با کسی ازدواج کنید که این 15ویژگی خیلی مهم را داشته باشد

ویژگی های همسر خوب

در این مطلب می خواهیم به لیستی 15 تایی از ویژگی هایی اشاره کنیم که اگر همسر آینده تان آنها را داشته باشد شما بعد از ازدواج می توانید تا حدود زیادی احساس خوشبختی کنید.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، هنوز خیلی از افرادی که در آستانه ازدواج هستند و حتی در جلسات خواستگاری و آشنایی شرکت می کنند، نمی دانند شریک زندگی آینده آنها باید چه ویژگی هایی داشته باشد. این افراد با چشم بسته جلو می روند و تنها وقتی در رابطه قرار می گیرند متوجه می شوند که از برخی ویژگی های طرف مقابل خوششان می آید یا آن ویژگی ها را دوست ندارند. اما این مساله زمان زیادی را از آنها می گیرد و حتی ممکن است به همین دلیل، تن به ازدواجی اشتباه بدهند.

این در حالی است که اگر قبل از ازدواج و حتی قبل از خواستگاری لیستی از ویژگی های همسر دلخواهشان را تهیه کنند امکان این که فرد مناسبی را انتخاب کنند بیشتر خواهد بود. در واقع، داشتن چنین لیستی دقت و سرعت شما را در پیدا کردن همسر مورد علاقه تان افزایش می دهد و باعث کاهش اشتباهات شما در سطح چشمگیری خواهد شد.

در این مطلب به نمونه هایی از این لیست اشاره می کنیم. البته، باید توجه داشته باشید که هر شخصی می تواند لیست مخصوص به خود را داشته باشد و گزینه هایی را از لیستی که ما ارایه می دهیم کم کند یا گزینه های دیگری را به آن بیفزاید. این مساله بستگی به ارزش های فردی هر شخص دارد اما ما در اینجا از مهمترین ویژگی هایی نام می بریم که تقریبا می توان گفت برای بیشتر افراد اهمیت دارد.‌

پس اگر وارد ارتباطی شدید به این ویژگی ها توجه داشته باشید و ببینید فردی که برای ازدواج انتخاب کرده اید یا در مورد او مطالعه می کنید چقدر به این ویژگی ها نزدیک و چقدر از آنها دور است. البته، قرار نیست اگر طرف مقابل در چند مورد از این لیست نقص داشت او را کاملا کنار بگذارید. بلکه می توانید بسنجید که این نقص ها چقدر با ارزش های فردی شما در تعارض است و می توانید آن را تحمل کنید یا خیر.

به هر حال، هیچ انسانی کامل نیست و اگر ویژگی های مثبت یک فرد بر ویژگی های منفی او می چربد و این ویژگی های منفی در تعارض شدید و کامل با ارزش های اساسی شما قرار ندارد می توانید به ازدواج با او فکر کنید.

1. اشتباهات گذشته شما را فراموش می کند

فردی می تواند همسر و شریک عاطفی خوبی برای شما باشد که دائم اشتباهات شما را به اصطلاح به رختان نکشد. قطعا زندگی با کسی که گذشته شما را دائما یادآوری می کند کار راحتی نخواهد بود. پس یک شریک عاطفی خوب، گذشته شما را نادیده می گیرد و اشتباهاتی را که یادآوری آنها هیچ نفعی به حال رابطه تان ندارد، بازگو نمی کند.

2. مقایسه نمی کند

هر انسانی ویژگی های مثبت و منفی و نقاط قوت و ضعفی دارد. در واقع، نمی توانید کسی را پیدا کنید که «ابر انسان» باشد و هیچ ویژگی منفی ای در او نبینید. یک شریک عاطفی خوب کاملا به این نکته واقف است و همسرش را با دیگران مقایسه نمی کند بلکه تلاش دارد نقاط مثبت همسرش را در چشم خودش و او تقویت کند.

3. به رابطه دو طرفه اعتقاد دارد

اگر طرف مقابل شما کسی است که معتقد است فقط شما باید برای رابطه تلاش کنید و خودش هیچ قدمی در پیش رفت یا بهبود رابطه بر نمی دارد متأسفم که باید بگویم گزینه خوبی را انتخاب نکرده اید. شریک عاطفی خوب می داند که شکل گیری و حفظ یک رابطه سالم نیازمند تلاش دو طرف است. او هم خودش برای رابطه تلاش می کند و هم شما را برای این کار ترغیب و تشویق خواهد کرد.

4. به تنهایی شما احترام می گذارد

بعضی از زنان و مردان هستند که فکر می کنند وقتی وارد رابطه ای جدی به اسم ازدواج شدند باید تمام زوایای زندگی طرف مقابل را در کنترل داشته باشند. این افراد انتظار دارند شریک عاطفی شان تمام وقت و انرژی خود را به آنها اختصاص دهد و خود را کاملا فراموش کند. به اصطلاح این افراد توقع دارند همسرشان در آنها ذوب شود. در حالی که چنین چیزی نه امکان پذیر است نه درست.

هر فردی نیاز به تنهایی و رسیدگی به کارهای شخصی دارد. حتی برخی از افراد هستند که بیشتر از سایرین به خلوت کردن با خود احتیاج دارند. شریک عاطفی خوب کسی است که به حریم شخصی طرف مقابل احترام بگذارد. کسانی که این قانون را رعایت نمی کنند بعد از مدتی باعث خسته شدن طرف مقابل می شوند به طوری که احساس خفقان به او دست می دهد و تلاش می کند خود را از این رابطه جدا کند. پس تعادل را رعایت کنید.

5. با شما گفتگو می کند

یک شریک عاطفی خوب گفتگو با شما را در اولویت کارهای خود قرار می دهد. چون بدون گفتگو مشکلات و چالش های کوچک به تدریج روی هم تلنبار شده و تبدیل به چالش های بزرگ و بعضا غیر قابل حل خواهند شد. کسی می تواند شریک عاطفی خوبی باشد که شما بتوانید با او آزادانه، منطقی و محترمانه گفتگو کنید، از حرف زدن نترسید و نگران نشنیده ماندن حرف هایتان نباشید.

6. ساده است و سختگیری نمی کند

کسی که رابطه را تبدیل به یک بازی پیچیده نمی کند و با هر مشکلی به سادگی و با آرامش برخورد می کند می تواند شریک عاطفی خوبی برای شما باشد. در مقابل، اگر گزینه ای برای ازدواج دارید که سختگیری های خاصی در رابطه و حل مسایل دارد بیشتر به این رابطه فکر کنید تا پشیمان نشوید.

7. رگ خواب شما را می شناسد

بعضی از افراد هستند که به خوبی می دانند چه زمانی باید در کنارتان باشند و شما چه زمانی نیاز به تنهایی دارید و این مسایل را رعایت می کنند. آنها می دانند برای صحبت کردن با شما باید از دایره واژگانی خودتان استفاده کنند و با ادبیات آشنای شما با شما حرف بزنند. این افراد به خوبی سلیقه شما را می شناسند و می دانند چه چیزی یا چه کاری خوشحالتان می کند و همان کار را انجام می دهند. آنها می توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند البته، اگر ویژگی های اساسی دیگر را هم داشته باشند.

8. شوخ طبع و خنده رو است

فکر نمی کنم زندگی با یک آدم عبوس و اخمو که نه تنها کسی را به خنده نمی اندازد بلکه تلاشی هم برای خندیدن نمی کند، کار راحتی باشد. در مقابل کسی که به راحتی می خندد و برای خوشحالی شما تلاش می کند می تواند زندگی بهتری برایتان رقم بزند. البته، این مساله هم نیازمند تعادل است.

9. منطقی است

اگر می خواهید ازدواج کنید کسی را انتخاب کنید که انتظارات منطقی از شما داشته باشد و در حل مسایل منطقی رفتار کند. زندگی با آدمی که رفتار منطقی ندارد و تماما تابع احساسات و هیجانات خود است می تواند کار بسیار سختی باشد.

10. خوش بین است

شخصیت کارتونی «گلام» را در کارتون «سفرهای گالیور» به یاد دارید؟ او همیشه به گالیور و دوستانش که دنبال پیدا کردن راه حلی برای مشکلات مختلف بودند می گفت: «من می دونم، کارمون تمومه». گلام برای همه مایی که آن کارتون را دیده ایم نماد منفی بافی است.

شخصیت بعضی از آدم ها درست مانند گلام است. آنها برای هر راه حلی یک مشکل پیدا می کنند و ذهنشان را به منفی بودن عادت داده اند. در صورتی که یک شریک عاطفی مناسب به همه چیز از جمله شما و رابطه تان خوش بین است و همیشه نیمه پر لیوان را می بیند.

11. مسئولیت پذیر است

چشمانتان را ببندید و خودتان را همسر کسی تصور کنید که تمام بار کارهای خارج و داخل خانه را برعهده شما گذاشته و حتی کارهای شخصی او را هم باید شما انجام دهید. چه حسی به شما دست می دهد؟ آیا حاضرید با چنین فردی ازدواج کنید؟

ازدواج یک رابطه پر از مسئولیت است و کسانی که ویژگی مسئولیت پذیری ندارند نمی توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. باز هم انتخاب با خودتان است.

12. روی احساسات و هیجاناتش کنترل دارد

بعضی از افراد وقتی درگیر احساس شادی، غم، خشم و … می شوند نمی توانند هیچ کنترلی روی رفتار خودشان داشته باشند. این افراد معمولا بدون توجه به زمان و مکان، واکنش های هیجانی شدیدی از خود بروز می دهند که می تواند مشکل ساز باشد. پس یکی از ویژگی های شریک عاطفی خوب این است که با در نظر گرفتن زمان و مکان بتواند واکنش هیجانی مناسبی داشته باشد که منجر به ایجاد آسیب برای رابطه تان نشود.

13. استقلال دارد

هیچ کس دوست ندارد همسرش انسان وابسته ای باشد. به همین دلیل گلایه بسیاری از زنان و مردان بعد از ازدواج این است که همسرشان کاملا به خانواده خود وابسته است و آنها برای ابعاد مختلف زندگی او تصمیم می گیرند. پس در انتخاب همسر به این نکته هم توجه زیادی داشته باشید چون تجربه نشان داده این مساله می تواند عامل بسیار مهمی برای سردی روابط و حتی جدایی زوج ها باشد.

14. متعهد است

این روزها زیاد در مورد خیانت های زناشویی و بی وفایی زوج ها نسبت به هم می شنویم. اتفاق تلخی که بسیاری از خانواده ها را از هم متلاشی کرده است. به همین دلیل در دوران آشنایی سعی کنید به نشانه های رفتاری طرف مقابل توجه کامل داشته باشید و صرفا به این دلیل که از او خوشتان آمده نشانه هایی که می بینید و می تواند دال بر متعهد نبودن او باشد را زیر سبیلی رد نکنید. البته، مراقب باشید گرفتار حساسیت های بی جا و ریزبینی های افراطی هم نشوید.

کسانی که به دوستان و خانواده خود و به قول و قرارهایی که با دیگران می گذارند متعهد هستند کمتر احتمال دارد وارد روابط فرازناشویی شوند.

15. راستگو و قابل اعتماد است

کسی که از همان اوایل آشنایی و حتی در مسایل جزئی و بی اهمیت به شما دروغ می گوید نمی تواند بعد از ازدواج تغییر کند و تبدیل به یک آدم صادق و قابل اعتماد شود. شما برای این که رابطه خوبی با شریک عاطفی تان داشته باشید لازم است به او اعتماد کنید اما دروغگویی او اعتماد شما را سلب خواهد کرد و همین مساله تبدیل به پاشنه آشیل زندگی شما می شود. پس از همان ابتدای آشنایی دور آدمی که صادق نیست یک خط قرمز بزرگ بکشید.

مطالب مرتبط:

 نکاتی که موجب می شود همسر بهتری انتخاب کنید

خانم‌ها و آقایان لطفا ازدواج نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *