معرفی فیلم- تأکید بر اهمیت خانواده در انیمیشن Coco

65a46d88 4abe 4b39 858b 35f5814a40b7 - معرفی فیلم- تأکید بر اهمیت خانواده در انیمیشن Coco

انیمیشن Coco داستان پسربچه‌ای مکزیکی به نام میگوئل را حکایت می‌کند که دوست دارد موزیسین شود اما موسیقی در خانواده او چند نسل است که ممنوعیت دارد.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، انیمیشن Coco یکی از انیمیشن‌های کمپانی پیکسار است که در سال 2017 به نمایش درآمد. Coco در مراسم اسکار سال 2017 توانست در دو رشته بهترین انیمیشن و بهترین ترانه جایزه اسکار را به دست آورد. ژانر این انیمیشن، ماجراجویانه و کمدی است و کارگردانی آن را لی آنکریچ و آدریان مولینا برعهده داشته‌اند.

Coco داستان پسربچه‌ای مکزیکی به نام میگوئل را حکایت می‌کند که آرزو دارد مانند هنرمند مورد علاقه و الگوی خود یعنی ارنستو دلا کروز تبدیل به یک نوازنده حرفه‌ای و مشهور شود. این در حالی است که خانواده میگوئل به شدت با موسیقی مخالف هستند و اجازه ورود به این هنر را به او نمی‌دهند.

میگوئل در روز مردگان در گورستان شروع به نواختن گیتاری می‌کند که متعلق به ارنستو بوده است. پس از آن به‌ صورت اتفاقی همراه با سگ خود که دانته نام دارد، وارد سرزمین مردگان می‌شود. با اینکه ساکنان این دنیا به دنبال او هستند، اما میگوئل تصمیم می‌گیرد که کروز را پیدا و با او صحبت کند. او در این میان با هکتور برخورد می‌کند و تصمیم می‌گیرند با کمک هم تاریخچه اسرارآمیز و پنهان خانواده میگوئل را پیدا کنند. ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است که میگوئل باید هرچه زودتر کروز را پیدا کند؛ چون اگر او این دنیا را ترک نکند، برای همیشه تبدیل به اسکلت خواهد شد.

یکی از مسایل بسیار مهمی که انیمیشن Coco روی آن تأکید دارد اهمیت خانواده و حفظ آن است. میگوئل به قانون خانواده که نسل در نسل اجرا شده یعنی دور بودن از موسیقی بی توجهی می‌کند و دوست دارد وارد عرصه موسیقی شود. او حتی تصمیم می‌گیرد برای از بین رفتن مشکل خود خانواده را ترک کند چون هدفی جز موسیقی ندارد. اما در فرایند فیلم اتفاقی می‌افتد که میگوئل با ارزش و اهمیت خانواده آشنا می‌شود و به این نکته می‌رسد که خانواده در اولویت قرار دارد. هرچند در این فرایند دید خانواده هم نسبت به فعالیت میگوئل در حوزه موسیقی تغییر می‌کند و ممنوعیت‌های خانوادگی در این زمینه برداشته می‌شود.

این انیمیشن که در فضای کشور مکزیک می‌گذرد تا حدودی می‌تواند نشان‌دهنده برخی از سنت‌ها و آداب و رسوم کهن کشورهای آمریکای لاتین باشد. یکی از موضوعاتی که این انیمیشن به آن می‌پردازد فضای زندگی پس از مرگ است. برخلاف بیشتر نقاط دنیا که یادآوری مردگان همراه با غم و اندوه است در میان مردمان آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی زنده کردن خاطرات درگذشتگان همراه با شادی است و مراسم مفصلی در این باره برگزار می‌شود که این مراسم در کشور مکزیک پر شورتر از سایر کشورهاست. انیمیشن Coco بر باورها و افسانه‌های باستانی مکزیکی‌ها استوار شده و بخش زیادی از فیلم در دنیای ارواح می‌گذرد اما با  این وجود، فیلم پر از سرزندگی و احساسات مثبت است.

در انیمیشن Coco از رنگ‌های گرم و شاد استفاده شده و موزیکال بودن فیلم باعث مفرح بودن آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *