سرطان رحم را با این رژیم غذایی از میدان به در کنید

سرطان رحم

حتی چند قطعه کلم بروکلی در روز می تواند تقریبا نصف مقدار لازم فولیك اسید لازم را (که حدود ۴۰۰ میکروگرم در روز است) تأمین نماید. ولی اگر سرطان ظاهر شود دیگر خوردن مقدار زیاد ویتامین هم فایده ای نخواهد داشت.

 

به گزارش موسسه خانواده سلامت بنیان، رعایت برخی از توصیه های غذایی می تواند در پیشگیری و کاهش عوارض بیماری ها موثر باشد و از سوی دیگر، مصرف برخی از مواد غذایی در رشد و پیشرفت بیماری تأثیرگذار هستند. یکی از این بیماری ها سرطان دهانه رحم است که برای آن نیز پزشکان توصیه هایی دارند.

 با مصرف این سبزیجات 73 درصد کمتر احتمال دارد سرطان رحم بگیرید

در يك تحقیق که رژیم غذایی زنانی که مبتلا به سرطان رحم بودند با رژیم غذایی زنانی که سالم بوده و مبتلا به سرطان رحم نبودند مقایسه شد معلوم شد زنانی که در رژیم غذایی خود حداقل یکبار در هر روز از هویج، اسفناج، کلم بروکلی، طالبی، کاهو و به طور کلی از سبزی‌های سرشار از بتاکاروتن استفاده کرده اند در مقایسه با زنانی که از سبزی های فوق کمتر از یک بار در هفته استفاده کرده اند ۷۳درصد کمتر احتمال دارد به سرطان رحم مبتلا شوند.

و بروکلی - سرطان رحم را با این رژیم غذایی از میدان به در کنید

 با فولیک اسید در برابر سرطان ایمن شوید

محققان می گویند تعجب آور است ولی واقعیت دارد که خوردن برخی مواد غذایی نظیر سبزی‌ها و انواع لوبیاها که سرشار از فولیك اسید و ویتامین B هستند می تواند فعالیت ویروسی را که منتهی به ایجاد سرطان رحم می شود را متوقف کند.

طبق تحقیقات جدیدی که توسط دکتر چارلز بترورث از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام به عمل آمد حدود ۸۰ درصد موارد سرطان های رحم در زنانی دیده می شود که عفونت ویروس دارند و زنانی که در گلبول های قرمز خونشان مقدار کافی فولیك اسید باشد خیلی کمتر به سرطان رحم مبتلا می شوند.

 اسید فولیک 1 - سرطان رحم را با این رژیم غذایی از میدان به در کنید

در این تحقیق که در مورد ۴۶۴ زن که عفونت ویروسی داشته اند انجام گرفته دیده شده است زنانی که مقدار فولیك اسید خونشان خیلی کم بوده است در مقایسه با زنانی که در خونشان مقدار زیادی فوليك اسيد داشته اند ۵ برابر بیشتر احتمال دارد تغییرات سلولی که منجر به سرطان رحم می شود در آنها ایجاد شود.

 دکتر بترورث میگوید حتی چند قطعه کلم بروکلی در روز می تواند تقریبا نصف مقدار لازم فولیك اسید لازم را (که حدود ۴۰۰ میکروگرم در روز است) تأمین نماید. ولی اگر سرطان ظاهر شود دیگر خوردن مقدار زیاد ویتامین هم فایده ای نخواهد داشت.

 این گوجه فرنگی های دوست داشتنی

خوردن گوجه فرنگی نیز از ابتلا به بیماری سرطان رحم جلوگیری می کند.

فرنگی - سرطان رحم را با این رژیم غذایی از میدان به در کنید

محققان دانشگاه ایلی نویز در شیکاگو دریافته اند زنانی که در خونشان مقدار زیادی ترکیب شیمیائی مفید ضدسرطان لایکوین وجود دارد در مقایسه با زنانی که در خونشان کمترین مقدار لايکوپن یافت می شود ۵ برابر کمتر احتمال دارد به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند. لایکوپن از ترکیبات شیمیایی ضدسرطان است که به مقدار زیاد در گوجه فرنگی وجود دارد.

 قهوه را فراموش نکنید

از نظر محققان، نوشیدنی محبوب زنانی که نگران مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم هستند، باید قهوه باشد. به نوشته ومنز هلث، پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنانی که هر روز حدود چهار فنجان قهوه می‌نوشند، 18‌درصد کمتر با خطر ابتلا به این سرطان روبه‌رو می‌شوند.

 با ‌توجه به بررسی‌های آنها قهوه بیشتر از هر ماده غذایی در کاهش خطر این سرطان تاثیر‌گذار است و گرچه هنوز دلیل ایجاد این تاثیر کشف نشده است، اما این امیدواری وجود دارد که با افزایش مصرف این نوشیدنی، آمار زنان مبتلا به این بیماری کاهش پیدا کند.

.jpg - سرطان رحم را با این رژیم غذایی از میدان به در کنید

محققان احتمال می‌دهند که قهوه با کم کردن میزان استروژن بدن خانم‌ها و ایجاد تعادل در ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون خطر دچار شدن به این سرطان را کم می‌کند. گذشته از این پژوهشگران می‌گویند قهوه یک نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به‌همین دلیل می‌تواند نوعی ضد‌سرطان طبیعی به‌شمار برود. پس به‌جای اینکه ذائقه‌تان را به خوردن شربت‌های شیرین و نوشابه‌های پر‌ضرر عادت دهید، به مصرف قهوه رو بیاورید و از خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌ آن بیشتر بهره ببرید.

 مطالب مرتبط:

تاثیر نوع رژیم غذایی در سرطان پستان

نکته هایی که در رژیم غذایی ضد سرطان باید بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *