مردان نیازی به خلبان و پرستار و ملوان ندارند! رفتارهایی به سبک پورن استارها چاره مشکلات زناشویی است؟

لباس خواب

صحبت‌های ایشان بیش از آنکه آموزش مسائل جنسی باشد آموزش پورن استار شدن به زنان است. او شان مردان را تا حد گرسنگان جنسی که دنبال پورن استار هستند و شان زنان را نیز در حد اینکه باید تبدیل به پورن استار شوند پایین آورده است.

دکتر علی شیخ الاسلامی؛ مدیر عامل موسسه خانواده سلامت بنیان- اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که خانمی که‌ نمی‌دانم چه تخصصی دارند در جمع تعداد زیادی از خانم‌های مذهبی با آب و تاب راجع به رفتارهایی که برای همسرانشان خوشایند است سخن‌ می‌گوید و توصیه‌ می‌کند که با خرید لباس خواب‌های مختلف رفتارهایی شبیه پورن استارها از خود داشته باشند تا همسرانشان را برای خود حفظ کنند و مانع از بیراهه رفتن ایشان شوند.

بعنوان فردی که سابقه‌ای بیش از 13 سال در حوزه آموزش مسائل جنسی و درمان مشکلات این حوزه دارم از این سخنان بسیار تعجب کردم و از اینکه این خانم خود مذهبی است و در جمع مذهبی‌‌‌ها چنین سخنانی بر زبان‌ می‌راند بیشتر متاسف شدم.

پایین آوردن شأن مردان و زنان در حد گرسنگان جنسی و پورن استارها

صحبت‌های ایشان بیش از آنکه آموزش مسائل جنسی باشد آموزش پورن استار شدن به زنان است. او شان مردان را تا حد گرسنگان جنسی که دنبال پورن استار هستند و شان زنان را نیز در حد اینکه باید تبدیل به پورن استار شوند پایین آورده و به نظر‌ می‌رسد ایشان معضل مشکلات جنسی در جامعه را پورن استار نبودن زنان‌ می‌داند و فکر‌ می‌کند اگر زنان چنین نقشی بازی کنند دیگر مردان سراغ پورن استارها در فضای مجازی‌ نمی‌گردند. قطعا چنین راهکارهایی کمکی به حل معضلات جنسی زندگی زناشویی افراد‌ نمی‌کند.


تست هالبرت

آزمونی برای سنجیدن میزان تمایل جنسی

زندگی مشترک و ازدواج امری است که بر مبنای یک قرارداد اجتماعی بین دو انسان شروع‌ می‌شود که هر دو از شانی انسانی و برابر با هم برخوردارند و قرار است در مسیر زندگی به هم آرامش بدهند و نیاز‌های همدیگر را برآورده سازند. یکی از نیاز‌های اصلی که زن و مرد در زندگی مشترک  دارند و باید بدان توجه خاص بکنند نیاز جنسی است. هم مرد و هم زن به ارضای غریزه جنسی نیاز دارند و یکی از جنبه‌‌های مهم زندگی مشترک نیز رابطه زناشویی و سکس‌ می‌باشد.

بخشی از اختلالات جنسی ناشی از تماشای فیلم‌های پورن است

در جامعه ما متاسفانه آموزش رسمی در مورد مهارت‌های زندگی زناشویی و سکس وجود ندارد و افراد این آموزش‌ها را از مجاری غیر رسمی دریافت‌ می‌کنند. گروه همسالان، دوستان و اینترنت مهمترین منابع آموزش مسائل جنسی هستند و متاسفانه بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که از این طریق فرد دریافت‌ می‌کند نادرست و نامعتبر است و بجای آموزش رفتار درست برخی رفتار‌های نامناسب و آسیب‌زا را آموزش‌ می‌دهد.

یکی از عمده‌ترین منابع یادگیری سکس و رفتار‌های جنسی نیز متاسفانه فیلم‌های پورنوگرافی است که نه تنها از نظر علمی جنبه آموزشی ندارد بلکه دیدن و تماشای آنها خود باعث ایجاد مشکلات زیادی‌ می‌شود و بخشی از اختلالات کنش جنسی نشات گرفته از آنهاست.

آموزش‌های غلط در زمینه مسایل جنسی

در چنین شرایطی طبیعی است که افراد رفتار‌های جنسی درستی نداشته باشند و در این زمینه دچار مشکلات فراوان باشند و حتی نگرش صحیح نسبت به سکس و رابطه جنسی هم وجود نداشته باشد. در سال‌های اخیر به دلیل پاره‌ای از تغییرات اجتماعی و گسترش برخی رفتارهایی که از نظر قوانین و عرف حاکم نابهنجار محسوب‌ می‌شوند و آسیب‌هایی چون طلاق که ریشه در عدم آموزش صحیح مسائل جنسی و رفتار‌های درست جنسی دارد، فضایی برای ارائه آموزش‌های مسائل جنسی باز شده است ولی متاسفانه شاهدیم برخی از این آموزش‌ها توسط افرادی ارائه‌ می‌شود که خود درک درستی از رفتار جنسی بهنجار و سالم نداشته و اطلاعات علمی و به روزی نیز در این حوزه ندارند.

این اصول را رعایت کنید تا سکس سالم و درستی داشته باشید

سکس صحیح مبتنی بر حقوق متقابل جنسی بین زن و مرد و شان برابر‌ می‌باشد و طبق یک قرارداد جنسی فیمابین زن و مرد بر اساس اشتراکات صورت‌ می‌گیرد و در این زمینه هر دو طرف ماجرا باید رضایت داشته باشند و هیچ یک دیگری را بر خلاف میل خویش نباید وادار به انجام رابطه جنسی یا رفتار خاصی در رابطه بنماید.

به همین دلیل توصیه‌ می‌شود زن و مرد قبل از ازدواج و بعد از ایجاد شناخت مناسب نسبت به هم، راجع به موضوع رابطه جنسی، میزان تمایل جنسی خویش و انتظاراتی که در رابطه از طرف مقابل دارند نیز صحبت کنند و با هم روی یک قرارداد جنسی به توافق برسند تا در زندگی مشترک بر مبنای چنین قراردادی پیش بروند. هر فردی تمایل جنسی و انتظارات و خواسته‌‌های خاص خود را در رابطه جنسی دارد و اگر توافقی روی این انتظارات و خواسته‌‌‌ها وجود نداشته باشد در زندگی مشترک دچار مشکل خواهند شد.

همچنین یک رابطه جنسی خوب و مناسب واجد ویژگی‌ها و اصولی چون بهنگام بودن، دوسویه بودن، پیش نوازش مناسب و آرامش و طمانینه در رابطه‌ است و افراد باید بیاموزند که در رابطه جنسی لازم است حیا و خجالت را کنار بگذارند، به بدن خود و دیگری احترام بگذارند و فعالانه تلاش کنند تا هم خود و هم دیگری از این رابطه لذت ببرند و به آرامش برسند.

در یک رابطه سالم جنسی مرد مربی زن و زن مربی مرد خویش است تا هر دو به همدیگر کمک کنند تا با بدن دیگری و نقاط تحریک آمیز بدن وی آشنا شود و بتوانند در هر رابطه تحریک و لذت بیشتری از طرف مقابل دریافت کنند. افراد باید بعد از سکس نیز بازخورد مناسبی به هم بدهند. رعایت این قواعد کمک‌ می‌کند تا نهایت آرامش از یک رابطه جنسی کسب شود.

علاوه بر این قواعد افراد باید یاد بگیرند که یک رابطه عاطفی مناسب که در آن زن به مرد آرامش، امنیت و اقتدار و مرد نیز آحترام، محبت و توجه را به همسر خویش ارزانی دارد کمک‌ می‌کند تا لذتی که در رابطه جنسی کسب‌ می‌کنند بیش از پیش گردد.

با چنین آموزش‌هایی است که‌ می‌توان کمک کرد تا افراد ضمن حفظ شان و جایگاه انسانی خویش نهایت لذت و آرامش را از رابطه جنسی ببرند و برای کسب چنین آرامش و لذتی دنبال پورنوگرافی و روابط فرازناشویی نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *