این 8 گام را بردارید تا زودانزالی شما برطرف شود

زود انزالی - این 8 گام را بردارید تا زودانزالی شما برطرف شود

اگر فرد بتواند پیش‌نوازش را طولانی کند یعنی چهار پنجم زمان رابطه را به این موضوع اختصاص دهد، به او کمک خواهد کرد تا به مرور زمان کنترل انزال را در دست بگیرد؛ زیرا در پیش‌نوازش تحریک به صورت غیرمستقیم دریافت می‌شود و به مرور آستانه تحریک مرد را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا زودانزالی برطرف شود. 

دکتر علی شیخ‌الاسلامی؛ پزشک عمومی و سکسوتراپیست، درخصوص تعریف انزال زودرس گفت: اگر مردی در رابطه جنسی قبل از آنکه فرد مقابل را ارضا کند و بتواند رابطه را به سرانجام برساند، خودش ارضا شود و نتواند رابطه را کامل کند؛ به چنین وضعیتی زودانزالی گفته می‌شود.

علی شیخ‌الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهرخانه، با بیان این مطلب افزود: زمان مشخصی برای زودانزالی نیست و بستگی به فرد دارد و در افراد مختلف متفاوت است. 

او علت اصلی این مسئله را اضطراب و استرس دانست و گفت: متأسفانه این باور در جامعه وجود دارد که خودارضایی باعث ایجاد زودانزالی می‌شود، اما خودارضایی نقش مستقیمی در زودانزالی ندارد.

اضطراب و استرس؛ مهم‌ترین عامل زودانزالی

این پزشک عمومی ادامه داد: استرسی که فرد در رابطه جنسی برای دچار شدن به انزال زودرس دارد، موجب انزال زودرس می‌شود و در دوره‌ها و رابطه‌های بعدی این نگرانی تشدید می‌گردد؛ یعنی چرخه معیوبی ایجاد می‌شود که این چرخه معیوب وضعیت را بدتر کند.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: فرد با به دست آوردن مهارت در رابطه جنسی و برقرار کردن رابطه عاطفی خوب و در واقع با مدیریت و کنترل رابطه جنسی می‌تواند چرخه معیوب را بشکند. وقتی این چرخه معیوب را بشکند و نگرانی برطرف شود و دیگر دچار مشکل انزال زودرس نخواهد شد.

.jpg - این 8 گام را بردارید تا زودانزالی شما برطرف شود

او با تأکید بر اینکه عامل اصلی زودانزالی اضطراب و استرس‌هایی است که فرد با آنها مواجه است و به‌ویژه اضطرابی که از خود رابطه دارد، بیان کرد: برخی افراد رابطه را برای خود موضوع بسیار بزرگ و پیچیده‌ای جلوه می‌دهند و فکر می‌کنند اگر انزال زودرس داشته باشند، پرستیژ آنها می‌شکند و دچار شرم و خجالت شدید می‌شوند. این افراد زودانزالی را بیشتر تجربه می‌کنند، اما اگر کسی بتواند ذهن خود را از این مسائل رها کند زودانزالی او به سرعت درمان می‌شود و نیازی به درمان‌های معمول پزشکی و روانشناسی ندارد.

مدیریت صحیح رابطه جنسی به درمان انزال زودرس کمک می‌کند

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه تقریباً تمام مردان به نوعی زودانزالی را تجربه می‌کنند، افزود: اولین رابطه‌ای که یک مرد می‌خواهد ایجاد کند با استرس همراه است؛ زیرا نگرانی‌هایی دارد از اینکه نتواند رابطه را خوب کنترل کند یا نتواند آن را پیش ببرد که موجب استرس و اضطراب و در نهایت زودانزالی می‌شود. وقتی مرد بتواند رابطه جنسی را مدیریت کند و اصول رابطه جنسی صحیح را رعایت ‌کند به تدریج به دلیل مدیریت در رابطه زودانزالی نخواهد داشت و طرف مقابل را نیز می‌تواند به خوبی ارضا کند.

هشت گام درمان انزال زودرس؛ تغذیه و ورزش از جمله راه‌های ساده و تأثیرگذار

او در ادامه به درمان هشت مرحله‌ای انزال زودرس اشاره کرد و اولین مرحله را خارج کردن زندگی از سبک پراسترس به زندگی کم‌استرس یا بدون استرس دانست و افزود: با بررسی روند فعالیت‌های روزانه باید سعی کنیم مسائل استرس‌زای زندگی را کم کنیم. این اولین گام است که بسیار کمک‌کننده خواهد بود. گام دوم انجام ورزش به صورت مرتب و منظم است؛ ورزش عمومی بین 15 تا 30 دقیقه که به صورت پیاده‌روی روزانه و به طور مرتب به قصد ورزش باشد.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: منظور از پیاده‌روی، پیاده‌وری معمول روزانه نیست؛ بلکه پیاده‌روی که قصد ما پیاده‌روی ورزشی است و در کنار آن حرکات نرمشی نیز کمک‌کننده است تا استرس را بهتر کنترل کنیم. ضمن آنکه ورزش به تأمین سوخت‌وساز و انرژی بدن کمک می‌کند و فرد در رابطه احساس بهتری خواهد داشت.

این سکسوتراپیست به ورزش اختصاصی کِگِل اشاره کرد و گفت: با این ورزش عضلات ناحیه تناسلی را با این ورزش تقویت می‌شود و تقویت عضلات باعث می‌شود هم در رابطه جنسی فرد احساس توان و قدرت بیشتری داشته باشد و هم به مرور زمان کنترل انزال بهتر خواهد شد.

برخی موادغذایی که زودانزالی را تشدید می‌کنند

او با ذکر گام سوم با عنوان تغذیه تشریح کرد: یک سری موادغذایی انزال زودرس را تشدید می‌کنند؛ مانند ادویه‌جات و به‌ویژه فلفل که به شدت باعث زودانزالی می‌شوند. فرد باید از غذاهای تند و دارای فلفل اجتناب کند و کمتر مصرف کند و به جای آن از موادغذایی که ضمن گرم بودن و کمک به قوت جنسی، توان کنترل انزال را تقویت می‌کنند، بیشتر استفاده کند؛ مانند موز و خرما که مصرف آنها از انزال زودرس پیشگیری می‌کند.

تند - این 8 گام را بردارید تا زودانزالی شما برطرف شود

این پزشک عمومی درخصوص گام چهارم گفت: گام چهارم استفاده از اصول رابطه جنسی صحیح است که در این زمینه چهار اصل وجود دارد: به‌هنگام بودن رابطه، دوسویه بودن رابطه، پیش‌نوازش طولانی و دخول با آرامش و طمأنینه.

پیش‌نوازش طولانی؛ مؤثر در درمان زودانزالی

او بر مساله پیش‌نوازش تأکید کرد و گفت: اگر فرد بتواند پیش‌نوازش را طولانی کند یعنی چهارپنجم زمان رابطه را به این موضوع اختصاص دهد، به او کمک خواهد کرد تا به مرور زمان کنترل انزال را در دست بگیرد؛ زیرا در پیش‌نوازش تحریک به صورت غیرمستقیم دریافت می‌شود و به مرور آستانه تحریک مرد را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا انزال دیرتر رخ دهد.

پنجمین گامی که شیخ‌الاسلامی به آن اشاره کرد، بحث پوزیشن‌های خاصی است که در رابطه برای افراد دارای انزال زودرس توصیه می‌شود. او در این خصوص گفت: پوزیشنی که زن بر روی مرد قرار ‌می‌گیرد و تحریک توسط او صورت می‌گیرد و نیز پوزیشن عمود بر هم؛ به درمان زودانزالی کمک زیادی می‌کند. همچنین گام ششم انجام تکنیک‌هایی مانند stop-start (توقف-شروع) و تکنیک کیسه یخ، تکنیک فشردن سر آلت است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه گام ششم، بسیار سخت است و چندان تأکیدی روی آن نداریم، درخصوص گاه هفتم گفت: گام هفتم استفاده از داروهای موضعی مانند اسپری، ژل یا کاندوم‌های تأخیری است که به فرد برای کنترل انزال کمک می‌کند.

این سکسوتراپیست گام هشتم را درمان دارویی سیستمیک دانست و گفت: این درمان برای کسانی توصیه می‌شود که در گام‌های قبلی به نتیجه نرسیده‌اند.

آیا مواد مخدر موجب درمان قطعی انزال زودرس خواهد شد؟

این مشاور و درمان‌گر مشکلات و ناتوانی‌های جنسی تأکید کرد: اگر کسی پنج گام اول را رعایت کند، تقریباً مشکل زودانزالی او حل خواهد شد.

او ادامه داد: برخی مردان به دلیل ناآگاهی در اولین گام به سمت داروها می‌روند و از داورها استفاده می‌کنند. این میان توصیه به استفاده از مواد مخدر شیوع پیدا کرده است و فرد بدون اطلاع از عوارض آن از مواد مخدر استفاده می‌کند و اوایل کار نتیجه خوبی می‌گیرد، اما بعد به مواد مخدر معتاد می‌شود. بنابراین به هیچ‌وجه استفاده از داروهای مخدر برای زودانزالی توصیه نمی‌شود.

زودانزالی چه آسیب‌هایی به همراه دارد؟

شیخ‌الاسلامی در ادامه به آسیب‌های زودانزالی اشاره کرد و گفت: موضوع زودانزالی و عدم صحیح مدیریت رابطه، باعث می‌شود فرد مقابل ارضا نشود و وقتی فرد مقابل راضی نشود از رابطه شاکی خواهد بود و این نارضایتی در جنبه‌های دیگر زندگی به شکل‌های مختلف خود را نشان خواهد داد؛ در حالی‌که اگر بتوانند این مضوع را کنترل و درمان کنند، به آنها کمک خواهد کرد که در مسائل دیگر زندگی نیز راحت‌تر با هم کنار بیایند.

زودرس - این 8 گام را بردارید تا زودانزالی شما برطرف شود

نقش زن در درمان زودانزالی همسر خود

او در خصوص نقش زن در درمان زودانزالی مرد گفت: در زودانزالی اگر زن واکنش مناسب داشته باشد و برخورد تحقیرآمیز یا سرزنش‌آمیزی با همسر خود نداشته باشد و به همسر خود برای مدیریت رابطه کمک کند، بهترین تأثیر را خواهد داشت. برخی از زنان همسر خود را تحقیر می‌کنند یا توهین می‌کنند و باعث سرخوردگی همسران خود می‌شود. در نتیجه نه تنها موجب حل شدن زودانزالی مردان نمی‌شود، بلکه مشکل آنها را چند برابر می‌کند؛ اما زنانی که بتوانند این مسئله را درک کنند و بپذیرند و به کم‌کردن اضطراب مرد در رابطه کمک کنند، باعث می‌شوند هر چه زودتر این مسئله حل شود.

زودانزالی آسیب جسمی ندارد، اما…

شیخ‌الاسلامی در پایان گفت: زودانزالی آسیب جسمی ندارد، اما از لحاظ روحی باعث سرخوردگی فرد می‌شود و احساس شکست را با خود دارد. افراد برای درمان این مسئله به جای دارو و درمان سریع، باید مهارت‌های خود را در رابطه تقویت کنند تا نیازی به استفاده از دارو نباشد و تا جایی که می‌توانند با افزایش مهارت‌ها مشکل خود را رفع کنند و اگر فردی با این مشکل مواجه شد، باید به متخصص اورولوژی یا پزشک عمومی مراجعه کند؛ اما اگر مشکل اضطراب وجود داشت می‌توان به روانشناس نیز مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *