روش برخورد با کودکی که به آلت تناسلی خود دست می زند

زدن کودک به آلت تناسلی - روش برخورد با کودکی که به آلت تناسلی خود دست می زند

ریشه اختلالات جنسی بسیاری از افراد در دوران بزرگسالی به این موضوع برمی‌گردد که این افراد در دوران کودکی با برخورد خشن و بازدارنده والدین در رابطه با مسایل جنسی مواجه شده‌اند. یکی از رفتارهای خشن والدین در زمانی است که کودک به آلت تناسلی خود دست می زند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- دکتر علی شیخ‌الاسلامی، مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان؛ بسیاری از والدین وقتی برای اولین بار می‌بینند که فرزندشان به آلت تناسلی خود دست زده دچار نگرانی شدیدی می‌شوند و برخورد سلبی و خشنی نشان می‌دهند که بسیار آزاردهنده است.

در این شرایط، سوالاتی پیش می‌آید مانند این که آیا باید بی توجه باشیم؟ آیا باید کودک را به سرعت به ترک این رفتار مجبور کنیم؟ یا این که باید این موضوع را مثبت ارزیابی کنیم؟

و لمس آلت تناسلی - روش برخورد با کودکی که به آلت تناسلی خود دست می زند

با کودکی که به آلت تناسلی خود دست می زند برخورد بازدارنده نداشته باشید

نکته‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که وقتی کودک آلت تناسلی خود را لمس می کند، اصلا نباید برخورد بازدارنده داشته باشیم و به کودک نگوییم که حق ندارد چنین رفتاری داشته باشد. چون وقتی کودک این کار را انجام می‌دهد احساس خوب و خوشایندی را تجربه می‌کند اما وقتی ما برخورد بازدارنده‌ای داشته باشیم به او احساس گناه می‌دهیم. نتیجه توام شدن این احساس خوب و احساس گناه این است که کودک در بزرگسالی دچار مشکلات زیادی شود.

 ریشه برخی از اختلالات جنسی به برخورد بازدارنده والدین در کودکی برمی‌گردد

ریشه اختلالات جنسی بسیاری از افراد در دوران بزرگسالی به همین موضوع و برخورد بازدارنده والدین در رابطه با لمس آلت تناسلی برمی‌گردد. عمده کسانی که اختلالات جنسی با منشأ سایکولوژیک دارند این دو احساس را همراه با هم تجربه کرده‌اند.

مثلا در آقایی که اختلال نعوظ با ریشه سایکولوژیک دارد، دیده می‌شود که تجارب جنسی توام با احساس گناه را داشته و حالا که در رابطه قرار می‌گیرد این احساس گناه غلبه کرده و میل جنسی او را سرکوب می‌کند. یا آقایی رابطه فرازناشویی را تجربه کرده و وقتی می‌خواهد در رابطه با همسرش وارد شود احساس گناه سراغش می‌آید و اجازه برانگیختگی جنسی را به او نمی‌دهد.

زدن کودک به آلت تناسلی - روش برخورد با کودکی که به آلت تناسلی خود دست می زند

کودک از روی کنجکاوی به آلت تناسلی خود دست می زند

کودکی که دست به آلت تناسلی خود می‌زند نمی‌داند که این کار خوب نیست و دید جنسی هم نسبت به آن ندارد. او بیشتر از روی کنجکاوی این کار را انجام می‌دهد. اما اگر والدین عکس‌العمل بدی داشته باشند این رفتار به خلوت کشیده می‌شود که مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت. پس اگر چنین رفتاری را مشاهده کردید برخورد بدی نداشته باشید و کاری نکنید که کودک نسبت به خودش حس بدی داشته باشد.

اگر والدین حساسیت روی این موضوع نشان ندهند، پس از مدتی این رفتار از سر بچه می‌افتد و خودبه‌خود دیگر این کار را انجام نمی‌دهد. در کودکانی که زیر 3 سال هستند بهتر است حواس آنها را متوجه فعالیت‌های دیگر کرد. در مورد کودکان بزرگ‌تر هم می‌توان به آنها گفت دست زدن به آلت تناسلی کار درستی نیست اما از برخوردهای خشن باید اجتناب شود.

مطالب مرتبط: 

زمان شروع تمایلات جنسی در کودک// والدین باید چه کارهایی انجام دهند؟

یک نظر

  • خانم گفت:

    درودبرشما دختریک ساله ام پاشنه ی پای خودش میذاره جلوی دستگاه تناسلی وفشارمیده واینکارش باعث ورم یکی از پاهاش شده وحسابی سرش عرق میکنه وداغ میشه چکارکنم لطفاراهنمایی کنید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *