همایش ازدواج آسان در سرای محله شاهین، چرا جوانان ازدواج نمی کنند

شاهین - همایش ازدواج آسان در سرای محله شاهین، چرا جوانان ازدواج نمی کنند

گروه خبر- همایش ازدواج آسان در سرای محله شاهین با حضور و سخنرانی دکتر علی شیخ الاسلامی مدیر عامل موسسه خانواده سلامت بنیان برگزار گردید. در این همایش که به همت سرکار خانم بابایی نماینده موسسه خانواده سلامت بنیان و همکاری مدیریت محله شاهین برگزار گردید راهکارهای ازدواج اسان جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر شیخ الاسلامی با بررسی دلایل جوانان برای عدم ازدواج نقش خانواده و فرهنگ در منفی شدن نگرش جوانان را بررسی کرد و از خانواده ها خواست با برداشتن موانع کمک کنند تا جوانان نسبت به ازدواج نگرشی مثبت پیدا کنند. در ادامه دکتر شیخ الاسلامی به بحث انتخاب همسر اشاره کرد و با رد کلیشه های رایج در جامعه اشاره کرد که یک جوان برای انتخاب درست ابتدا باید خود را به خوبی بشناسد و بعد در مقایسه با خود دست به انتخاب بزند. وی داشتن یک ایده آرمانی در ذهن و مقایسه خواستگاران با این آرمان را باعث ایجاد بروز مشکل در انتخاب عنوان نمود و حیطه های شناخت بهتر در ازدواج را برای حاضرین تشریح کرد.

دکتر شیخ الاسلامی با تشریح ابعاد مختلف شخصیت یک انسان و تاثیر این تفاوتها در زندگی مشترک، شخصیت را یکی از حوزه های مهم برای شناخت دانست. وی با اشاره به باورها و اعتقادات، شناخت عمق باورها و اختلافاتی که در این عمق وجود دارد را مهم توصیف کرد. مدیر عامل موسسه خانواده سلامت بنیان ویژگیهای اقتصادی دو نفر را دیگر حوزه مهم در شناخت قبل از ازدواج دانست. وی همچنین اشاره کرد که ویژگیهای خانوادگی و فرهنگی نیز از دیگر حوزه های شناخت قبل از ازدواج می باشد که باید بدان توجه نمود. دکتر شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه مسایل جنسی نیز نقش اساسی در ازدواج موفق دارند شناخت این حوزه را بعنوان آخرین مرحله از شناخت دو نفر دانست و راهکارهایی برای بهتر شناختن افراد در این حوزه ارائه کرد. در پایان مدیر عامل موسسه خانواده سلامت بنیان به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

photo 2016 06 10 22 56 29 300x169 - همایش ازدواج آسان در سرای محله شاهین، چرا جوانان ازدواج نمی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *