حس می کنم همسرم به من خیانت می کند، چه کنم؟

1 - حس می کنم همسرم به من خیانت می کند، چه کنم؟

من سارا هستم.۲۹ سالمه و مدت 5 ساله که ازدواج کردم. الان مدت ۱ سال میشه که حس خیلی بدی به زندگی زناشوییم پیدا کردم. همش احساس می کنم همسر م داره بهم خیانت میکنه، دائم سرش توی گوشیه و به من توجهی نمی کنه…

موسسه خانواده سلامت بنیان- یکی از مشکلاتی که این روزها در زندگی مشترک خیلی از زوج ها دیده می شود موضوع خیانت یا شک کردن یکی از طرفین به همسر خود است. در این رابطه یکی از دوستان در فضای مجازی سوال خود را درباره خیانت همسر بیان کرده و آرش هادیان، مشاور و روانشناس به او پاسخ داده است. از آن جایی که ممکن است این پاسخ ها برای شما هم مفید باشد در ادامه نظر شما را به این پرسش و پاسخ جلب می کنیم.

پرسش:

«من سارا هستم.۲۹ سالمه و مدت 5 ساله که ازدواج کردم. الان مدت ۱ سال میشه که حس خیلی بدی به زندگی زناشوییم پیدا کردم. همش احساس می کنم شوهرم داره بهم خیانت میکنه، دائم سرش توی گوشیه و به من توجهی نمی کنه. روی گوشیش رمز گذاشته که من نتونم ازش سر در بیارم. البته یه بار یواشکی تونستم رمز موبایلشو بفهمم و وقتی که حواسش نبود، رفتم سر وقتش. توی اس ام اس هاش یک شماره بود که اسم نداشت و با هم حال و احوال کرده بودند. راستش یکی از دوستام یه بار پیشنهاد داد که یه روز صبح طوری که شوهرم نفهمه موبایلمو بزارم توی حالت ضبط صدا و برم بزارم زیر صندلی ماشینش تا بعدا که طرف زنگ زد یا سوار ماشینش شد بفهمم کیه و به هم چی میگن. خواستم بدونم نظر شما چیه؟ این کار رو انجام بدم؟ چطوری مچش رو بگیرم و مشتش رو وا کنم؟»

زناشویی - حس می کنم همسرم به من خیانت می کند، چه کنم؟

پاسخ:

نکته اولی که می خواهم به شما بگویم این است که این کار جو زندگی شما را خراب می کند. کسی که درباره او حرف می زنید، همسر و شریک زندگیتان است، نه یک مجرم تحت تعقیب. پس سراغ این پلیس بازی ها نروید و مراقب باشید که توصیه های پوچ، اینگونه شما را تحت تأثیر قرار ندهد.

در چنین شرایطی بهتر است ابتدا افکار و رفتار خود را در این مورد خاص مورد بازبینی قرار دهید. اینکه چه دلایلی وجود دارد که ایشان به شما خیانت کند و اینکه نقش شما در آن دلایل احتمالی چیست؟ ببینید آیا در این چند سال همسر کاملی برای او بوده اید و توانسته اید در حد توانتان برایش وقت بگذارید یا بیشتر وقتتان صرف خودتان و خواسته های شخصی تان شده است؟ چقدر توانسته اید خواسته های عاطفی و جنسی او را تأمین کنید تا او مجبور نباشد پا در حیطه روابط فرازناشویی بگذارد.

ممکن است به او احساس مالکیت داشته باشید و یا دائم نگران این باشید که نکند او را از دست بدهید و اگر چنین است، نشان می دهد که شما در خصوص روابط زناشویی، دارای اعتماد به نفس پایینی هستید و فکر می کنید که توانایی اداره کردن آن را ندارید و در این صورت باید برای دریافت کمک تخصصی به سراغ متخصصین امر ازدواج بروید.

آیا شما نسبت به سایر مسایل زندگی هم دچار حس بدبینی می شوی و به مسائل با دید منفی نگاه می کنی و اکثر اوقات نگران هستی که اتفاق بدی رخ دهد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، نشان می دهد که با یک مشکل روانی و آزاردهنده درونی مواجه هستید که از قبل بوده و ازدواج شما فقط آن را تشدید کرده است. پس بر طرف کردن و درمان آن برای شما در اولویت قرار می گیرد و پس از آن باید به موضوع خیانت همسر پرداخت.

همچنین بدانید که اگر فضای ایجاد شده توسط این بدبینی ها همسرتان را تحت تأثیر قرار دهد وارد یک چرخه معیوب خواهید شد. به این صورت که ایشان برای در امان ماندن از این سوءظن ها، ممکن است دست به مخفی کاری بیشتری بزند که این مخفی کاری، خود مهر تأییدی خواهد شد به شک ها و نگرانی های شما درباره او.

.jpg - حس می کنم همسرم به من خیانت می کند، چه کنم؟

قبل از هرگونه اقدامی سعی کنید دنیا را از دریچه نگاه همسرتان ببینید. برای لحظاتی خود را جای ایشان قرار دهید. این کار به درک و همدلی شما کمک خواهد کرد و جواب بعضی از سؤالهایتان را خواهید گرفت. نکته بسیار مهم این است که ما به هیچ وجه رفتارهای همسر شما را تأیید نمی کنیم و معتقد به درستی رفتار وی نیستیم، اما در اینجا عرض بنده این است که شما باید درباره این مسأله و در خصوص رفتارهایش و اثری که بر شما می گذارد حرف بزنید و او را از ر ا احساسات منفی ناشی از آن آگاه کنید.

حتی با فرض اینکه این نگرانی ها بجا و همسرتان واقعا در حال انجام یک خطای زناشویی یا خیانت است، بهتر است شما ابتدا رفتارهای خودتان را مورد بازبینی قرار دادید. پس از آن، بهترین کار گفتگوی دوجانبه و بررسی دلایل بروز این خطاست. البته مراقب باشید هیجانات ناشی از این مسأله، گفتگوی شما را به سمت جر و بحث پیش نبرد و اگر چنین شد و بعد از تلاش های مکرر راه به جایی نبردید حتما از متخصصین روانشناسی و مشاوره حوزه ازدواج و خانواده کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: 

چرا بعضی از زنان و مردان به همسرشان خیانت می کنند؟

چهار مدل شخصیتی که بیشتر از دیگران به همسر خود خیانت می کنند؟

‫6 نظر

  • مبینا گفت:

    سلام من مبینام ۲۰ سالمه ۳ ساله که ازدواج کردم یک ساله احساس میکنم با یکی هستش ینی قبل ازدواجمون با یکی بوده که همو دوست داشتن ولی باش راضی نشده.یه سال بعد ازدواجمون پیاماشونو دیدم ینی پیامای عاشقانه نبود ولی هی دختر میومد پیام میداد می‌گفت من بابام اینا میخوان بزور شوهرم بدن و اینا.بعدش از شوهرم پرسیده بود شما همسرتونو دوست دارید شوهرم نوشته بود با دنیا عوضش نمیکنم از اون موقع بهش شک دارم.دارم دیوونه میشم همش فک میکنم با اونه.چیکار کنم به نظرتون؟؟

  • یه بنده خدا گفت:

    سلام من و همسرم ۴ ساله ازدواج کردیم شوهرم همش سرش تو گوشیه بهم خیلی کم تر از قبل توجه میکنه چن ماه پیش میگفت چون بچه دار نمیشم میخاد یه زن دیگه بگیره این چن روزم گیر داده یه زن دیگه رو بیاره خونه با هم مست کنیم سه تایی رابطه داشته باشیم نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید 😔😔😔😔😭😭😭😭😭

    • Azade گفت:

      جدا شو واقعا

      • ساحل صداقت گفت:

        نه تنها طلاق بگیر بلکه مهریه هم بگیر واین رفتار خبیس و کثیفش به عنوان جرم و شکنجه روحی و جسمی به قانون گزارش کن اگه قتل جرم نبود میگفتم بکشش

  • pari گفت:

    سلام خسته نباشید من یه ماهه عقدم و خواهر شوهرم همش تو گوشم میخونه که داداشم با اون زن داداشم که جاریم میشه رابطه داره بهم میگه خوبی منو میخاد میگه که داره داداشم بهت خیانت میکنه بجنب تا دیر نشده من یه جورایی به شوهرم گفتم رابطت با زنداداشت خیلی از حد راحتی گذشته و من خبر دارم که اون نیت دیگه ای داره از رابطه با تو شوهرم انکار نکرد و جوری جلوه داد که آره اون نیت دیگه ای داره و من مواظب زندگیمم و خیانت نمیکنم بهت این حرفا دوباره که حساسیت نشون دادم کلا انکار کرد امروزم به بهانه کار تیپ زده رفته بیرون و من شک دارم بهش اما نمیدونم حرفای خواهر شوهرم درسته یا شوهرم ولی حس میکنم داره بهم خیانت میکنه از وقتی هم که فهمیده شوهرم کلا رابطه واتساپ و اینستا رو قط کرده با زنداداشش و این شک منو بیشتر میکنه بنظرتون چیکار کنم🥺🥺😔

  • فاطمه گفت:

    من زهراهستم 25سالمه .تقریبا یک سال پیش همسرم به من خیانت کرد من خیلی ساده بودم یعنی از چشام بیشتر بهش اعتماد داشتم .یه روز بهش گفتم گوشی تو بده نگاه کنم نداد گفت میخوای چیکار بعددو سه ماه گذشت و بازهم رمز گوشیشو نگفت دیگه بهش شک کردم .هر وقت میگفتم رمز گوشیتو بگو میگفت تو به من شک داری هر وقت از شک بیرون اومدی اون وقت میدم .واقعن دیگه رفته بود رو مخم گوشی خودم هم زد خراب شد اون دوتاگوشی داشت گفتم بهش یکی شو بده به من خراب بعد چند روز داد گوشیرو قبل اینکه بده به من همه ی عکساشو پیام هاشو پاک کرد بالاخره زد کارخانه همشو پاک کرد بجز گزاشات شمارهاش مونده بودبا یکی از شماره هاتقریبا20 دقیقه حرف زده بود اونو برداشتم باگوشی خودم تماس گرفتم یه خانم برداشت ازش حرف کشیدم بالاخره فهمیدم و مچشو گرفتم جنگو دعوا برقرار شد دیگه به غلط کردم این حرفا افتاد هنوز داریم زندگیمون رو میکنیم حالا توبه کرده البته پاش وایسته .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *