وقتی آتش حسادت “شعله ور” می شود

ور - وقتی آتش حسادت "شعله ور" می شود

شعله ور داستان زندگی مردی به نام فرید است که در سنین میانسالی هنوز به جایی که می خواسته نرسیده و در بحران هویت دست و پا می زند.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، فیلم سینمایی “شعله ور” آخرین ساخته حمید نعمت الله پس از این که سال گذشته روی پرده سینماهای کشور رفت به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است. در این فیلم امین حیایی در شمایلی بسیار دورتر از نقش های گذشته خود و در نقش مردی میانسال ظاهر شده است و پسرش دارا حیایی نیز نقش پسر او را در فیلم برعهده گرفته است.

گفتنی است امین حیایی برای بازی در این فیلم سیمرغ بهترین بازیگر مرد را از جشنواره سی و ششم فیلم فجر دریافت کرد.

شعله ور داستان زندگی مردی به نام فرید است که در سنین میانسالی هنوز به جایی که می خواسته نرسیده و در بحران هویت دست و پا می زند. او که چند سال اعتیاد داشته و در نتیجه اعتیاد و مشکلات اقتصادی و رفتاری از همسرش جدا شده تلاش می کند زندگی جدیدی برای خود بسازد اما در این راه دایم خطا می کند و به بن بست می خورد.

او که یک پسر نوجوان هم دارد علاوه بر مشکلات درونی و عمیق خود دچار مشکلاتی در زمینه ارتباط گرفتن با پسرش هم هست و رفتارهایی مانند حسادت و تنگ نظری، ارتباط او با پسرش را هم دچار چالش می کند. او نمی خواهد و نمی تواند پیشرفت و موفقیت هیچ کس را ببیند چون در باتلاق زندگی خودش فرو رفته و نتوانسته به خواسته هایش برسد و احساس سرخوردگی و بی ارزشی رهایش نمی کند.

فرید هم مانند بسیاری از افرادی که با این قبیل مشکلات دست به گریبان هستند تلاش می کند زندگی اش را تغییر دهد، به پسرش نزدیک شود و در ذهن او از خود یک قهرمان بسازد اما در این کار موفق نیست چون نتوانسته ریشه مشکلات خود را شناسایی و از راه درست آن را رفع کند. در نتیجه، بیشتر و بیشتر در باتلاق مشکلاتش فرو می رود و نه تنها به خودش و کسانی که به آنها حسادت می کند، بلکه به پسرش هم آسیب های جدی وارد می کند.

بزرگترین مشکل فرید که مشکلات دیگر را برای او به همراه می آورد این است که او مسئولیت هیچ یک از ناکامی ها و شکست های زندگی اش را قبول نمی کند و هیچ وقت حتی در درون خود اعتراف به اشتباه نمی کند. او همیشه از دیگران طلبکار است و فکر می کند دیگران حقش را خورده اند اما کمترین تقصیر و قصوری را متوجه خود نمی داند. این ویژگی باعث می شود فرید نپذیرد که مشکل از خودش است و نیاز به اصلاح دارد اما این فرافکنی ها مدام به او و اطرافیانش آسیب می زند. این در حالی است که گام اول برای حل هر مشکلی پذیرفتن نفس آن مشکل و نقش خودمان در ایجاد آن است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *