معرفی فیلم- ماجرای دست و پنجه نرم کردن دخترکی با احساسات مختلف خود در Inside Out

P12 Inside out - معرفی فیلم- ماجرای دست و پنجه نرم کردن دخترکی با احساسات مختلف خود در Inside Out

ما در سفری که به درون ذهن رایلی داریم با احساسات مختلف او یعنی شادی، غم، خشم، ترس و انزجار آشنا می‌شویم و به مشاهده جدال آنها برای کنترل اوضاع زندگی رایلی می‌نشینیم.

موسسه خانواده سلامت بنیان – داستان فیلم Inside Out درباره رایلی دختر 11 ساله و شادی است که به دلیل شرایط خانوادگی، مجبور می‌شود به همراه پدر و مادرش به شهر سان فرانسیسکو نقل مکان کند. رایلی در این شهر جدید باید دوستان جدید پیدا کرده و وضعیت خودش را با این محیط تطبیق دهد. اما 5 احساس مهم ذهن او شامل “خوشحالی”، “ناراحتی”، “خشم”، “ترس” و “انزجار” قادر نیستند در موقعیت جدیدی که رایلی در آن قرار گرفته مدیریت همیشگی خود را بر ذهن او داشته باشند و دائما در حال کشمکش هستند. داستان فیلم، داستان دست و پنجه نرم کردن رایلی با این احساسات است.

رایلی به عنوان یک کودک در این فیلم نخستین بحران زندگی خود را پشت سر می‌گذارد. او از محیط زندگی و دوستان و مدرسه خود دور شده و باید زندگی جدیدی در محیط جدید برای خود بسازد اما این کار چندان هم راحت نیست و او باید با احساسات متفاوت خود که در دفتر مرکزی مغزش کنترل اوضاع را در دست دارند کلنجار برود.

لذت و خوشحالی دختری است که روحیه شاداب و پر جنش‌ و‌ جوشی دارد. غـم، دختر چاقی است که همیشه ناراحت و خسته است. ترس، یک موجود بنفش استخوانی با چشمانی بیرون زده است. انزجار، دختری سبز رنگ و کمی افاده‌ای است و خشم، مرد کت و شلوارپوش سرخ‌ رنگی است که راه و بی‌راه از کوره در می‌رود. ما در سفری که به درون ذهن رایلی داریم با تمام این احساسات آشنا می‌شویم و به مشاهده جدال آنها برای کنترل اوضاع زندگی رایلی می‌نشینیم.

نکته مهم این فیلم این است که تمام احساسات انسانی را برای کنترل اوضاع و شرایط لازم می‌داند و تلاش نمی‌کند با ارایه تصویری اغراق آمیز از احساس شادی و لذت این احساس را تنها احساس کنترل کننده انسان بداند بلکه کارکردی برای تمام احساسات انسانی قایل است و به اهمیت توازن میان این احساسات اشاره می‌کند.

در همین زمینه:

تأکید بر اهمیت خانواده در انیمیشن Coco

انیمیشن “هورتون صدایی می شنود”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *