مردی که بارها در روز از همسرش رابطه جنسی می‌خواهد بیمار است؟

جنسی - مردی که بارها در روز از همسرش رابطه جنسی می‌خواهد بیمار است؟

مردی که چند بار در روز از همسرش رابطه جنسی می‌خواهد ممکن است براساس تکانه‌های جنسی دست به این کار بزند. این مساله، زندگی زناشویی را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.

موسسه خانواده سلامت بنیان- خانمی این سوال رو مطرح کردن که «همسرم از من توقع دارد روزی چند بار با او رابطه جنسی داشته باشم و وقتی به او می‌گویم علاقه‌ای برای این میزان زیاد از رابطه جنسی ندارم به من می‌گوید تو پیر شده‌ای و باید به دکتر بروی و درمان شوی. به نظر شما این میزان از تقاضای جنسی همسرم طبیعی است یا او بیمار است؟»

پاسخ دکتر علی شیخ‌الاسلامی به این سوال به شرح زیر است:

میل جنسی گاهی می‌تواند به صورت تکانه‌ای بروز پیدا کند و از حالت طبیعی خود خارج شود. وقتی صحبت از بروز تکانه‌ای میل جنسی می‌کنیم به این معناست که این مساله به صورت فشار درمی‌آید، نه به صورت یک میل. مثلا کسی که تشنه است با نوشیدن یک لیوان آب سیراب می‌شود اما کسی که ولع دارد و به صورت تکانه‌ای آب می‌نوشد با وجود این که تشنه نیست مدام آب می‌خورد اما باز هم سیراب نمی‌شود. میل جنسی هم به همین شکل است.

جنسی 1 - مردی که بارها در روز از همسرش رابطه جنسی می‌خواهد بیمار است؟

وقتی ارضای جسمی و روانی در رابطه جنسی همزمان با هم صورت نمی‌گیرد

تکانه جنسی غیر طبیعی است و نیاز به درمان دارد چون فرد حتی اگر رابطه جنسی هم برقرار کند ارضای جسمی می‌شود اما ارضای روانی برای او اتفاق نمی‌افتد. در واقع، میل تکانه‌ای ارتباط زیادی با شرایط روحی و روانی فرد دارد.

این افراد در مقطعی تمایلات جنسی خود را سرکوب کرده‌اند و به صورت تکانه‌ای درگیر خودارضایی شدند و این خودارضایی‌های تکانه‌ای باعث شده به خاطر میل جنسی، ارضای جنسی انجام ندهند بلکه به خاطر تکانه‌های جنسی این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل، هرچقدر هم که به این تکانه پاسخ دهند باز هم این تکانه رشد می‌کند. این افراد باید تحت درمان قرار گیرند.

تأثیر تکانه‌های جنسی مرد بر ایجاد سردی جنسی در همسرش

چنین فردی از نظر روانی لذتی از رابطه جنسی نمی‌برد و فشار زیادی روی همسرش وارد و رابطه جنسی را به او تحمیل می‌کند چون می‌خواهد تحت هر شرایطی به تکانه پاسخ دهد. این در حالی است که اگر فرد میل جنسی داشته باشد از طریق برنامه‌ریزی می‌تواند این میل را ارضا کند.

وقتی همسر این مرد برخلاف میل خود وارد رابطه جنسی می‌شود و تحت فشار جنسی قرار می‌گیرد رابطه برای او آزارنده می‌شود و هیچ لذتی نمی‌برد. همین مساله باعث می‌شود که او به مرور در رابطه جنسی سرد شود و تمایلش به رابطه جنسی از بین می‌رود. همچنین، برانگیختگی که یکی از مراحل چرخه جنسی است به خوبی انجام نمی‌شود و رابطه جنسی برای خانم دردناک خواهد شد و عدم ارگاسم برای او به وجود می‌آید. این دردناک بودن و عدم ارگاسم به مرور زمان زن را نسبت به رابطه جنسی سرد خواهد کرد چون برایش لذت‌بخش نیست.

جنسی - مردی که بارها در روز از همسرش رابطه جنسی می‌خواهد بیمار است؟

راه درمان تکانه‌های جنسی

کسانی که میل جنسی آنها به صورت تکانه‌ای درآمده باید به یک روانشناس مراجعه کنند و با برنامه‌ها و تمرین‌هایی که به آنها داده می‌شود بتوانند میل خود را از حالت تکانه‌ای خارج کنند. این برنامه‌ها و تمرین‌ها به صورت ارضای غریزه جنسی براساس یک جدول زمانی است. در واقع، جدول زمانی مشخصی به فرد داده می‌شود و از او انتظار می‌رود که خارج از این جدول زمانی تکانه را کنترل کند و طبق این جدول، ارضای غریزه را انجام دهد. همچنین، تکنیک‌های آرام‌بخشی به او داده می‌شود تا غریزه خود را در آرامش ارضا کند. مهارت‌های کنترل هیجان و تکانه هم به این افراد آموزش داده می‌شود تا در مقابل تکانه‌ها مقاومت کرده و آنها را از راه درست ارضا کنند.

به این نکته هم اشاره کنیم که گاهی اوقات، نیاز به رابطه جنسی زیاد براساس میل جنسی است که این مساله غیر طبیعی محسوب نمی‌شود.

مطالب مرتبط: 

چه کاری انجام دهم  که همسرم از من سکس دهانی نخواهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *