ورزش هایی که مشکلات جنسی شما را کاهش می‌دهند و لذت جنسی را چند برابر می‌کنند

ورزش-و-سکس

داشتن ورزش منظم کمک می‌کند تا افراد در روابط جنسی خود از قدرت و توان بیشتری برخوردار شوند و لذت جنسی را بهتر درک کنند.

دکتر علی شیخ‌الاسلامی، سکس‌تراپ و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان- یکی از اقداماتی که افراد می‌توانند برای داشتن روابط جنسی بهتر و کسب لذت بیشتر از روابط جنسی خود داشته باشند ورزش است. داشتن ورزش منظم کمک می‌کند تا فرد قدرت و توان جنسی بالاتری داشته باشد و از درد و ناراحتی کمتری بعد از روابط جنسی رنج ببرد.

 

ورزش منظم باعث افزایش لذت از سکس و کاهش درد بعد از رابطه می‌شود

بسیاری از مردان یا زنان از توان و قدرت بدنی خود در حین روابط جنسی راضی نیستند و برخی نیز بعد از روابط جنسی دچار گرفتگی عضلانی و یا درد می‌شوند. داشتن ورزش منظم کمک می‌کند تا افراد در روابط جنسی خود از قدرت و توان بیشتری برخوردار شوند و لذت جنسی را بهتر درک کنند. همچنین، باعث می‌شود که به علت کم شدن درد و رنج بعد از رابطه، رضایت بیشتری از رابطه خود داشته باشند.

در حین رابطه جنسی بخشی از عضلات درگیر این رابطه هستند و این مساله باعث مصرف انرژی بیشتر و خستگی بعد از رابطه می‌شود. همچنین، بخشی از عضلات به‌ویژه در ناحیه پرینه یا زیرین لگن (حدفاصل بین مقعد تا ناحیه تناسلی) نقش مستقیمی در عملکرد جنسی فرد دارند.

 

مردان و زنانی که عضلات ضعیفی دارند، در سکس با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟

مردانی که عضلات ضعیفی در این ناحیه داشته باشند در رابطه جنسی خود لذت کمتری را تجربه می‌کنند و مشکلاتی مثل زودانزالی یا عدم درک لذت از انزال خواهند داشت. زنان نیز ممکن است درد حین مقاربت، گرفتگی عضلات لگن و دردهای تیرکشنده در ناحیه تناسلی را تجربه کنند.

ورزش منظم از دو جهت کمک کننده است. از یک طرف، با تقویت عضلات بدن کمک می‌کند تا فرد با احساس سلامتی و شادابی بیشتری درگیر روابط جنسی شود و از سوی دیگر، با کم کردن مشکلات و خستگی پس از رابطه باعث می‌شود لذت رابطه جنسی، پایداری بیشتری داشته باشد.

ورزش به دو شکل می‌تواند صورت گیرد یکی ورزش عمومی برای افزایش سلامتی بدن و تقویت عمومی عضلات و دیگری، ورزش اختصاصی برای عضلات ناحیه پرینه و کمر که کمک کند تا مشکلات رابطه جنسی کمتر شود و قدرت جنسی فرد افزایش یابد.

 

ورزش‌های عمومی که کمک می‌کنند رابطه جنسی بهتری داشته باشید

توصیه می‌شود افراد حداقل در هفته 3 جلسه نیم ساعته، ورزش منظم داشته باشند و در این جلسات با انتخاب تمرینات مناسب به افزایش مقاومت و استقامت و سرعت عمل عضلات مختلف بدن شامل عضلات گردن، عضلات بازو و کتف، عضلات ساعد و دست، عضلات سینه‌ای، عضلات ستون فقرات، عضلات کمر و باسن، عضلات ران‌ها و ساق پاها بپردازند و با حرکات چرخشی مفاصل به نرمی و تحرک بیشتر این مفاصل کمک کنند.

داشتن روزانه 15 دقیقه پیاده‌روی در فضای مناسب و به‌صورت ورزشی نیز کمک کننده می‌باشد.

 

برای تقویت عضلات کمر این حرکات را انجام دهید

برخی عضلات، درگیری مستقیمی در رابطه جنسی دارند که از جمله آنها می‌توان به عضلات کمر و ستون فقرات کمری و عضلات ناحیه پرینه اشاره کرد.

برای تقویت عضلات کمر چندین ورزش توصیه می‌شود:

1. فرد دراز کشیده و زانوها را جمع می‌کند به‌گونه‌ای که کف پا روی زمین باشد سپس بدون اینکه پشت یا باسن از روی زمین بلند شود به کمر قوس می‌دهد به‌گونه‌ای که یک دست به راحتی بتواند گودی کمر را پر کند. بعد از 3 ثانیه فرد کمر را به زمین می‌چسباند و بعد از 3 ثانیه مجددا به کمر قوس می‌دهد. این حرکت ورزشی می‌تواند در چند نوبت و هر بار بین 10 تا 15 مرتبه تکرار شود.

ac image EV1590471986Cu - ورزش هایی که مشکلات جنسی شما را کاهش می‌دهند و لذت جنسی را چند برابر می‌کنند

2. فرد روی زمین دراز می‌کشد، یکی از پاها را روی سینه جمع می‌کند و با دست نگه می‌دارد و به مدت 5 ثانیه آنرا نگه می‌دارد سپس پا را رها کرده و پای دیگر را جمع می‌نماید و 5 ثانیه نگه می‌دارد. این حرکت نیز می‌تواند 2 تا 3 نوبت در روز و هر بار بین 10 تا 15 مرتبه انجام شود.

0dd1bcd5f4649c200b5ba5e546a6fafe niksho com - ورزش هایی که مشکلات جنسی شما را کاهش می‌دهند و لذت جنسی را چند برابر می‌کنند

3. فرد روی زمین دراز می‌کشد، یکی از پاها را بدون خم شدن زانو بلند می‌کند تا با بدن زاویه 90 درجه بسازد سپس 5 ثانیه پا را نگه داشته و بعد پا را رها و پای مقابل را بلند می‌نماید. این حرکت نیز می‌تواند در دو نوبت و هر بار بین 10 تا 15 مرتبه انجام شود.

kegel - ورزش هایی که مشکلات جنسی شما را کاهش می‌دهند و لذت جنسی را چند برابر می‌کنند

نکته‌ای که باید توجه داشت این است که فردی که برای بار اول شروع به انجام این حرکات می‌نماید باید برای چند روز این حرکات را با تعداد حداکثر 5 مرتبه انجام دهد و بعد به تدریج تعداد حرکات را به 10 تا 15 مرتبه افزایش دهد تا بدن وی بتواند خود را با این حرکات تطبیق دهد و دچار گرفتگی و خستگی عضلات نشود.

 

ورزش کگل و حرکاتی که باید برای تقویت عضلات پرینه انجام دهید

برای تقویت عضلات پرینه نیز ورزش‌های مختلفی وجود دارد که عمده‌ترین این ورزش‌ها و مشهور‌ترین آنها ورزش‌های کگل است.

در قسمت زیرین لگن بین مقعد و ناحیه تناسلی عضلاتی وجود دارند که در رابطه جنسی و عمل تخلیه ادرار و مدفوع نقش دارند. تقویت این عضلات می‌تواند کمک کند تا افراد رابطه جنسی بهتری داشته باشند و از بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف عضلات این ناحیه رهایی یابند.

طریقه انجام این ورزش بدین صورت است که فرد عضلاتی که در هنگام متوقف ساختن جریان ادرار منقبض می‌کند را منقبض کرده تا 3 ثانیه نگه می‌دارد سپس آنها را رها می‌کند و این حرکت را چندین بار در روز و هر بار بین 10 تا 15 مرتبه انجام می‌دهد.

این حرکت در حالت خوابیده، نشسته، پای تلویزیون یا هنگام رانندگی یا در هر شرایط دیگری قابل انجام است.

 

ورزش کگل چه فوایدی برای زنان دارد؟

منافع ناشی از ورزش کگل در زنان شامل موارد زیر است:

  1. پیشگیری و درمان بی اختیاری ادرار ناشی از استرس
  2. بهبود وضعیت سکس
  3. افزایش خون‌رسانی و عصب‌رسانی لگن
  4. بهبود مشکلات ناشی از زایمان
  5. افزایش ضخامت دیواره مجرای تناسلی و لغزنده‌سازی مجرا در سنین یائسگی
  6. تقویت عضلات پوبوکوکسیژئال

 

فوایدی که با انجام ورزش کگل نصیب مردان می‌شود

فواید ورزش کگل در مردان نیز به شرح زیر است:

  1. افزایش قدرت جنسی مرد
  2. تقویت عضلات ناحیه لگن
  3. افزایش لذت ناشی از سکس
  4. درمان زود انزالی
  5. درمان خروج منی همراه ادرار
  6. افزایش خون‌رسانی و عصب‌دهی ناحیه لگن
  7. بهبود مشکلات نعوظی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *