«باج‌گیری عاطفی» و آموزش رهایی از قربانی شدن

باج گیری عاطفی - «باج‌گیری عاطفی» و آموزش رهایی از قربانی شدن

آموزه‌های کتاب باج‌گیری عاطفی به شما کمک می‌کند پایه‌های روابط خود را تقویت کنید و قربانی کسانی که به دنبال استثمار شما هستند، نشوید.

موسسه خانواده سلامت بنیان- کتاب «باج‌گیری عاطفی» را دکتر سوزان فوروارد نوشته و منیژه بهزاد (شیخ جوادی) آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است. این کتاب در سال 96 توسط نشر پیکان به چاپ رسید و روانه بازار کتاب شد.

در ادامه عنوان این کتاب آمده است: «وقتی اطرافیان از ترس، تعهد و احساس گناه برای استثمار شما استفاده می‌کنند». همین عنوان می‌تواند شناختی نسبتی درباره موضوع و محتوای کتاب برای ما ایجاد کند.

باج‌گیری عاطفی به این معناست که افراد نزدیک به ما به دلیل انجام ندادن کاری که آنها می‌خواهند، ما را تهدید به مجازات می‌کنند. این مساله نوعی سوءاستفاده از رابطه عاطفی محسوب می‌شود و برای ادامه رابطه بسیار آسیب‌ زننده است.

در کتاب باج‌گیری عاطفی که پر فروش‌ترین کتاب سوزان فوروارد است، نویسنده ابتدا به شناخت ساختار روابط عاطفی می‌پردازد سپس عواملی که به این رابطه آسیب می‌زنند را مطرح می‌کند و راه‌های مقابله با این مساله را آموزش می‌دهد. با استفاده از نکاتی که در این کتاب مطرح می‌شود می‌توان پایه‌های روابط عاطفی را تقویت کرد و از آسیب دیدن این روابط جلوگیری نمود.

دکتر فوروارد در این کتاب، روابط را به شکلی دقیق کالبدشکافی می‌کند و به قربانیان باج‌گیری عاطفی یاد می‌دهند چگونه با افراد باج‌گیر مواجه شوند. او این کار را با ارایه گام‌هایی مشخص، تمرین‌های کاربردی و تکنیک‌های ارتباطی انجام می‌دهد و به افراد کمک می‌کند در رابطه عاطفی تبدیل به فرد قوی‌تری شوند.

دکتر سوزان فوروارد پیش از این نیز کتاب‌های پر فروشی مانند «مردهایی که از زنان متنفرند و زن‌هایی که آنها را دوست دارند»، «والدین»، «عشق وسواسی»، «خویشاوندی سببی خطرناک»، «بی اعتباری پول»، «خیانت بی‌گناهی» و «عشق کاذب» را منتشر کرده بود. جدیدترین کتاب او نیز «مادرهایی که نمی‌توانند عاشق باشند» نام دارد.

مطالب مرتبط: 

کتاب «خوش‌بینی آموخته شده» و حرکت از بدبینی به خوش‌بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *