یاد گرفتن “هنر خوب زندگی کردن”

هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن 52 فصل کوتاه دارد که در هر یک از این فصل ها به میان برهایی برای رسیدن به موفقیت و ثروت اشاره شده است.

موسسه خانواده سلامت بنیان، کتاب “هنر خوب زندگی کردن” کتاب دیگری از رولف دوبلی نویسنده سوییسی است که پیش از این کتاب “هنر شفاف اندیشیدن” از او منتشر شده بود. روبلی کتاب هنر خوب زندگی کردن را در سال 2017 منتشر کرد و این کتاب در ایران نیز توسط عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز به زبان فارسی ترجمه شد.

(در همین زمینه: به “هنر شفاف اندیشیدن” آراسته شویم)

هنر خوب زندگی کردن که توسط نشر چشمه منتشر شده 249 صفحه دارد و قیمت آن 30 هزار تومان است.

این کتاب 52 فصل کوتاه دارد که در هر یک از این فصل ها به میان برهایی برای رسیدن به موفقیت و ثروت اشاره شده است.

رولف دوبلی با برشمردن 52 الگوی ذهنی تلاش دارد به خواننده کمک کند تا از شر اشتباهات معمول بشر در به هدر دادن زندگی خود و دیگران در امان باشد و عمر را کمتر به بطالت بگذراند. به بیان دیگر او می گوید که مغز بشر با سرعت کمتری نسبت به سرعت مدرنیزاسیون زندگی بشر توسعه یافته است و همین مساله باعث ایجاد خطاهای بی شماری در زندگی بشر می شود. به روایت نویسنده، او در این کتاب به ما نمی گوید که زندگی خوب چیست بلکه سعی دارد تا به ما بگوید زندگی خوب چه چیزی نیست.

در بخشی از کتاب هنر خوب زندگی کردن آمده است: 

ژنرال آیزنهاور تعمداً یک شخصیت از خودش مخصوص جهان بیرون ارائه می‌داد. کاری که اتفاقاً با باورهای مرسوم امروزی که می‌گویند فقط یک خود «حقیقی» وجود دارد در تضاد است.

… اگر الگوی ذهنی شخصیت دوم به مذاق‌تان خوش نمی‌آید، سعی کنید از این زاویه به قضیه نگاه کنید:

خودتان را یک کشور در نظر بگیرید، با یک وزارت خارجه و یک وزیر امور خارجه.

اصول سیاست خارجی‌تان را یادداشت کنید. باید مثل یک کشور یک‌نفره، خودتان نقش آن را ایفا کنید. شما وزیر امورخارجه‌ای را دوست ندارید که هر فکری را که در سرش می‌گذرد اعلام می‌کند، از خودش ضعف نشان می‌دهد و از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برد.

شما وزیر امور خارجه‌ای می‌خواهید که بر سر قول‌هایش ایستاده، مطابق با توافق‌ها عمل می‌کند، رفتاری حرفه‌ای دارد، از شایعات دوری می‌کند، غرولند کردن را به حداقل می‌رساند و مبادی آداب است.

هر از گاهی بررسی کنید که تا چه حد از پس وظیفه‌تان به عنوان وزیر امور خارجه برآمده‌اید. از خودتان بپرسید که آیا باز هم خودتان را برای این سِمت انتخاب خواهید کرد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *