دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

کنفرانس سلامتی ترنس سکشوال ها

دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد و در ابعاد مختلف شامل ابعاد سلامتی و پزشکی، روانشناختی، فقهی و قانونی مسایل ترنس سکشوال ها در ایران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.دکتر علی شیخ الاسلامی مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان یکی از سخنرانان این کنفرانس بود که از بعد روانشناختی به مساله ترنس سکشوال ها پرداخت.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران در تاریخ 1 اسفند 1397 با همکاری “دانشگاه علوم پزشکی ایران”، “انجمن ملال جنسیتی ایران” و “آموزش مداوم پزشکی کشور” برگزارشد.

این کنفرانس در 7 بعد مختلف و مورد نیاز محتوای درسی ارائه داد. بعد “سلامتی ترنس سکشوال ها و آشنایی با ملال جنسیتی” توسط دکتر سید علی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و فوق تخصص سکسولوژی ارائه شد. “بعد روانشناختی” را دکتر علی شیخ الاسلامی، متخصص روانشناسی و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان ارائه شد. “بعد آشنایی با روش های  جراحی تغییر جنسیت” توسط دکتر شکوه شاهمرادی متخصص جراحی عمومی ارائه شد. بخش “فقهی” توسط آیت الله دکتر محمد حسینی ارائه شد و دکتر علیرضا کاهانی، متخصص پزشکی قانونی “بخش قانونی روند تطبیق جنسیت” را ارایه کرد.

میان برنامه های این کنفرانس توسط بچه های ترنس سکشوال برگزار شد که شامل اجرای  شعر، دلنوشته و بیان تجارب آنها بود. در این کنفرانس، خانواده یکی از ترنس سکشوال ها نیز از تجربیات شخصی خود در ارتباط با فرزندشان سخن گفتند.

یکی دیگر از بخش های این کنفرانس برگزاری جلسه پرسش و پاسخ بود. در این جلسه حاضران سوالات خود را مطرح کردند و دکتر کاهانی و دکتر آذین به سوالات آنها پاسخ دادند.

گفتنی است حدود 200 مهمان در این کنفرانس شرکت کردند که اغلب آنها ترنس سکشوال هایی بودند که همراه با خانواده حضور پیدا کرده بودند.

1 300x225 - دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

2 300x225 - دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

4 300x225 - دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

5 300x225 - دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

6 300x225 - دومین کنفرانس سالانه بررسی ابعاد سلامتی ترنس سکشوال ها در ایران برگزار شد

مطالب مرتبط:

نمی دانم زن هستم یا مرد

دردسرهای زنان و مردانی که در کالبد جنس دیگر زندگی می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *