کتاب شغل مناسب شما ؛ راهنمایی برای انتخاب شغل براساس شخصیت و روحیات شما

کتاب-شغل-مناسب-شما

اگر می‌خواهید شغلی داشته باشید که با علایق و روحیات‌تان مطابقت داشته باشد، باید از تیپ‌شناسی شخصیتی خود آگاه باشید. خواندن کتاب شغل مناسب شما در این زمینه مفید است.

موسسه خانواده سلامت بنیان- این کتاب با عنوان اصلی Do What You Are (همان کاری را انجام دهید که برای آن ساخته شده‌اید)، براساس تیپ‌شناسی شخصیتی MBTI به شما می‌گوید که چه کاری برای‌تان مناسب است.

این روزها دیگر مثل زمان پدربزرگ‌های ما نیست که هر پسری سراغ شغل پدرش می‌رفت، حتی اگر به آن شغل علاقه‌ای نداشت. همچنین، مثل دوران پدران ما هم نیست، چون در زمانه آنها مسیرهای شغلی ثابت و مشخصی وجود داشت و سردرگمی در زمینه انتخاب شغل کمتر بود. در دنیایی که این همه تنوع شغلی وجود دارد، شما قبل از این که بخواهید شغلی را انتخاب کنید باید ببینید برای آن ساخته شده‌اید و آن شغل مناسب روحیات و استعدادهای‌تان هست یا خیر. کتاب شغل مناسب شما در این زمینه به کمک‌تان می‌آید.

اگر به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید و به دنبال شغل مناسب خود می‌گردید یا این که از شغل فعلی‌تان راضی نیستید و دل‌تان می‌خواهد زمینه شغلی‌تان را عوض کنید، خواندن این کتاب می‌تواند کمک بزرگی برای پیدا کردن مسیر درست زندگی‌تان باشد.

کتاب شغل مناسب شما با استفاده از تمرین‌ها و توضیحات ویژه کاریابی، مشاغل مناسب تیپ شخصیتی شما را معرفی می‌کند. همچنین، توضیحاتی درباره نقاط قوت و ضعف شما در آن شغل ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، این کتاب راهنمای مناسبی است که می‌گوید چگونه می‌توانید به‌صورت گام به گام خود را با شغل‌تان منطبق کنید تا در کمترین زمان، بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

کتاب شغل مناسب شما در 23 فصل نوشته شده و هر فصل به بررسی یک تیپ شخصیتی و شغل‌های مناسب آن تیپ می‌پردازد.

این کتاب را پاول تیگر و باربارا تیگر تألیف کرده‌اند و ترجمه آن را مهدی قرچه‌داغی و دکتر حسین رحیم منفرد برعهده داشته‌اند.

مطالب مرتبط: 

معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *