چه هنگام فرزند ما نیاز به کلاس تقویتی و خصوصی دارد؟

تقویتی

زمانی فرزند ما نیاز به معلم خصوصی دارد که در درس مربوطه شیوه آموزشی تدریس معلم مدرسه با سطح هوش یا سبک شناختی و برتری نیمکره مغز کودک ما همخوانی ندارد، در نتیجه کودک من تقریبا ۲۰ درصد یا حتی کمتر از مطالب ارائه شده در کلاس را یاد می گیرد و در منزل هم کسی جهت همیاری او وجود ندارد.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، یکی از سوالاتی که والدین همواره از ما میپرسند این است که آیا فرزندمان را کلاس خصوصی یا تقویتی ثبت نام کنیم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید معنای دقیق کلاس تقویتی و تفاوتش را با کلاس خصوصی بدانیم. بدین صورت که کلاس تقویتی معمولا توسط خود مدرسه برگزار می شود و جهت رفع اشکالات و انجام تمارین بیشتر در درس مربوطه انجام می شود و همان طور که از نام اینگونه کلاس ها مشخص است برای تقویت دانش آموزان ارائه می شود. در حالی که کلاس خصوصی می تواند توسط معلم مدرسه یا معلم خصوصی خارج از کادر مدرسه برگزار شود که جنبه آموزش و تمرین هر دو در کنار هم اجرا می شود.

دو ضرورت برای برگزاری کلاس خصوصی وجود دارد:

۱. زمانی فرزند ما نیاز به معلم خصوصی دارد که در درس مربوطه شیوه آموزشی تدریس معلم مدرسه با سطح هوش یا سبک شناختی و برتری نیمکره مغز کودک ما همخوانی ندارد، در نتیجه کودک من تقریبا ۲۰ درصد یا حتی کمتر از مطالب ارائه شده در کلاس را یاد می گیرد و در منزل هم کسی جهت همیاری او وجود ندارد، اینجاست که ما موظفیم یا کودک را در آموزشگاهی ثبت نام کنیم یا معلم خصوصی برایش بگیریم.

۲. حالت دوم زمانی است که کودک ما به دلیل بیماری یا هر علت دیگری مدتی به مدرسه نرفته است و از درس هایش عقب مانده است.

حال چه هنگام به ثبت نام در کلاس های تقویتی نیاز است؟

۱. دانش آموز بعد از آنکه درس را در کلاس آموزش دید، جهت تثبیت درس و ورود مطالب به حافظه بلند مدت، نیاز به حل تمرین و تکرار نکات آموزشی دارد که اگر در کلاس درس، معلم زمان کافی جهت این امر را در اختیار ندارد و در منزل نیز خانواده پاسخگوی این نیاز کودک نیستند، توصیه به شرکت در کلاس تقویتی می شود.

۲. گاهی نیز معلم بیان می کند که در کلاس تقویتی، نکات و مطالب مضاعفی را ارائه خواهد داد که به جهت آزمون های ورودی مدارس خاص لازم می باشد.

۳. حالت آخر هم بدین صورت است که فرزند ما مطالب آموزشی را در کلاس فرا گرفته اما در امتحانات و آزمون ها عملکرد ضعیفی دارد که به توصیه معلم با شرکت در این کلاس ها به عملکرد مطلوب خواهد رسید.

والدین گرامی توجه فرمایید که از روی نگرانی و استرس، کودک تان را در کلاس های آموزشی فوق برنامه ثبت نام نکنید بلکه فقط در صورت شرایط فوق، فرزندتان را ثبت نام کنید زیرا ممکن است با این اقدام نابجا، ذهنش را خسته کرده و در طول سالیان تحصیلی آینده، او را از درس دلزده ساخته و نتیجه معکوس دریافت کنیم.

** سمانه شیرلو؛ مشاور تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *