چند ماده غذایی بسیار مفید برای درمان سرد مزاجی زنان

سرد-مزاجی-زنان

سنجد یکی از گیاهان موثر برای درمان سرد مزاجی زنان است و مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری پودر سنجد به زنان توصیه می شود.

موسسه خانواده سلامت بنیان- در مطلب قبل درباره موادغذایی مفید برای درمان سرد مزاجی مردان صحبت کردیم و گفتیم که مردان باید توجه زیادی به طبع غذاهای خود داشته باشند و از مصرف مواد غذایی سرد بپرهیزند و در عوض مصرف مواد غذایی گرم را افزایش دهند. در مورد زنان نیز همین مساله صدق می کند با این حال برخی مواد غذایی برای درمان سرد مزاجی زنان موثرتر هستند که در این گزارش به معرفی این مواد می پردازیم.

با سنجد به جنگ سرد مزاجی بروید

سنجد یکی از گیاهان موثر برای درمان سرد مزاجی زنان است و مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری پودر سنجد به زنان توصیه می شود. همچنین، استفاده از دمنوش، جوشانده و بوییدن گل سنجد نیز به افزایش میل جنسی زنان کمک می کند و حتی اضطراب احتمالی آنها را در حین رابطه جنسی کنترل می کند.

sextherapy - چند ماده غذایی بسیار مفید برای درمان سرد مزاجی زنان

ریوند چینی بخورید

یکی از مواد غذایی که می تواند کمک موثری برای درمان سرد مزاجی زنان باشد گیاه و ریشه ریوند چینی است. استفاده از این گیاه باعث کاهش درد ناحیه لگن در زنان می شود و ترس و استرس از رابطه را از بین می برد. البته، به خاطر داشته باشید زنان که به نوزادشان شیر می دهند به هیچ وجه نباید از این گیاه و مشتقات آن استفاده کنند.

سراغ پنج انگشت بروید

گیاه ویتاگنوس که به آن پنج انگشت هم گفته می شود می تواند درمان موثری برای درمان سرد مزاجی زنان باشد. این گیاه که می توانید آن را به صورت عصاره و قطره استفاده کنید علاوه بر سرد مزاجی در درمان مشکلات دیگری مانند اختلالات قاعدگی، اختلالات یائسگی، کیست های رحم و تخمدان، تنبلی تخمدان و انواع دیگر اختلال های هورمونی زنان موثر است.

آووکادو بخورید تا سرد مزاجی برطرف شود

یکی از مسایلی که باعث کاهش میل جنسی و سرد مزاجی می شود استرس و اضطراب است. کمبود ویتامین B و مواد مغذی که سلول های مغز و اعصاب را حفظ می کنند می تواند این مشکل را بیشتر کند. از آن جایی که آووکادو منبعی غنی از ویتامین B و تسکین دهنده استرس است می تواند به جریان خون به کل بدن از جمله آلت تناسلی کمک کند و باعث افزایش میل جنسی شود.

شکلات تلخ را فراموش نکنید

تحقیقات نشان می دهد مصرف کاکائو باعث افزایش سطح سروتونین می شود و خلق و خو را بهبود می بخشد. یکی از مطالعات نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه نوشیدنی های شکلاتی مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این نوع نوشیدنی ها را مصرف نمی کنند، احساس آرامش بیشتری دارند. همچنین، یک مجله تحقیقات پزشکی جنسی دریافت که میل جنسی و لذت جنسی در زنان پس از خوردن شکلات تیره افزایش پیدا می کند و سرد مزاجی آنها برطرف می شود. 

مزاجی - چند ماده غذایی بسیار مفید برای درمان سرد مزاجی زنان

حتما گزنه را امتحان کنید 

گزنه یکی دیگر از گیاهانی است که می تواند میل جنسی شما را افزایش و سرد مزاجی را کاهش دهد. برای رفع بی میلی جنسی می توانید 5 گرم برگ و گل های خشک گزنه را در یک فنجان آب در حال جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و میل کنید. البته لازم است که به مدت یک ماه، صبح، ظهر و شب قبل از غذا یک فنجان از این دمنوش را میل کنید. همچنین، می توانید از برگ های پخته شده این گیاه هم استفاده کنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که مصرف گزنه برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

طرز تهیه معجون دارچین را یاد بگیرید

یکی از نسخه های قدیمی متخصصان طب سنتی برای رفع سرد مزاجی زنان استفاده از معجون دارچین است. برای درست کردن این معجون می توانید 150 گرم چوب دارچین، 150 گرم زنجبیل و 150 گرم هل نیم کوب شده را با هم مخلوط کنید. سپس 3 قاشق غذاخوری از این ترکیب را در یک لیتر آب سرد ریخته و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بجوشد. پس از آن شعله را خاموش کرده و بگذارید این معجون 15 دقیقه دم بکشد. می توانید صبح، ظهر و شب یک فنجان از این معجون را میل کنید. 

برای درمان سرد مزاجی اسید فولیک بدنتان را تأمین کنید

کمبود اسید فولیک هم تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می دهد. این مساله به ویژه در مورد زنان اهمیت زیادی دارد چون اغلب آنها به میزان کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند. شما برای درمان سرد مزاجی می توانید اسید فولیک بدن خود را از طریق مصرف سویا، عدس، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز رنگ تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی و مارچوبه تأمین کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *