اصول رابطه جنسی موثر و لذت بخش

اصول رابطه جنسی

دومین اصل در رابطه جنسی صحیح دو سویه بودن آن است. دو سویه بودن به معنای فعال بودن هر دو نفر در رابطه جنسی است. بسیاری از اعتراضات کسانی که به دلیل مشکلات زناشویی برای مشاوره مراجعه می کنند این است که طرف مقابل در سکس غیر فعال است.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، برخی از اصول در رابطه جنسی اهمیت دارند و باید این اصول را به زوجین آموزش دهیم.

اصل به هنگام بودن رابطه

اولین اصل، به هنگام بودن رابطه است به این معنا که رابطه باید در شرایطی برقرار شود که هر دو نفر آمادگی لازم را داشته باشند و زمان، مکان و شرایط مناسبی برای هر دو وجود داشته باشد چون در غیر این صورت رابطه یک سویه خواهد شد و حس خوبی به هر دو نفر منتقل نخواهد کرد.

اهمیت فعالیت دو سویه

دومین اصل در رابطه جنسی صحیح دو سویه بودن آن است. دو سویه بودن به معنای فعال بودن هر دو نفر در رابطه جنسی است. بسیاری از اعتراضات کسانی که به دلیل مشکلات زناشویی برای مشاوره مراجعه می کنند این است که طرف مقابل در سکس غیر فعال است اما رابطه خوب، رابطه ای است که هر دو نفر در آن فعال هستند و تلاش می کنند به دیگری لذت برسانند و خودشان هم لذت ببرند. در واقع، باید حیا در رابطه جنسی کنار گذاشته شود چون حیا مانع لذت است. حدیثی از امام صادق هم وجود دارد که در رابطه زناشویی حیا را کنار بگذارید.

اصل پیش نوازش

سومین اصل در یک رابطه جنسی صحیح، پیش نوازش است یعنی قبل از این که دخول صورت گیرد باید هر دو نفر برای مقدمات آن رابطه حداقل 20 دقیقه وقت بگذارند تا آماده ورود به رابطه جنسی شوند. پیش نوازش در رسیدن دو نفر به ارگاسم بسیار کمک کننده است چون بدون پیش نوازش ارضا شدن در آقا به سرعت انجام می گیرد اما در خانم هنوز آمادگی لازم ایجاد نشده است.

از آن جایی که آقایان بعد از ارگاسم امکان ادامه رابطه را ندارند چنین رابطه ای قطعا رابطه خوبی نخواهد بود و روی خلق و رفتارهای خانم تأثیرات مخرب دارد. وقتی پیش نوازش طولانی و با رعایت اصول باشد آقا دیرتر و خانم زودتر به ارگاسم می رسند و به نوعی ارگاسم آنها بر هم منطبق می شود و کمک می کند هر دو بتوانند از رابطه لذت کافی ببرند.

رعایت آرامش و طمأنینه در مراحل رابطه

اصل دیگر رابطه جنسی موثر این است که دو طرف باید در تمام مراحل رابطه آرامش و طمأنینه داشته باشند. وقتی یک نفر می خواهد با سرعت و دستپاچگی کار خود را پیش ببرد عملا طرف مقابل را از لذت بردن محروم کرده و خودش هم لذتی نخواهد برد. اما در صورتی که مراحل را به آرامی پیش ببرند و مدیریت خوبی روی رابطه داشته باشند هر دو لذت خواهند برد و در اکثر موارد رابطه، ارگاسم اتفاق می افتد.

مقدمات رابطه جنسی مطلوب

رابطه جنسی مطلوب مقدماتی نیز دارد که باید به آنها توجه شود. ورزش منظم یکی از کارهایی است که کمک می کند افراد بتوانند لذت بیشتری از رابطه جنسی ببرند و ارگاسم را تجربه کنند. افرادی که ورزش می کنند هم تمایلات جنسی بیشتری دارند و هم در رابطه لذت بیشتری می برند.

در کالیفرنیا تحقیقی انجام دادند که نشان داد مردان میانسالی که سه بار در هفته و هر بار یک ساعت ورزش می کردند از بهبود عملکرد جنسی و افزایش دفعات عمل جنسی خبر دادند. در مطالعه دیگری مشخص شد خانم های میانسالی که ورزش می کردند نسبت به هم سالان کم تحرک خود دفعات بیشتری از رابطه را در ماه داشتند و لذت بیشتری از رابطه می بردند.

ورزش های هوازی مثل دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن سه بار در هفته و به مدت نیم ساعت برای داشتن یک رابطه جنسی خوب کفایت می کند. ورزش اختصاصی کگل نیز برای ناحیه تناسلی است. این ورزش برای مردانی که زود انزالی دارند و خانم هایی که دچار درد حین مقاربت هستند می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ورزش کگل به این صورت است که فرد می نشیند و به او می گوییم فکر کند می خواهد جلوی ادرار خود را بگیرد و در نتیجه عضلات آن ناحیه را سفت کند و 5 ثانیه نگه دارد سپس رها کند. فرد باید این حرکت را به تناوب در طول روز انجام دهد.

وزن فرد هم در رابطه جنسی اهمیت دارد و باید بتواند شاخص توده بدنی خود را بین 18 تا 25 نگه دارد. سیگار یکی از عواملی است که به رابطه جنسی آسیب می زند و توصیه می کنیم برای داشتن یک رابطه جنسی مناسب سیگار را ترک کنند. نوشابه های الکلی نیز مخرب رابطه جنسی هستند این در حالی است که در جامعه ما بسیاری از افراد برای داشتن رابطه جنسی ابتدا مشروبات الکلی مصرف می کنند. نوع تغذیه و ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد نیز در رابطه جنسی تأثیرگذار است.

* دکتر علی شیخ الاسلامی

در همین زمینه بخوانید:

ورود به منطقه ممنوعه -۴// اما و اگرهای به ارگاسم رسیدن زنان

ورود به منطقه ممنوعه-۵// گام به گام تا حل مشکل زودانزالی مردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *