نشست پاییزه کارشناسان موسسه خانواده سلامت بنیان برگزار شد

autumn-05

کشور ما در حال حاضر در مرحله گذار قرار دارد و انقلاب جنسی را تجربه خواهد کرد. با این وجود، می توانیم با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و با اتکا به فرهنگ کشور خودمان آسیب های این اتفاق را به حداقل برسانیم تا شاهد فروپاشی خانواده نباشیم.

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، نشست پاییزه کارشناسان موسسه خانواده سلامت بنیان روز پنج شنبه سوم آبان ماه با حضور دکتر علی شیخ الاسلامی، مدیرعامل این موسسه برگزار شد.

در این نشست که کارشناسانی در حوزه روانشناسی، ازدواج و رسانه حضور داشتند به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایلی همچون راهکارهای برطرف کردن موانع ازدواج، بردگی جنسی در روابط آزاد و آینده خانواده و ازدواج در ایران پرداخته شد و حاضران دیدگاه های خود را مطرح کردند.

به گفته دکتر شیخ الاسلامی وضعیت فعلی خانواده در کشور ما در حال طی کردن راهی است که یک سده پیش در آمریکا شروع شد و به انقلاب جنسی و فروپاشی خانواده در فاصله دهه 1960 تا 1980 رسید. در سال 1981 شاهد بیشترین آمار طلاق در آمریکا بودیم اما پس از آن روند اجتماعی تغییر کرد و مردم با توجه به تجربه ای که به دست آورده بودند، بیشتر به تشکیل و تثبیت خانواده گرایش پیدا کردند.

مسئولان کشور آمریکا نیز در این راه بیکار ننشستند و با تحقیقات علمی مستند در رابطه با فواید و مزیت های ازدواج و تشکیل خانواده برای افراد و همچنین، در نظر گرفتن مشوق های لازم و کاربردی برای ازدواج و فرزندآوری مردم را به ازدواج ترغیب کردند. به گونه ای که در حال حاضر رغبت به ازدواج و تشکیل خانواده بین مردم آمریکا افزایش یافته و آمار طلاق نسبت به دهه های گذشته کاهش پیدا کرده است.

کشور ما نیز در حال حاضر در مرحله گذار قرار دارد و انقلاب جنسی را تجربه خواهد کرد. با این وجود، می توانیم با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و با اتکا به فرهنگ کشور خودمان آسیب های این اتفاق را به حداقل برسانیم تا شاهد فروپاشی خانواده نباشیم. البته، گام برداشتن در این راه نیازمند اقدامات علمی و همه جانبه در ابعاد حقوقی، فقهی، جامعه شناختی و روانشناختی است و به یاد داشته باشیم که تنها با موعظه های اخلاقی مشکل حل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *