نیمه تاریک موفقیت مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک را در The Social Network  ببینید

شبکه اجتمااعی - نیمه تاریک موفقیت مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک را در The Social Network  ببینید

دیوید فینچر، کارگردان سرشناس هالیوودی تصمیم گرفت داستان شکل گیری فیسبوک را در فیلمی روایت کند و به این ترتیب، در سال 2010 فیلم The Social Network  به نمایش درآمد. فیلمی که قهرمان اصلی آن مارک زاکربرگ بود.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، این روزها دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از فیسبوک و اینستاگرام استفاده نکرده باشد یا حداقل اسم این شبکه های اجتماعی به گوشش نخورده باشد. فیسبوک این ابر غول رسانه ای دنیا  که می توان گفت جزو اولین رسانه هایی بود که جهان را وارد عصر شبکه های اجتماعی کرد در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد و ارتباطات انسانی را در دنیا وارد مرحله تازه ای کرد.

دیوید فینچر، کارگردان سرشناس هالیوودی تصمیم گرفت داستان شکل گیری فیسبوک را در فیلمی روایت کند و به این ترتیب، در سال 2010 فیلم The Social Network  به نمایش درآمد. فیلمی که قهرمان اصلی آن مارک زاکربرگ بود.

این فیلم که بر اساس کتابی با نام ”میلیاردر های تصادفی“ نوشته (Ben Mezrich)، ساخته شده است در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار برای تدوین بهترین فیلم و بهترین موسیقی شد.

براساس روایت فیلم The Social Network  در سال ۲۰۰۳، مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد بعد از شکست در برقراری رابطه با یکی از دخترهای خوابگاه به نام اریکا، به اتاقش پناه می‌برد و وبسایتی به نام فیس‌مش درست می‌کند که در آن اعضای سایت می‌توانند به دختران دانشگاه از نظر جذابیتشان نمره دهند. سایت خیلی زود مورد توجه قرار می‌گیرد تا اینکه سرورهای سیستم پایگاه اینترنتی دانشگاه مختل می‌شود. زاکربرگ شش ماه از تحصیل محروم می‌شود و وقتی که بازمی‌گردد همه او را می‌شناسند. دوقلوهای وینکلوس، او را استخدام می‌کنند تا وبسایتی مخصوص دوست‌یابی برای آن‌ها درست کند و بعد از بروز اتفاقاتی وب‌سایت فیس بوک خلق می‌شود، سایتی که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان دارد و خالق خود یعنی زاکربرگ را تبدیل به ثروتمندترین جوان دنیا کرده است.

این فیلم به روایت نیمه تاریک یک موفقیت و یک فرد موفق نیز می پردازد، چرا که از ابتدای کار همه چیز برای زاکربرگ طبق اصول اخلاقی مشخصی پیش نرفت و او چه در ابتدای مسیر و چه در ادامه راه رفتارهایی از خود به نمایش گذاشت که می توان از آنها به عنوان نیمه تاریک شخصیتش نام برد.

طوری که فیلم روایت می کند زاکربرگ در واقع ایده اصلی فیسبوک را از برادران وینکلوس دزدید و آن را عملیاتی کرد، اتفاقی که برای آن بعدا هم مجبور شد هزینه بپردازد. در ادامه نیز، او دوست وفادارش ادواردو ساورین را که از ابتدا کار را با او آغاز کرده بود به اصطلاح سنگ قلاب کرد و از جریان اصلی فیسبوک کنار گذاشت. با این حال، تماشای فیلم برای کسانی که به موضوعات روزی مانند شبکه های اجتماعی یا تماشای موفقیت های یک کاراکتر علاقه دارند می تواند جالب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *