سرد مزاجی مردان با کدام مواد غذایی درمان می شود؟

سرد-مزاجی-مردان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زن و شوهرها درگیر آن هستند سرد مزاجی یکی از طرفین است که ممکن است کار زندگی را به جاهای باریکی مانند سردی رابطه عاطفی و طلاق نیز بکشاند.

موسسه خانواده سلامت بنیان؛ میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی علاوه بر این که متأثر از برخی عوامل روانشناختی و زیستی است به نوع تغذیه زن و مرد هم مرتبط است و از طریق بهبود تغذیه می توان رابطه جنسی بهتری را تجربه کرد.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زن و شوهرها درگیر آن هستند سرد مزاجی یکی از طرفین است که طرف مقابل را آزار می دهد و حتی ممکن است کار زندگی را به جاهای باریکی مانند سردی رابطه عاطفی و طلاق نیز بکشاند. در این گزارش قصد داریم برخی از مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که می توانند سرد مزاجی مردان را کاهش دهند و منجر به ایجاد گرمی در رابطه زناشویی شوند.  

لوبیای سیاه را به لیست خرید خود اضافه کنید

لوبیای سیاه یکی از غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی مردان است و با افزایش انرژی و میل به فعالیت جنسی در مردانی که سالم هستند ارتباط مستقیم دارد. پس اگر می خواهید رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید لوبیای سیاه را در لیست خرید خود قرار دهید.

از دارچین خوشبو غافل نشوید

دارچین یکی از ادویه هایی است که طبع گرمی دارد و مصرف آن می تواند در رفع سردی مزاج تأثیر زیادی داشته باشد. پس اگر احساس سرد مزاجی در خودتان یا همسرتان دارید عصرها در چایتان یک عدد چوب دارچین بیندازید یا دمنوش دارچین میل کنید.

زعفران خوش رنگ و بو را دریابید

زعفران گیاهی است که می تواند شما را شاد و پر انرژی کند و برای سرد مزاجی مردان هم خوردن شربت زعفران به همراه عرق بهارنارنج توصیه می شود. همچنین چلوگوشت با زعفران یکی از غذاهایی است که می تواند به گرم مزاج شدن مردان کمک کند و آنها را از سرد مزاجی نجات دهد.

.jpg - سرد مزاجی مردان با کدام مواد غذایی درمان می شود؟

جنسینگ چینی بخورید

استفاده از گیاه جنسینگ هم که ریشه یک گیاه چینی است می تواند در درمان سرد مزاجی مردان موثر باشد. چینی ها مصرف این گیاه را در برنامه غذایی معمول خانواده قرار می دهد و به این ترتیب از ناتوانی و کم توانی جسمی و جنسی در میان اعضای خانواده پیشگیری می کنند. البته، نگران نباشید این گیاه در کشور ما هم پیدا می شود و می توانید عصاره آن را از داروخانه ها تهیه  کنید.

ادویه ها را فراموش نکنید

خوردن ادویه های تند و تیز علاوه بر این که مزه غذاها را بهتر می کند می تواند کمک بزرگی برای درمان سرد مزاجی باشد چرا که ادویه ها طبع بسیار گرمی دارند. مثلا خوردن سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، جوزهندی، زنجبیل، سیاه دانه، هل و … را در برنامه غذایی تان قرار دهید تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید.

.jpg - سرد مزاجی مردان با کدام مواد غذایی درمان می شود؟

مغزهای گرم میل کنید

مغزهایی مانند بادام، گردو، پسته، فندق و تخمه آفتابگردان هم به دلیل طبع گرمی که دارند می توانند شما را از سرد مزاجی نجات دهند و در صورت مداومت در استفاده، شما را تبدیل به انسانی گرم مزاج کنند.

با میوه ها و سبزیجات سرد و گرم آشنا شوید

میوه ها و سبزیجات هم می توانند به شما کمک کنند اما ابتدا باید در مورد طبع سرد یا گرم هر یک از میوه ها آگاهی داشته باشید سپس از آنها استفاده کنید. مثلا خوردن میوه های گرم مانند نارگیل، خرما، انار شیرین، انگور، انجیر، گلابی و خربزه می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد اما از مصرف میوه های سرد مانند خیار، هندوانه، شفتالو و میوه های ترش باید پرهیز کنید. در مورد سبزیجات هم مصرف نعنا، پیاز، هویج، کرفس، شاهی و تره مفید است.

ترشیجات را کنار بگذارید 

اگر می خواهید میل جنسی خوبی داشته باشید و به شما برچسب سرد مزاجی نخورد باید از مواد غذایی ترش مانند انواع ترشی ها، لواشک، تمبرهندی، سماق، نارنج، سیب ترش، سرکه و … پرهیز کنید و دور آنها را یک خط قرمز پهن بکشید.

.jpg - سرد مزاجی مردان با کدام مواد غذایی درمان می شود؟

به عسل ایمان بیاورید

عسل هم یکی دیگر مواد غذایی است که به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند شما را از شر سرد مزاجی خلاص کند. اگر بتوانید در وعده صبحانه خود عسل را بگنجانید هم انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه خواهید داشت هم این که میل جنسی تان افزایش پیدا می کند.

مطالب مرتبط: 

چند ماده غذایی بسیار مفید برای درمان سرد مزاجی زنان 

یک نظر

  • سپاس فراوان درباب خدمات صحی و مفید تان . واقعا از این بسته صحی معلوماتی مستفید شدم .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *