انواع فیلم هایی که سکس را به نمایش می گذارند و آسیب های فیلم های پورنوگرافی

آسیب-پورنوگرافی

یکی از ناهنجاری های فیلم های پورنوگرافی نمایش خشونت سکسی علیه زن است. در این فیلم ها مردان با خشونت به سکس با زن می پردازند و بدین گونه تصویر می شود که زن از خشونت و درد در حین سکس لذت زیادی می برد و این موضوع باعث می شود افراد این تصور غلط را داشته باشند و سکسی توام با خشونت را داشته باشند که منجر به مشکلاتی در زندگی زناشویی شان شود.

موسسه خانواده سلامت بنیان، سه دسته فیلم داریم که صحنه های سکس را به نمایش می گذارند. یک دسته از این فیلم ها، فیلم های پورنوگرافی هستند که هدف از ساخت آنها سکس و تحریک سکسی است و تماما صحنه های سکس را به نمایش می گذارند و به جز سکس به چیز دیگری نمی پردازند.

دسته دیگر، فیلم های معمولی هستند که سکس نیز در سیر فیلم و بعنوان بخشی از فیلم مد نظر قرار گرفته و سکس شخصیت های فیلم بعنوان بخشی از جریان فیلم به نمایش در می آید و سکس تمام فیلم نیست بلکه بخشی از آن می باشد. این فیلم ها خود به چند زیر گروه تقسیم می شوند که این تقسیم بندی بستگی به میزان نمایش اندام های سکسی و رفتارهای سکسی دارد.

دسته سوم، فیلم هایی هستند که برای آموزش سکس و رابطه جنسی ساخته می شوند و هدف آنها آموزش سکس است.

porn ruins relationships - انواع فیلم هایی که سکس را به نمایش می گذارند و آسیب های فیلم های پورنوگرافی

آسیب های تماشای فیلم های پورنوگرافی

آنچه که در جامعه ما بعنوان فیلم آموزش جنسی یا سکس مورد استفاده قرار می گیرد فیلم های دسته اول است. در این فیلم ها چون بحث عشق یا روابط عاطفی مطرح نیست و صرفا لذت جویی مد نظر است آموزش درستی ارائه نمی شود و از لحاظ جنسی نیز تحریک مناسبی برای یک زوج ایجاد نمی کند.

در فیلم های پورنوگرافی، روش های ناهنجار یا آسیب زای سکس به تصویر کشیده می شود و متاسفانه افراد به دلیل نا آگاهی از بسیاری از مسایل این روش ها را بهنجار فرض کرده و مبادرت به انجام آن می نمایند که عوارض ایجاد می کند و سبب بروز مشکلاتی برای آنها می شود. این فیلم ها از عشق تهی بوده و دو نفر یا چند نفری که در آن مشغول سکس هستند فقط به لذت جویی مادی می پردازند و جنبه های روانی سکس و ارضا در این فیلم ها مورد توجه واقع نمی شود. همچنین در این فیلم ها به دلیل استفاده از حقه های تصویری و همچنین به هم چسباندن بخشهای مجزا از هم و یکسره نشان دادن آن تصورات غلطی در ذهن افراد شکل می گیرد که باعث برخی مشکلات در افراد می شود.

به پورن - انواع فیلم هایی که سکس را به نمایش می گذارند و آسیب های فیلم های پورنوگرافی

این فیلم ها باورهای غلطی را در جوامع دامن می زنند که باعث فروش پر سود برخی از اقلام و وسایل و ادوات جنسی می شود و سود سرشاری را به جیب کمپانی های تولید کننده می ریزد.

بعنوان نمونه، یکی از باورهای غلطی که در این فیلم ها ترویج می شود بحث رابطه بین لذت جنسی و اندازه آلت تناسلی آقایان است. در فیلم های پورنوگرافی ، آلت تناسلی به گونه ای به نمایش در می آید که اندازه ای بسیار بزرگ داشته و اینگونه القا می شود که هر چه اندازه آلت بزرگتر باشد مرد و زن لذت بیشتری می برند. استفاده از حقه های تصویری در این زمینه بسیار زیاد است و با استفاده از شیوه های مختلف آلت های کوچک نیز بزرگ جلوه داده می شوند. دقت در برخی صحنه ها این حقه ها را به آسانی می نمایاند.

یکی دیگر از مشکلات این فیلم ها جا انداختن برخی روش های نا بهنجار بعنوان هنجار های جنسی است. در این فیلم ها بگونه ای نشان داده می شود که سکس دهانی و مقعدی جزیی از سکس است که تمام لذت سکس در آن است و اگر فردی چنین سکسی را در حین سکس خود تجربه نکند لذتی از سکس نبرده و سکس کاملی را تجربه نکرده است. چون بسیاری از زنان با چنین سکسی مشکل دارند فرد عملا در سکس خود دچار مشکلات زیادی می شود و رضایت کاملی از سکس خود نخواهد داشت.

پورنوگرافی - انواع فیلم هایی که سکس را به نمایش می گذارند و آسیب های فیلم های پورنوگرافی

ناهنجاری دیگری که در فیلم های پورنوگرافی رواج داده می شود خشونت سکسی علیه زن می باشد. در این فیلم ها مردان با خشونت به سکس با زن می پردازند و بدین گونه تصویر می شود که زن از خشونت و درد در حین سکس لذت زیادی می برد و این موضوع باعث می شود افراد این تصور غلط را داشته باشند و سکسی توام با خشونت را داشته باشند که منجر به مشکلاتی در زندگی زناشویی شان شود.

نکته دیگری که در فیلم های پورنوگرافی وجود دارد بی ارزش نشان دادن شخصیت زن است. در این فیلم ها مرد هر نوع لذتی از زن می برد و به هر شکلی که بخواهد از زن لذت می برد و زن بعنوان یک موجود واجد حق لذت بردن شناخته نمی شود بلکه بعنوان یک وسیله برای لذت رساندن معرفی می شود.

فیلم هایی با نمایش عاشقانه از سکس

در فیلم های دسته دوم، شرایط کاملا متفاوت و بسته به شرایط فیلم متغیر است. برخی فیلم های عاشقانه صحنه های درستی از سکس را به تصویر می کشند و روابط عاشقانه بین زن و مرد را به نمایش می گذارند و برخی نیز متاسفانه وضعیت های نادرست و نابهنجاری از سکس دارند. فیلم هایی که عاشقانه سکس بین زوجین را به تصویر می کشند فیلم هایی هستند که می توانند قابل استفاده باشند تا افراد یک سکس درست را بیاموزند.

فیلم های آموزشی

فیلم های دسته سوم، هیچ ربطی به پورنوگرافی ندارند و چون از ابتدا مبنا را آموزش قرار داده اند قابل استفاده ترند. در این فیلم ها برخی از رفتارهای سکسی به تصویر کشیده می شود. مثلا پوزیشن های مختلف سکس یا مراحل پیش نوازش و … به تصویر کشیده می شود تا شرکای جنسی بیاموزند چگونه می توانند سکس داشته باشند. برخی نمونه ها سکس گاید یا لاورز گاید می باشند. فیلم هایی که نحوه رابطه جنسی و پوزیشن های مختلف را به تصویر می کشند و توضیحاتی در این زمینه ارایه می نمایند. دیدن این فیلم ها در حضور یک کارشناس می تواند کمک کند تا افراد آموزش لازم را بگیرند و مهارت آموزی مناسبی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *