خواهد کرد. چون کسانی که نیاز جنسی و عاطفی آنها در خانواده به درستی پاسخ داده شود درگیر روابط فرازناشویی و مشکلات ناشی از آن نمی شوند.  

مقدمات رابطه جنسی لذت بخش

سوالی که مطرح می شود این است که یک رابطه جنسی خوب چگونه است و چه کارهایی باید انجام دهیم تا رابطه جنسی خوبی را تجربه کنیم؟

مقدماتی برای رابطه جنسی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. این مقدمات به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می شوند. در مورد مقدمات جسمی باید توانایی جسمی مناسبی داشته باشیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم و خودمان و طرف مقابل لذت بیشتری از رابطه ببریم.

معجزه 3 بار در هفته ورزش کردن

یکی از کارهایی که به بالا بردن توانایی جسمی کمک می کند ورزش کردن به ویژه ورزش های هوازی است. این ورزش ها کمک می کنند هورمون های ما ترشح مناسبی داشته باشند و خون رسانی به مغز و بافت های اندام تناسلی را افزایش می دهند، در نتیجه برانگیختگی جنسی بهتر اتفاق می افتد. تحقیقاتی که در کالیفرنیا انجام گرفته نشان داده مردانی که 3 بار در هفته ورزش می کنند در مقایسه با کسانی که ورزش نمی کردند رضایت بیشتری از روابط جنسی خود داشتند و تعداد دفعات رابطه جنسی آنها نیز بالاتر بود. تحقیقات دیگری نشان دادند خانم های میانسالی که ورزش می کنند نسبت به همسالان خود که ورزش نمی کنند دفعات بیشتری رابطه جنسی دارند و لذت و رضایت بیشتری در رابطه خود داشتند. 

aerobics - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

ورزش کردن به کاهش استرس و تنش و افزایش آرامش در رابطه جنسی نیز کمک می کند. تأثیر دیگر ورزش کردن افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی است. یکی از مهمترین مسایلی که در روابط جنسی ایجاد اختلال می کند نداشتن اعتماد به نفس و عزت نفس نسبت به فیزیک جنسی و بدنی است. اما کسانی که ورزش می کنند اعتماد به نفس بیشتری در این حوزه خواهند داشت و رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند.  

انواع ورزش های مفید برای رابطه جنسی

دو دسته ورزش در این زمینه به ما کمک می کنند. دسته اول، ورزش های عمومی و هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دراز و نشست، دوچرخه سواری و شنا هستند. اگر این ورزش ها 3 بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه انجام شوند تأثیر معناداری روی تقویت قوای جنسی خواهند داشت.

غیر از ورزش های عمومی، ورزشی اختصاصی به نام «کِگِل» نیز وجود دارد که این ورزش عضلات کف لگن که بیشترین کارکرد در رابطه جنسی دارند را تقویت می کند و کمک می کند در حین رابطه جنسی قدرت بیشتری را احساس کنیم و احساس بهتری داشته باشیم. همچنین، این ورزش از زود انزالی و زود ارگاسمی جلوگیری می کند. این ورزش به خانم هایی که ارگاسم را تجربه نمی کنند کمک می کند که بتوانند به ارگاسم برسند.

این ورزش به این صورت است که فرد باید دراز بکشد، زانوها را جمع کند و بدون این که پاهایش را بلند کند پلی بین زانو و کتف بزند. باید 5 ثانیه در این حالت بماند سپس به حالت عادی برگردد. اگر 10 بار صبح و 10 بار شب این ورزش را انجام دهد به بهبود قوای جنسی کمک بسیاری می کند.

شاخص توده بدنی مناسب برای سکس

نکته دیگری که باید در خصوص مقدمات جسمی به آن اشاره کنیم داشتن وزن متناسب است. وقتی وزن خود را بر حسب کیلوگرم بر قد بر حسب متر به توان 2 تقسیم می کنیم عددی به دست می آید که شاخص توده بدنی نامیده می شود. این عدد باید بین 18 تا 25 باشد. اگر از 25 تا 30 باشد به معنای اضافه وزن و اگر بالای 30 باشد به معنای چاقی است. اگر شاخص توده بدنی ما بین 18 تا 25 باشد یعنی در شرایط طبیعی قرار داریم.

تأثیر سیگار در برانگیختگی و ارگاسم

سیگار نیز یکی از مواردی است که می تواند به رابطه جنسی آسیب بزند زیرا استفاده از سیگار باعث کاهش خون رسانی به اندام های جنسی می شود و توانایی جنسی چه در برانگیختگی چه در ارگاسم دچار مشکل می شود و حتی به مرور زمان می تواند میل جنسی فرد را هم کاهش دهد.

نکته ای که به غلط در جامعه رواج پیدا کرده این است که استفاده از نوشیدنی های الکلی باعث افزایش تمایل و توانایی جنسی می شود. اما به هیچ وجه نوشیدنی های الکلی را توصیه نمی کنیم چون استفاده از آنها به مرور زمان باعث ضعف میل جنسی و کاهش برانگیختگی و مشکلاتی در رابطه جنسی می شود.

چند ماده گیاهی موثر در بهبود قوای جنسی

در حوزه تغذیه برخی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در تقویت قوای جنسی تأثیرگذار هستند. بیشترین میزان ویتامین و آنتی اکسیدان در میوه ها و سبزیجات است. کسانی که تغذیه متناسبی دارند و در رژیم غذایی آنها همه گروه های غذایی از جمله ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها وجود دارند از توانایی بیشتری در روابط جنسی برخوردار می شوند.

دارویی - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

چند ماده گیاهی هم وجود دارند که به صورت خاص روی نیازهای جنسی ما تأثیر می گذارد و میل و توانایی جنسی ما را افزایش می دهند. یکی از آنها گیاهی به نام “یوهیمبین” است که قوای جنسی مردان را تقویت می کند. این گیاه در آفریقا رشد می کند اما به صورت قرص در داروخانه های ما هم وجود دارد. مردانی که دچار ضعف قوای جنسی شده اند می توانند با مصرف 30 روزه این گیاه توانایی جنسی خود را تقویت کنند. گیاه دیگری که به تقویت قوای جنسی کمک می کند “جینکوبیلوا” است. قرص های این گیاه در داروخانه ها موجود است. این گیاه جریان خون را به اندام ها جنسی تقویت می کند و کمک می کند ارگاسم بهتر انجام شود.

باید به این  نکته توجه کنید که دارو یا غذایی وجود ندارد که بتواند تأثیر معجزه آسایی در تقویت  قوای جنسی داشته باشد. با این حال، برخی مواد غذایی که طبع گرمی دارند به تقویت قوای جنسی کمک می کنند. یکی از این مواد غذایی، خرمای پیارم است و بهتر است در کنار چای به جای قند از این خرما استفاده کنید. استفاده از خرمای پیارم در آقایان می تواند زودانزالی را درمان کند.

روزهایی که فرد می خواهد رابطه جنسی داشته باشد اگر موز میل کرده باشد به دلیل پتاسیم سرشاری که در موز وجود دارد می تواند رابطه جنسی بهتری را تجربه کند. مصرف روزانه یک قاشق عسل هم در این زمینه موثر است. تنقلاتی مانند مغز بادام، مغز پسته و بادام زمینی نیز می توانند به تقویت میل جنسی کمک کنند.

آمادگی روحی مردان و زنان برای سکس از چه طریق ایجاد می شود؟

علاوه بر مقدمات جسمی در رابطه جنسی مقدمات عاطفی نیز اهمیت و ضرورت دارند. یک رابطه جنسی اگر با مقدمات عاطفی خوبی همراه شود بالاترین میزان لذت را به همراه دارد و باعث ایجاد آرامش می شود. هر یک از زن و مرد نیازهایی دارند که باید به آنها به درستی توجه شود. مثلا خانم ها نیاز به توجه، محبت و احترام دارند و یک مرد برای این که بتواند به تقویت روابط جنسی خود کمک کند باید نسبت به همسرش توجه و محبت به صورت کلامی و عملی داشته باشد و به او احترام بگذارد.

img014 - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

مردها نیز نیازمند اقتدار، امنیت و آرامش هستند و اگر خانم ها این موارد را به همسرشان ارزانی کنند کمک خواهند کرد که توجه، محبت و احترام بیشتری از جانب همسر دریافت کنند. باید توجه داشته باشیم زمانی که ازدواج اتفاق می افتد یعنی یک حساب مشترک عاطفی در زندگی باز می کنیم و به میزانی که در این حساب مشترک سرمایه گذاری کنیم به خودمان سود برمی گردد. هر اندازه به هم محبت و توجه کنیم، نیازهای یکدیگر را برطرف کنیم و گفتگوی مناسبی با هم داشته باشیم اندوخته این حساب بیشتر می شود. هر چه اندازه این حساب بیشتر باشد کمک می کند که روابط جنسی بهتری را تجربه کنیم.

محبت را محدود به اتاق خواب نکنید

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که نباید محبت را به اتاق خواب محدود است. در بسیاری از خانواده ها تنها در زمان سکس محبت وجود دارد اما توصیه می کنیم خارج از اتاق خواب هم محبت، معاشقه و نوازش وجود داشته باشد.

همچنین، محبت زن و شوهر باید جلوی بچه ها باشد. البته، رابطه جنسی و معاشقه جنسی در اتاق خواب باید باشد اما محبت کلامی و بوسیدن باید جلوی بچه ها باشد تا آنها فضای گرم و صمیمی بین والدین را ببینند. یکی از دلایلی که امروزه علاقه به ازدواج کمتر شده این است که محبت در خانواده اتفاق نمی افتد و زن و شوهر جلوی بچه ها همدیگر را نمی بوسند یا محبت کلامی نسبت به هم ندارند. اما جلوی بچه ها دعوا، پرخاشگری و قهر می کنند. از آن طرف بچه ها می بینند دختر و پسری که در خیابان با هم دوست می شوند معاشقه می کنند و با هم مهربان هستند. در نتیجه به سمت این نوع از روابط کشیده می شوند.

از محبت کلامی طفره نروید

نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که باید حتما محبت خود را در قالب کلام بیان کنیم. بسیاری از افراد وجود دارند که در عمل محبت خود را نشان می دهند و کارهای زیادی برای همسرشان می کنند اما از گفتن کلام محبت آمیز دریغ می کنند. این تصور که فقط آقایان باید به خانم ها کلام محبت آمیز بگویند غلط است و خانم ها نیز باید این کار را انجام دهند.

مساله دیگری که در رابطه با مقدمات عاطفی رابطه جنسی اهمیت دارد این است که ما باید یاد بگیریم با هم گفتگو کنیم. در دوره نامزدی معمولا گفتگوها زیاد است اما بعد از ازدواج معمولا حرفی با هم ندارند. خیلی مهم است که زن و مرد یک فرصت گفتگوی دو نفره برای همدیگر بگذارند و راجع به دغدغه ها، علاقه مندی ها و … با هم صحبت کنند. این صحبت و گفتگو به آرامش روانی دو طرف و شکل گیری یک رابطه عاطفی خوب کمک می کند.

در ادامه توصیه هایی داریم که به بهبود رابطه  کمک می کنند:

* سعی کنیم با همسرمان به شکلی رفتار کنیم که انتظار داریم او با ما رفتار کند. اگر دوست داریم به ما احترام بگذارد ما هم باید به او احترام بگذاریم یا اگر دوست داریم همسرمان به ما محبت کند و رابطه عاطفی خوبی با ما داشته باشد خودمان هم باید همین کار را انجام دهیم. در واقع، انتظار کاری که خودمان انجام نمی دهیم را از طرف مقابل نداشته باشیم.

در رابطه جنسی لباس حیا را از تن بیرون کنید

* بین زن و شوهر باید آرامشی وجود داشته باشد تا بتوانند به راحتی با هم حرف بزنند. یکی از مسایلی که موجب افزایش لذت جنسی می شود از بین رفتن حیا در رابطه است. از امام صادق (ع) روایت شده که وقتی وارد رابطه زناشویی می شوید لباس حیا را از تن بیرون کنید اما بعد از رابطه دوباره لباس حیا را به تن کنید. هر اندازه در رابطه با همسرتان حیای کمتری داشته باشید لذت هر دوی شما از رابطه بیشتر خواهد شد اما هر چقدر حیای شما بیشتر باشد رابطه شما مشکلات بیشتری خواهد داشت.

های جنسی - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

برخی از مراجعان ما می گویند در رابطه جنسی ارضا نمی شوم اما سعی می کنم نقش بازی کنم و نشان دهم که ارضا شده ام. این کار کاملا غلط است و اگر ارضا نمی شوید باید خیلی دوستانه و صمیمانه این مساله را با طرف مقابل در میان بگذارید تا او به اصلاح رابطه کمک کند و شما بتوانید ارضا شدن را تجربه کنید. اما اگر این مساله را بیان نکنید و دائم در حال نقش بازی کردن باشید او فکر می کند باید همان رفتار را ادامه دهد و به مرور زمان رابطه برای شما تبدیل به یک امر عذاب آور می شود چون هیچ لذتی را در رابطه تجربه نمی کنید.

در رابطه جنسی منصف باشیم

* انصاف داشته باشیم. خودمان را جای دیگری بگذاریم و ببینیم اگر ما جای او بودیم و همسرمان فلان برخورد را با ما انجام می داد چه احساسی داشتیم و چه واکنشی نشان می دادیم. اگر همیشه خود را به جای طرف مقابل بگذاریم و مساله را از زاویه دید او هم ببینیم در این صورت بسیاری از رفتارهایمان را کنترل می کنیم. یاد می گیریم پیش داوری هایمان را کنار بگذاریم و زود قضاوت نکنیم و به هم تهمت نزنیم که باعث دلخوری شود.

* نسبت به احساسات خود صادق باشیم. بعضی از افراد طرف مقابل خود را دوست دارند اما فکر می کنند اگر به او بگویند دوستش دارند او پر رو می شود. برای همین احساس خود را مخفی می کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست. شما احساس خود را نشان دهید حتی اگر او پر رو شود و اصلا از این مساله نگران نباشید.

* تعهدات مادی و شرط و شروط مالی برای طرف مقابل گذاشتن مخرب یک رابطه است. تعهدات عاطفی به مراتب از تعهدات مادی ارزش بیشتری دارد و کمک بیشتری به رابطه می کند.

همسرتان را مجبور به انجام هیچ کاری نکنید

* اجبار در انجام برخی کارها هم می تواند به ارتباط شما آسیب بزند. مثلا در جامعه ما مناسبت هایی مثل روز زن، روز مرد، سالروز ازدواج و … تبدیل به مناسبت هایی شده اند که زن و شوهر به اجبار باید کارهایی را برای طرف مقابل انجام دهند یا برای او هدیه بخرند و اگر این کار را نکنند دلخوری و ناراحتی پیش می آید. چون این مناسبت ها را تبدیل به وظیفه کرده ایم و توقع داریم که حتما طرف مقابل برای ما کاری انجام دهد. این وضعیت چندان خوشایند نیست. رابطه ای ارزشمند است که شخص بدون اجبار و احساس وظیفه کاری را انجام دهد. پس تا جایی که امکان دارد طرف مقابل را وادار به انجام کاری نکنید و اجازه دهید براساس میل درونی خودش کاری را انجام دهد.

قرارداد جنسی داشته باشید

یکی از نکاتی که در خانواده ها اصلا رعایت نمی شود بحث قرارداد جنسی است. یک زن و شوهر باید میان خودشان یک قرارداد جنسی داشته باشند و از قبل درباره تعداد دفعات، زمان، مکان و شرایط رابطه جنسی و انتظاراتی که در این رابطه دارند با هم صحبت کنند و توافقی داشته باشند که براساس آن توافق عمل کنند.

اکثر زوج ها قراردادی ندارند در نتیجه یکی از آنها باید از دیگری تقاضای سکس کند. طبیعی است که یک نفر میل بیشتری دارد و بیشتر تقاضا می کند اما بعد از مدتی این احساس برای او به وجود می آید که چرا من همیشه باید تقاضا کنم؟ و دیگر تقاضا نمی کند. طرف مقابل هم که تغییر رفتار او را می بیند احساس می کند او نسبت به ارتباطشان سرد شده است و او هم سرد می شود. به تدریج بین این زوج فاصله ایجاد می شود و حتی شاید چند ماه یک بار رابطه جنسی داشته باشند. این در حالی است که هر دو به این رابطه نیاز دارند.

باید غرور را کنار بگذارید و یک قرارداد جنسی با هم ببندید. در نتیجه کسی تقاضا نمی کند و طبق قرارداد در روزهای مشخص شده و با شرایط مشخص رابطه برقرار می شود. در این شرایط می توانید از قبل برای رابطه برنامه ریزی کنید و این مساله باعث بالاتر رفتن کیفیت رابطه می شود.

البته، در این قرارداد ممکن است وقفه هایی یا مشکلاتی پیش بیاید که در این مورد هم می توانید با هم صحبت کنید. مثلا در یکی از شب هایی که قرار است سکس داشته باشید اگر یکی از طرفین آمادگی نداشته باشد خیلی دوستانه موضوع را با طرف مقابل در میان می گذارد و نوبت آن شب را به شب دیگری که مشخص می کنید جا به جا می کنید. یا اگر یکی از شب ها قرار نیست سکس داشته باشید اما تمایل به این کار را دارید از طرف مقابل می خواهید که نوبت را جا به جا کنید.

4 اصل بسیار مهم در رابطه جنسی

4 اصل در رابطه جنسی صحیح وجود دارد که باید به این اصول توجه کنیم. اصل اول «به هنگام بودن» است. رابطه ای خوب است که در زمان و مکان مناسب اتفاق بیفتد. به هنگام بودن یعنی رابطه در زمانی انجام شود که هر دو طرف تمایل دارند اما اگر یکی از طرفین علاقه ای به رابطه نداشته باشد رابطه خوبی برقرار نمی شود چون رابطه ای اجباری است.

در کشورهای غربی اگر زن یا شوهر به اجبار دیگری را وادار به برقراری رابطه جنسی کند این کار تجاوز محسوب می شود و کسی که مجبور به برقراری ارتباط شده می تواند در دادگاه از همسرش شکایت کند. در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد اما اگر می خواهیم رابطه خوبی داشته باشیم که به تقویت زندگی مان کمک کند باید رابطه در زمانی اتفاق بیفتد که هر دو طرف تمایل دارند.

همچنین، باید زمان و مکان مناسبی برای رابطه در نظر گرفته شود. گاهی اوقات زمان نامناسبی انتخاب می شود و زوجین نگران اند که کسی وارد اتاق شود یا فضا امن نیست. این استرس و نگرانی باعث می شود مرحله برانگیختگی در رابطه جنسی دچار مشکل شود.

سالم - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

الان خانه ها کوچک شده و زوجین نگران این هستند که بچه ها متوجه ارتباط آنها شوند. این مساله را باید با برنامه ریزی و تنظیم ساعت مناسب حل کرد و رابطه را به زمان مناسبی موکول کنیم که هر دو آرامش داشته باشیم و نگران فضای اطراف نباشیم. همچنین، شرایط محیطی باید از لحاظ نور، گرما و سرما مناسب باشد.

در سکس فعال باشید و حیا را کنار بگذارید

اصل دوم «دو سویه بودن» است به این معنا که در یک رابطه جنسی خوب دو طرف فعال هستند. در رابطه خوب هر دو باید لذت ببریم و لذت برسانیم و این گونه نیست که تنها یکی از طرفین لذت ببرند. بسیاری از مراجعانی که در رابطه جنسی خود مشکل دارند می گویند در رابطه ما طرف مقابل مثل آدم لختی است که روی تخت افتاده و هیچ فعالیتی ندارد و این مساله احساس بدی به من می دهد. هر دو باید فعالانه در رابطه حضور داشته باشند و حیا را کنار بگذارند تا برخورد راحتی با هم داشته باشند.

نقاط لذت بخش بدن همدیگر را کشف کنید

همچنین، برای کشف نقاط لذت بخش بدن باید به همدیگر کمک کنیم. هر یک از ما نقاط خاص تحریک کننده ای در بدن داریم که ممکن است با دیگران متفاوت باشد. لزوما همه خانم ها یا همه آقایان از یک حالت مشخص لذت نمی برند. وقتی نقاط لذت بخش بدن هم را کشف کنیم می توانیم بیشترین میزان لذت را به طرف مقابل برسانیم.

باید به طرف مقابل بازخورد بدهیم. مثلا اگر طرف مقابل رفتاری در سکس دارد که مرا آزار می دهد باید خیلی صمیمانه و دوستانه به او بگویم. از طرف دیگر، باید به او بگویم که رفتار تحریک آمیز دیگر او برایم لذت بخش است چون من و همسرم قرار است در سکس مربی همدیگر باشیم. در یک رابطه خوب و صحیح هر دو طرف به هم کمک می کنند تا در هر بار رابطه جنسی چیزهای جدیدتری کشف شود و هر بار رابطه جنسی با دفعه قبل متفاوت می شود. در این شرایط سکس از یکنواختی در می آید و لذت بیشتری خواهد داشت.

پیش نوازش داشته باشید و به سرعت سراغ مرحله آخر نروید

اصل سوم «پیش نوازش» است یعنی در سکس نباید به سرعت سراغ مرحله آخر برویم بلکه باید مقدمات را به جا بیاوریم. یک سکس از مقدمات عاطفی شروع می شود تا مرحله آخر که به ارگاسم می رسد. بعضی از افراد از همان ابتدا سراغ مرحله آخر می روند که کار اشتباهی است و لذتی از سکس نخواهند برد. برخی هم فکر می کنند چون زودانزالی دارند باید به سرعت سراغ مرحله آخر بروند که این کار هم اشتباه است.

باید حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت برای مقدمات سکس وقت بگذاریم، به تدریج همدیگر را ببوسیم، نقاط مختلف بدن هم را تحریک کنیم و نوازش کنیم تا آمادگی در هر دو طرف ایجاد شود برای این که سکس خوبی را تجربه کنیم. پیش نوازش کمک می کند زودانزالی در آقایان و دیر ارگاسمی در خانم ها درمان شود. اگر پیش نوازش خوبی وجود داشته باشد ارگاسم دو طرف بر هم منطبق می شود و می توانند نهایت لذت را در رابطه تجربه کنند.

بیشترین زمان در یک رابطه مربوط به مرحله پیش نوازش می شود اما مرحله دخول به طور متوسط بین 2 تا 8 دقیقه زمان می برد. آنچه در سکس مهم است مرحله پیش نوازش است چون به آماده شدن کمک می کند.

در بین مراحل رابطه جنسی مرحله ای به نام «برانگیختگی» وجود دارد که یک سری تغییرات فیزیولوژیک که در بدن مرد و زن اتفاق می افتد. این مرحله در آقایان با حالت نعوظ در آلت تناسلی خود را نشان می دهد و در خانم ها با گرم و مرطوب شدن ناحیه تناسلی و ترشحات واژن برانگیختگی اتفاق می افتد. پیش نوازش هر اندازه کامل تر و طولانی تر باشد کمک می کند برانگیختگی بهتر انجام شود و در این شرایط، ارگاسم برای هر دو نفر بهتر و کامل تر اتفاق می افتد.

هر چه بیشتر آرامش داشته باشید از رابطه جنسی لذت بیشتری می برید

اصل چهارم «رعایت طمأنینه و آرامش» در انجام رابطه است. بعضی از افراد با عجله و شتاب می خواهند رابطه را تمام کنند اما این کار باعث می شود خودشان و طرف مقابل لذتی از رابطه نبرند. عجله کردن، برانگیختگی و ارگاسم را دچار مشکل می کند. خشونت و سرعت در رابطه مخرب است. تحریک سریع باعث زودانزالی می شود اما هر اندازه آرامش بیشتری رعایت شود زودانزالی سریع تر بهبود پیدا می کند.

اختلالات جنسی زنان و راه های درمان آنها

یک سری اختلالات جنسی در خانم ها و برخی دیگر در آقایان وجود دارند. اختلالات میل جنسی در خانم ها دیده می شود و بیشتر هم مربوط به مسایل عاطفی است یعنی اگر خانمی از لحاظ عاطفی رابطه خوبی با همسرش داشته باشد و توجه، محبت و احترام از جانب او دریافت کند به ندرت دچار اختلال میل جنسی می شود.

در خانم ها اختلال برانگیختگی هم ممکن است اتفاق بیفتد که می تواند نشأت گرفته از یک سری بیماری های عفونی و قارچ در ناحیه تناسلی یا نتیجه پیش نوازش کم و ناکافی باشد. برای حل این مشکل پیش نوازش طولانی را پیشنهاد می کنیم.

خانم ها در رسیدن به ارگاسم هم معمولا مشکل دارند که علت آن نداشتن پیش نوازش است. وقتی سکسی هنوز شروع نشده تمام شود خانم هنوز آمادگی لازم برای ارگاسم را ندارد و این مساله برای او بسیار آزاردهنده می شود. به طوری که بسیاری از بهانه جویی ها و بد خلقی های خانم به عدم ارگاسم آنها در رابطه بر می گردد. در واقع، وقتی خانم ها به ارگاسم نمی رسند کلافگی ناشی از آن را در قالب غر زدن و بهانه گرفتن به همسرشان نشان می دهند.

رابطه جنسی - همه آنچه که اگر بدانید رابطه جنسی سالم و لذت بخشی خواهید داشت

بعضی از خانم ها هم در حین رابطه درد را تجربه می کنند. در مورد این افراد ابتدا باید وجود عفونت بررسی شود که اگر عفونت درمان شود معمولا مشکل آنها حل خواهد شد در غیر این صورت با ژل لوبریکانت می توان کمک کرد که درد کاهش پیدا کند.

برخی از خانم ها نیز در ابتدای زندگی مشترک ممکن است دچار واژینیسموس شوند و به همسرشان اجازه دخول ندهند چون اسپاسم شدیدی را در ناحیه تناسلی تجربه می کنند. این مشکل هم درمان های خاصی دارد که باید زوج به صورت حضوری مراجعه کنند.

اختلالات جنسی مردان و راه های درمان آنها

در آقایان نیز اختلال میل جنسی وجود دارد. بیشترین اختلال میل جنسی در آقایان بر می گردد به مصرف داروهای خاص و بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون. کسانی که دیابت دارند معمولا میل جنسی شان دچار مشکل می شود و در برانگیختگی نیز مشکل پیدا می کنند. مصرف داروهای ضد افسردگی نیز در درازمدت تمایلات جنسی را کاهش می دهد. آقایانی که از موادمخدر استفاده می کنند نیز در درازمدت تمایلات جنسی شان به شدت کاهش پیدا می کند و از لحاظ برانگیختگی هم دچار مشکل می شوند.

در آقایان اختلالات نعوظی نیز دیده می شود. گاهی اوقات آقا اصلا امکان نعوظ کردن ندارد، گاهی اوقات هم نعوظ می کند اما در میان رابطه نعوظ فروکش می کند و امکان برقراری رابطه وجود ندارد. این مشکل می تواند هم جنبه جسمانی داشته باشد و ناشی از مشکلات عروقی یا مشکلات ناحیه تناسلی باشد، هم می تواند تحت تأثیر جنبه های روانشناختی و ناشی از ترس، نگرانی و سرزنش های طرف مقابل باشد.

یکی دیگر از اختلالات جنسی که در میان آقایان دیده می شود مربوط به انزال است و انزال زودرس شیوع بالایی دارد. به صورت طبیعی تقریبا همه آقایان انزال زودرس را تجربه می کنند اما به تدریج این مشکل حل می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم خانم ها هیچ وقت مرد را سرزنش نکنند چون در این صورت درمان مشکل تر می شود. وقتی همراهی و همدلی همسر وجود داشته باشد درمان زودانزالی سریع تر اتفاق می افتد.

بعضی از آقایان هم عدم انزال یا انزال دیررس دارند که در جامعه ما هم این موضوع زیاد دیده می شود. در جوامعی که تربیت مذهبی سفت و سختی وجود داشته و افراد از لحاظ مسایل جنسی آموزش درستی ندیدند دو گانگی ذهنی برای آنها ایجاد می شود.

این آقایان، خانم ها را در ذهنشان به دو دسته تقسیم می کنند. یک دسته، خانم های پاک و نجیب که افرادی مانند مادر، خواهر و همسر در این دسته قرار می گیرند. دسته دوم، خانم های هرزه هستند. این افراد به دلیل تربیت خاصی که داشته اند و این دسته بندی که در ذهنشان ایجاد شده وقتی می خواهند با همسر خودشان ارتباط برقرار کنند دچار مشکل می شوند و انزال اتفاق نمی افتد چون بازداری روانی مانع می شود و به همسر خودشان میل ندارند اما به خانم های دیگر میل دارند. در واقع؛ این دسته بندی ذهنی می تواند برای آنها مشکل ساز شود اما این مشکل نیز قابل درمان است.

مطالب مرتبط: 

۱۱ نکته کاربردی که به شما کمک می‌کند سکس فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *