این کتاب را بخوانید تا بدانید دچار مهرطلبی هستید یا خیر

Untitled 1 - این کتاب را بخوانید تا بدانید دچار مهرطلبی هستید یا خیر

مهرطلبی به معنای اعتیاد به راضی نگه داشتن دیگران است و فرد مهرطلب تا جایی پیش می رود که همیشه منافع و خواسته های او به خاطر دیگران پایمال می شود.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان؛ مهرطلبی یکی از مشکلات روانشناختی رایجی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند اما شاید خودشان هم چندان از حضور این مشکل در وجودشان و تأثیرات آن اطلاع نداشته باشند.

 

مهرطلبی چیست؟

مهرطلبی به معنای اعتیاد به راضی نگه داشتن دیگران است و فرد مهرطلب تا جایی پیش می رود که همیشه منافع و خواسته های او به خاطر دیگران پایمال می شود. مهرطلب ها می خواهند در نظر خودشان و دیگران همیشه تصویری خوب و خوشایند داشته باشند و حتی اگر کسی حقوق آنها را تضییع کند جرأت مخالفت ندارند چون می ترسند طرف مقابل از دست آنها ناراحت شود و او را از دست بدهند. همین مساله باعث می شود آنها حال درونی بدی داشته باشند و احساس بی کفایتی کنند.

 

یکی از کتاب های خوبی که در زمینه مهرطلبی نوشته شده و به خوبی می تواند شما را با زوایای مختلف این مشکل و راه های درمان آن آشنا کند کتاب “مهرطلبی (بیماری راضی کردن دیگران)” نوشته دکتر هریت بریکر (Harriet Braiker)است. این کتاب که توسط مهدی قراچه داغی به فارسی ترجمه شده توسط پیک بهار وارد بازار کتاب شده است و شما می توانید آن را با قیمت 30 هزار تومان تهیه کنید.

 

پرسشنامه ای برای سنجش میزان مهرطلبی

خانم بریکر در کتاب خود درباره تبعات و آثاری که مهرطلبی برای افراد مهرطلب دارد صحبت می کند. همچنین، در این کتاب پرسشنامه ای شامل 24 سوال وجود دارد که شما از طریق پاسخ دادن به آن می توانید نسبت به میزان مهرطلب بودن خود شناخت پیدا کنید.

 

برنامه عملی 21 روزه برای رهایی از مهرطلبی

اگر پس از پاسخ دادن به پرسشنامه به این نتیجه رسیدید که این مشکل در شما وجود دارد اصلا نگران نشوید چون خانم بریکر در این کتاب برنامه ای 21 روزه به شما پیشنهاد می دهد که از طریق آن می توانید گام های مهم و موثری در راه رهایی از مهرطلبی بردارید.

 

پس اگر فکر می کنید خودتان یا اطرافیانتان به این مشکل مبتلا هستید خواندن کتاب مهرطلبی را از دست ندهید.

 

مطالب مرتبط: 

کتاب “آدم های سمی” را بخوانید تا مدیریت رابطه با این آدم ها را یاد بگیرید

دلایل اضطراب های انسان امروزی و راهکارهای درمان آن را در کتاب “اضطراب موقعیت” بخوانید

 

یک نظر

  • ناشناس گفت:

    لطفااقتصاد را هم به کلاسفاید اضافه کنید چون نداشتن دانش اقتصادی سبب بروز مشکلات در خانواده می شود

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *