با این راهکارها حتی پس از یائسگی هم رابطه جنسی لذت بخشی خواهید داشت

جنسی در میانسالی - با این راهکارها حتی پس از یائسگی هم رابطه جنسی لذت بخشی خواهید داشت

براساس تحقیقات، زنان در سنین 50 سال به بالا یعنی زمانی که به یائسگی می رسند از رابطه جنسی بیشتر لذت می برند و ارگاسم بهتری را تجربه می کنند.

موسسه خانواده سلامت بنیان- «سر پیری و معرکه گیری؟ دیگه از من و تو گذشته بخوایم دنبال این کارا باشیم. ما دیگه داماد و عروس و نوه داریم». خیلی از زن و شوهرها وقتی به سنین میانسالی می رسند دچار مشکلات جنسی می شوند و رابطه جنسی تبدیل به یکی از بحران های زندگی آنها می شود. این در حالی است که باید بدانیم نیاز جنسی در طول عمر تغییراتی می کند اما این تغییرات خیلی چشمگیر نیست و هرگز این نیاز از بین نمی رود.  

نتیجه یک تحقیق جالب در آمریکا درباره سکس در سنین بالا

طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام گرفت نتایج جالبی در مورد رابطه جنسی در سنین میانسالی به دست آمد. از میان هر 6 نفری که با آنها مصاحبه شد 5 نفر مخالف این مساله بودند که “رابطه جنسی فقط مخصوص جوانان است و میانسالان نمی توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند”. از هر 10 نفر 6 نفر نیز معتقد بودند که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در رابطه خوب بین زوجین دارد. تنها 10 درصد از بزرگسالان بیان کردند که لذتی از سکس نمی برند و فقط 12 درصد از آنها عقیده داشتند که بدون هیچ گونه رابطه جنسی هم می توانند یک زندگی کاملا شاد و خوب داشته باشند.

راه حل مشکل کاهش هورمون های جنسی در زمان یائسگی

معمولا در سنین میانسالی میل جنسی در زنان به دلیل یائسگی کاهش پیدا می کند چون هورمون استروژن در بدن کم می شود و زنان مثل گذشته تمایل چندانی به برقراری رابطه جنسی ندارند. البته، این مساله در مورد مردان هم صادق است. هورمون تستوسترون که به عنوان هورمون جنسی مردانه شناخته می شود مرتبط با نیازهای جنسی مردان است. با افزایش سن این هورمون کاهش پیدا می کند و در نتیجه نیازهای جنسی مردان و عملکرد جنسی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

و سکس - با این راهکارها حتی پس از یائسگی هم رابطه جنسی لذت بخشی خواهید داشت

همین مساله باعث می شود بسیاری از افراد وقتی به سنین میانسالی می رسند فکر کنند دیگر از آنها گذشته و نمی توانند رابطه جنسی داشته باشند و لذتی از آن ببرند. در صورتی که این باور، یک دیدگاه فرهنگی بی اعتبار و کاملا غلط است که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه ما براساس آن زندگی می کنند و به مشکلات بسیار مهم و عمیق بر می خورند. اما اگر باور خود را تغییر دهیم قطعا زندگی مان هم تغییر خواهد کرد.

زنان و مردانی که میزان هورمون جنسی در آنها پایین تر از میانگین تشخیص داده شود می توانند از طریق تزریق هورمون این مشکل خود را برطرف کنند و مانند گذشته رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشند.

درد زنان در هنگام رابطه جنسی در زمان یائسگی چگونه برطرف می شود؟

مشکل دیگری که زنان در سن یائسگی با آن مواجه می شوند کاهش ترشحات واژن است که این مساله منجر به خشکی واژن می شود و رابطه جنسی آنها را دردناک می کند و به همین دلیل تمایل آنها به برقراری رابطه کم می شود. این مشکل هم به آسانی رفع می شود و خانم هایی که دچار آن هستند می توانند با مشورت دکتر زنان یا درمانگر جنسی از پمادهای مرطوب کننده و روان کننده استفاده کنند تا دیگر در زمان رابطه درد نداشته باشند.

زنان 50 سال به بالا ارگاسم بهتری دارند

براساس تحقیقات، زنان در سنین 50 سال به بالا یعنی زمانی که به یائسگی می رسند از رابطه جنسی بیشتر لذت می برند و ارگاسم بهتری را تجربه می کنند. چون پس از یائسگی دیگر ترسی از بارداری ندارند و برطرف شدن همین دغدغه ذهنی بسیار مهم به آنها کمک می کند از لحاظ روانی آمادگی بهتری برای رابطه جنسی داشته باشند و تمام تمرکز خود را صرف لذت جنسی کنند. در نتیجه، بهتر به ارگاسم می رسند و از رابطه خود رضایت بسیار بیشتری دارند.

تأثیر مصرف دارو بر کاهش میل جنسی

مشکل دیگری که می تواند میل جنسی را در سنین یائسگی تحت الشعاع قرار دهد این است که افراد در این سنین معمولا دچار بیماری های جسمی مانند دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و … می شوند و برای درمان این مشکلات دارو مصرف می کنند. یکی از عوارض جانبی این داروها کاهش میل جنسی است. بنابراین، اگر دارویی مصرف کردید که پیامد آن کم شدن میل جنسی بود حتما این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید تا به شما کمک کند.

ورزش و تحرک را فراموش نکنید

مشکل دیگری که وجود دارد این است که افراد در سنین میانسالی و به ویژه زنان در دوران یائسگی معمولا فعالیت هایی مانند ورزش، پیاده روی و به طور کلی تحرک را کنار می گذارند و همین مساله موجب کاهش انرژی آنها می شود.

و یائسگی - با این راهکارها حتی پس از یائسگی هم رابطه جنسی لذت بخشی خواهید داشت

درست است که انرژی سنین میانسالی مانند جوانی نیست و یک فرد میانسال مانند یک جوان نمی تواند فعالیت های بدنی پر تحرک داشته باشد اما نباید به هیچ وجه فعالیت های ورزشی و تحرک بدنی را از برنامه روزانه خود حذف کند. فقط سبک و میزانی سبکی و سنگینی این فعالیت ها با افزایش سن تغییر می کند.

در دوران یائسگی خوراکی های گرم بخورید

تغذیه نیز تأثیر بسیار مهمی در میل جنسی دارد به همین دلیل برای افزایش میل جنسی توصیه می شود از خوراکی های با طبع گرم مانند خرما، موز، دارچین، زنجبیل، فلفل و … استفاده کنید تا دچار سردی مزاج و در نتیجه سردی روابط جنسی نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *