معرفی فیلم – انیمیشن “هورتون صدایی می‌شنود”

hqdefault - معرفی فیلم - انیمیشن "هورتون صدایی می‌شنود"

فیلم هورتون توجه بچه‌ها را به محیط اطراف خود جلب می‌کند و به آنها می‌آموزد حتی ذره‌ای که به نظر آنها بی ارزش است حق زندگی کردن دارد و بچه‌ها باید به تمام موجودات این جهان و حق زندگی آنها احترام بگذارند.

موسسه خانواده سلامت بنیان، انیمیشن “هورتون صدایی می‌شنود” محصول سال 2008 استودیو آسمان آبی است. کارگردانی این فیلم برعهده استیو مارتینو و جیمی هی وارد بوده و داستان آن از کتابی به نام فیلی که گوش‌های بزرگش، صدای دنیای موجود روی یک گرده کوچک را می‌شنود اقتباس شده است.

هورتون صدایی می‌شنود مربوط به داستان فیلی به نام هورتون است که در جنگلی به نام نول (Nool) زندگی می‌کند. در روزی که هورتون در حال آب تنی است ذره‌ای شبیه گرده گل از مقابل او گذشته و هورتون صدایی از آن می‌شنود. بعد از مدتی او متوجه شهری به نام (Whovile) می‌شود که موجودات میکروسکوپی زیادی روی آن زندگی می‌کنند.

هورتون با ارتباط برقرار کردن با شهردار این شهر میکروسکپی تصمیم می‌گیرد گرده روی شبدر را به مکانی امن انتقال داده تا شهر از تغییرات مدام حفظ شود، اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که هورتون با تعریف این موضوع برای دیگر اهالی جنگل متهم به تخیل‌گرایی می‌شود چرا که دیگر حیوانات توانایی شنیدن صدای افراد حاضر بر آن ذره را ندارند و همین امر موجب می‌شود کانگورو که رئیس جنگل است تصمیم به نابود کردن آن گرده بگیرد.

داستان اصلی فیلم حول این محور این نکته است که اگر شما نمی‌توانید چیزی را ببینید، باید سعی کنید آن را بشنوید یا احساس کنید تا از کشف بهتر لذت ببرید. هورتون، فیل قصه با دقت در اطرافش، صدایی را می‌شنود، ولی فقط گرده‌ای را می‌بیند و با تخیل کودکانه خود تصور می‌کند کسی روی گرده از او کمک می‌خواهد. در ادامه متوجه می‌شود که یک سری موجودات روی این گرده زندگی می‌کنند و این گرده همچون کره زمین برای ماست و موجودات روی آن برای خودشان، زندگی و دغدغه‌هایی دارند.

هورتون متوجه می‌شود که او در سرنوشت موجودات داخل ذره بسیار دخیل است. او قدرت دارد زمان شب و روز را تعیین کند. وسط تابستان برای مردم ذره برف بباراند یا این که برف‌ها را آب کند. فیل که به صورت بسیار تصادفی صدای درون ذره را شنیده است، خود را وقف ذره می‌کند. در این میان، حیوانات جنگل، او را تکذیب می‌کنند و او را گرفتار مشکلاتی می‌کنند اما او با تلاش خود می‌خواهد از ذره و مردمانش حفاظت کند.

داستان فیلم، داستان تلاش هورتون است برای حفاظت از چیزهایی که دیگران حتی از وجود آنها اطلاع ندارند اما به عقیده هورتون آنها هم مانند همه ما حق زندگی دارند و ما باید به زندگی آنها کمک کنیم. این فیلم توجه بچه‌ها را به محیط اطراف خود جلب می‌کند و به آنها می‌آموزد حتی ذره‌ای که به نظر آنها بی ارزش است حق زندگی کردن دارد و بچه‌ها باید به تمام موجودات این جهان و حق زندگی آنها احترام بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *