با خواندن «سکوت» شناخت درستی از درون گرایی پیدا کنید

1367768 - با خواندن «سکوت» شناخت درستی از درون گرایی پیدا کنید

کتاب سکوت در سال 2012 در آمریکا به چاپ رسید و در همان سال به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک تایمز، واشنگتن پست، لوس آنجلس تایمز و هفته نامه ناشران آمریکا شناخته شد.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان؛ در روانشناسی معمولا شخصیت انسان ها را به دو طیف درون گرا و برون گرا تقسیم می کنند که هر یک از این طیف ها ویژگی های خاص خود را دارند. مدل روابط، نوع کارهای موردعلاقه، توانمندی ها و علایق و … براساس درون گرایی یا برون گرایی افراد قابل تشخیص است و هر یک از این طیف ها از توانایی ها، قدرت ها و محدودیت های متفاوتی نسبت به طیف دیگر برخوردار است.

 

داشتن شناخت درست و عمیق در این باره می تواند به افراد کمک کند تا متناسب با توانایی ها و علایق خود رویدادهای مهم زندگی مانند انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، انتخاب همسر و … را پیش ببرند و احساسات درستی درباره خود داشته باشند.

یکی از کتاب های خوبی که در این زمینه به نگارش درآمده و البته روی مقوله درون گرایی تمرکز کرده، کتاب «سکوت (قدرت درون گراها در جهانی که از سخن گفتن نمی ایستد)» است. این کتاب را سوزان کین نوشته، درسا عظیمی آن را به فارسی ترجمه کرده و توسط انتشارات البرز به چاپ رسیده است.

کتاب سکوت در سال 2012 در آمریکا به چاپ رسید و در همان سال به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک تایمز، واشنگتن پست، لوس آنجلس تایمز و هفته نامه ناشران آمریکا شناخته شد. همچنین بسیاری از هفته نامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی زبان این کتاب را در لیست 10 کتاب برتر سال 2012 اعلام کردند.

جامعه امروزی بیشتر برای برون گرایی ارزش قایل می شود و درون گرایی را یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آورد طوری که به شما القا می کند اگر درون گرا هستید باید فکری به حال خودتان بکنید و خودتان را تغییر دهید تا در زندگی شکست نخورید. این در حالی است که کتاب سکوت به ما نشان می دهد درون گرایی و برون گرایی دو الگوی متفاوت شخصیتی و رفتاری هستند که به یک اندازه ارزشمند محسوب می شوند و لزوما نیازی نیست که درون گراها به فکر تغییر شخصیت خود باشند و فشار روانی زیادی را بابت این مساله تحمل کنند.

در فصل های انتهایی کتاب هم نویسنده درباره نحوه برخورد و ارتباط با درون گراها و همچنین تعامل با فرزندان درون گرا صحبت می کند.  

 

مطالب مرتبط: 

کتاب “آدم های سمی” را بخوانید تا مدیریت رابطه با این آدم ها را یاد بگیرید

دلایل اضطراب های انسان امروزی و راهکارهای درمان آن را در کتاب “اضطراب موقعیت” بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *